Приклади маніпуляцій у медіа: надання неповної інформації; навмисне приховування певного аспекту інформації; зміщення акцентів у повідомленні;маніпуляція символами, використання лозунгів, «мови плакату»;висмикування з контексту;маніпулювання емоціями, цінностями, узагальненнями;маніпуляція з цифрами (соціологією).
Для того щоб убезпечити себе від маніпуляцій, можна поставити собі такі запитання щодо отриманої інформації: На кого розрахована ця інформація? Яку програму в ній закладено?4 Чи є факти в інформації, або це оцінка чи точка зору?1 Чи не надто сенсаційною або емоційною є інформація? Чи можна їй довіряти? 2 Наскільки достовірним є джерело,яку репутацію має? Чи зможу я перевірити інформацію з інших джерел?3
Домашне завдання Прочитати стр.110-113, вивчити терміни. Середній рівень: Як розпізнати фейк? У чому його небезпека? Як ви розумієте поняття «пропаганда»?Достатній рівень: Напишіть есе на тему «Чому маніпуляції в медіапросторі небезпечні для окремої людини і суспільства загалом?»Високий рівень: використовуючи Інтернет з’ясуйте: