Презентація до уроку "Мацуо  Басьо.  Хоку.  Відображення японських уявлень про красу поезії митця"

Про матеріал

Познайомити учнів з біографією поета , дати коментарі до віршів Мацуо Басьо , в яких віддзеркалилися його враження від спілкування з природою ; заронити інтерес до японської культури, традицій, звичаїв, звернути увагу школярів на особливості японського фольклору; виховувати почуття поваги до різних етносів; показати на прикладі перекладів українською мовою хоку М. Басьо красу та досконалість рідної мови ,котра може передати зміст і ритмомелодійний малюнок будь-якої мови світу; виховувати любов і шанобливе ставлення до природи.


Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мацуо  Басьо.  Хоку.  Відображення японських уявлень про красу поезії митця

Номер слайду 2

Тест1. Яким поетичним висловом часто називають Японію? А. Країна вранішнього сонця. Б. Країна мрака2. Які незвичні для європейців свята існують в Японії? А. Ханамі – свято милування квітами, квітучою сакурою; Б. Новий рік3. Література та культура якой країни мали надзвичайний вплив на розвиток Японії? А. Китая. Б. США4. Що в перекладі означає літературний псевдонім "Басьо"? А. Абрикос Б. Банановая пальма.5. Що символізує в мистецтві Японії вислів "бананова пальма"! А. Нестійкість, зміннісь, плинність часу. Б. Сон6. Що надихало Мацуо Басьо створювати хоку? А. Книги Б. Життя та довготривалі мандри

Номер слайду 3

7. Яке вбрання носив Мацуо Басьо? А. Кімоно. Б. Кафтан8. Яка головна тема хоку Мацуо Басьо? А. Тема природи та людини. Б. Тема боротьби9. З скількох строчок складається хоку Мацуо Басьо? А. п’яти. Б. трьох 10. Яка формула хоку є вірною?А. 5+7+5 Б. 7+5+711. Яку пору року символізує сакура у хоку Мацуо Басьо? А. Осінь Б. Весну12. Які принципи хоку сформулював Мацуо Басьо? А. Лаконічність, асоціативність Б. Не бачу, не чую, не знаю

Номер слайду 4

Самоперевірка{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}123456789101112 АААБАБААБА БА

Номер слайду 5

   Вправа «Відкритий мікрофон»1. Чи любите ви природу,чим вона вас зачаровує? 2. Чи можна через образи природи передати найтонші почуття і переживання людини?3. Який настрій у вас викликає природа у різні пори року?

Номер слайду 6

Теоретична скарбничка Перевірка домашньої роботи учнів з Інтернет-ресурсом «Вікіпедія». Завдання для учнів: знайти у Вікіпедії, що таке хоку, залишити це означення у своїх електронних словниках. Хоку(яп. 俳句, はいく) — жанр японської ліричної поезії, трирядковий неримований вірш на основі першої півстрофи танка, що складається з 17 складів (5-7-5) і відрізняється простотою поетичної мови, свободою викладу.

Номер слайду 7

ОЛС “Три правила доброго написання хоку” (за М. Басьо) Сабі — зосередженість, спокійна радість самотності Сіфі — усвідомлення гармонії прекрасного. Наусомі — глибина проникнення

Номер слайду 8

Жоден народ не надавав такого значення дивовижній красі природи і не спостерігав за нею так уважно як Японія. Андре Бельєр, французький учений. Весна(пролісок , бруньки, берези, повінь) Літо(соловей, жайворонок, спека, злива)Осінь(літаюче павутиння, жнива, пожовкле листя)Зима(сніг, холодний вітер, снігопад, снігурі)сезонніслова

Номер слайду 9

ОЛС “Слова-символи та образи – символи”1.      Дерева(слива, верба, бамбук) – вічність, життя.2.      Квіти(фіалки, хризантеми, сакура) – краса.3.      Птахи(крук, зозуля, соловей) – прагнення до високості, воля, прагнення піднятисянад      негараздами .4.    Мандрівка(сандалі, плащ, дорога) – пошук добра, краси , істини.

Номер слайду 10

 Прочитати  хоку  «Глибока осінь» у перекладі різних авторів. На голій гілціСамотній ворон. Тихо старієОсінній вечір(Переклад М. Лукаша)На голій гілціКрук самотній. Осінній вечір…(Переклад А. Сіренко)На всохлу гілку. Сів ночівати крук. Глибока осінь(Переклад Г. Туркова)

Номер слайду 11

Запитання1. Яке враження на вас справили хоку?2. Про що вони?    3. Чому серед усіх птахів поет обирає крука?4. Чи можемо сказати, що у крука і гілки є подібне?         5. Що означає глибока осінь?

Номер слайду 12

Дослідницька робота-Які є образи в усіх перекладах ?  -Що відрізняє 1 переклад від 2,3?   -Чиїми очима ми бачимо гілку і крука?-Як оповідач опинився біля цього дерева-Який настрій мандрівника?-Яка зовнішність? Він старий чи молодий?-Чим зацікавив крук оповідача?     -Якою людиною є оповідач?   -Як описує хоку емоційний стан людини?      -Про кого Мацуо  Басьо писав цей вірш?

Номер слайду 13

Перегляд відео “Японська сакура”

Номер слайду 14

Запитання-Зверніть увагу на музику.  Який настрій вона навіває?   -Чи є схожі дерева на сакуру у нас на Україні?-Які дерева прикрашають своїм цвітом навесні наше місто?

Номер слайду 15

Творча робота. Складання хоку  за власним спостереженням».

Номер слайду 16

Домашнє завдання: вивчити 1-2 хоку напам’ять ; *намалювати ілюстрації до хоку.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ведькал Тетяна Дмитрівна
    Дуже пізнавальна презентація! Дякую! Тільки відео немає (?!)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шевгеніна Тетяна Григорівна
    Дякую за цікаву презентацію
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
16002
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку