Презентація до уроку "Марк Твен "Пригоди Тома Сойєра"

Про матеріал
Презентація до уроку на тему "Марк Твен. "Пригоди Тома Сойєра". Провідні ідеї твору" допоможе вчителю зробити урок цікавим, в ігровій формі розкрити головні проблеми твору, зацікавити дітей творчістю письменника.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність, добро та ін.) Андрусик С.І., вчитель зарубіжної літератури ЗЗСО «Бихівський ліцей»

Номер слайду 3

Мета – формувати компетентності:предметні (знання учнів про твір, його провідні ідеї, художні особливості, елементи сюжету; образне, логічне мислення; навички виразного читання; уміння аналізувати, переказувати, коментувати; високі моральні якості; естетичний смак); ключові (уміння вчитися: пізнавальна активність; комунікативна: навички роботи в парі, в групі; інформаційна: навички роботи з підручником, додатковим матеріалом; загальнокультурна: прагнення літературної освіченості; світогляд).

Номер слайду 4

Зберегти своє дитинство - означає залишитися безсмертним. М. Пришвін

Номер слайду 5

«Картинна галерея»

Номер слайду 6

Гра «Пропущені слова» Том вийшов на вулицю з відром _____та довгою ________. Він зміряв поглядом паркан, і _____ його в одну мить згасла в душі, а натомість у неї ввійшла ______. _______ярдів дощатого паркана заввишки в ________ футів! Життя здалося йому__________, а існування – ________ тягарем. Зітхнувши, він умочив щітку у вапняний розчин, ________ нею по верхній дошці паркана.

Номер слайду 7

Гра «Пропущені слова» Том вийшов на вулицю з відром вапна та довгою щіткою. Він зміряв поглядом паркан, і радість його в одну мить згасла в душі, а натомість у неї ввійшла туга. Тридцять ярдів дощатого паркана заввишки в дев’ять футів! Життя здалося йому безглуздим, а існування – важким тягарем. Зітхнувши, він умочив щітку у вапняний розчин, провів нею по верхній дошці паркана.

Номер слайду 8

ПРОБЛЕМИ ТВОРУ:цінностей дитинства і цінностей дорослого життя;дружби, взаємодопомоги, людяності, кохання;стосунків батьків, дорослих і дітей.

Номер слайду 9

Провідні ідеї: Утвердження сили дружби, кохання, людяності. Уславлення сили духу, порядності, добра, милосердя. Засудження жорстокості, зла у світі дорослих.

Номер слайду 10

Найвідоміші твори М. Твена розповідають про світлу пору його дитинства в Ганнібалі. Сьогод-ні там на високому скелястому березі Міссісіпі стоїть один із не­багатьох пам’ятників літе-ратурним героям, яких ство­рила творча фантазія письменника, двом підліткам — Тому Сойєру та Гекльберрі Фінну.

Номер слайду 11

РИСИ ХАРАКТЕРУ ГЕРОЯ

Номер слайду 12

Томчеснийвеселийсправедливйбезкорисливйблагороднийкмітливийрозумнийсміливийфантазерталановитий

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

СЕНКАНТом Сойєр. Добрий, винахідливий, веселий. Фантазує, допомагає, любить, бешкетуєДружба зробила його життя яскравим і цікавим. Лицар

Номер слайду 16

Під ім’ям Тома Сойєра описано відразу трьох нерозлучних друзів: це сам Сем Клеменс, його шкільний приятель Віллі Боуен та великий бешкетник і зірвиголова Томас Сойєр Співі.

Номер слайду 17

Прообразом Беккі Тетчер стала Лаура Хокінс, що жила по сусідству з Семом. Молодший брат Тома, тихоня і ябеда Сід – це Генрі, молодший з синів Клеменсів. Сувора тітка Поллі списана з матері письменника – Олівії Клеменс Гек Фінн – точний портрет Тома Бленкеншипа, який жив у напівзруйнованій хижці на краю Ганнібала, частенько був голодний, ходив у лахмітті, іноді ночував під відкритим небом.

Номер слайду 18

ВисновокІ повість він створив для юних читачів різних поколінь та країн. Адже “Пригоди Тома Сойєра” читали й ваші батьки, тепер пригодами героїв захоплюєтеся ви, діти нового тисячоліття. Це “осяйна книга”. Бо в ній частинка того неповторного світу, де діти не завжди слухняні, полюбляють бешкетувати, мріють подорожувати. Талановитий письменник, великий фантазер і вигадник, людина веселої вдачі, Марк Твен залишився вірним пам'яті дитинства. Та як у звичайному житті, не завжди є порозуміння між дорослими та дітьми. Ця книга, що написана цікаво та правдиво, - про дітей та для дітей. Але слід зауважити, що із задоволенням її перечитують і дорослі, повертаючись у своє дитинство.rrr

Номер слайду 19

Екранізації творів Твена. За його книгами в Україні створено стрічки «Том Сойєр» (1937) Л. Френкеля, "Нові пригоди янкі при дворі короля Артура (1988) В. Греся, телесеріал «Пригоди Тома Сойєра та Гекльберрі Фінна» (1981) С. Говорухіна.

Номер слайду 20

Зворотній зв'язок. «Мікрофон». Я навчився в Тома…Я дякую Томові за те, що…

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Гекльберрі Фінн. Добрий, щирий, відважний. Бешкетує, дружить, допомагаєЦінує свободу понад усе. Вірний друг

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Складання сюжетного плану другого розділу повісті. Експозиція (знайомство з героями твору, часом і місцем дії)-опис містечка, яким його побачив Том суботнього ранку.

Номер слайду 28

Зав'язка-ключовий момент розгортання подій. Том вийшов на вулицю з вапном і щіткою, щоб пофарбувати паркан, як доручила тітка Поллі.

Номер слайду 29

Розвиток дії-подальше розгортання подій, розкриття характерів героїв. Зустріч з усіма хлопчиками, які проходили повз Тома, спочатку співчуваючи або кепкуючи над ним, а далі приєднувалися до черги охочих фарбувати паркан.

Номер слайду 30

Кульмінація-момент найвищого напруження в розвитку дії. Том з радістю розглядає свої коштовності-усе, чим збагатився, дозволяючи товаришам виконувати свою роботу; висновок хитруна про те, що « кожний дорослий і кожна дитина тільки тоді матиме величезне задоволення від того, чого їм жагуче хотілося , коли його важко було досягти»

Номер слайду 31

Розв'язка-подія, що завершує розповідь. Том іде доповісти тітці Поллі про виконане доручення.

Номер слайду 32

Домашнє завдання. Завершити роботу над випереджувальним завданням – дослідженням з виявлення зв'язківміж світом дитинства, відтвореним у повісті "Пригоди Тома Сойєра" та дитинством Сема Клеменса. Підготувати уснийстислий переказ епізоду про витівки,ігри та пригоди героїв(за власним вибором)

Номер слайду 33

Список використаних джерел1. Буряк С. Д. Інтерактивні й нестандартні уроки зарубіжної літератури.-Х.: Вид. група «Основа», 2005.2. Веприняк Д. М. Світова література. 5-8 класи.- Київ- Альфа, 1993.3. В глубь смысла(ч.2). Методические материалы из опыта роботы учителей словесности. г. Кировоград, 2003.4. Зарубежная литература. Пособие для факультативных занятий.-Москва, «Просвещение», 1975.5. Марк Твен. Приключения Тома Сойера.- Издательство «Правда», Москва, 1990.6. Пахаренко В.І. Основи теорії літератури.- К.: Генеза, 2009.7. Скляр С. С. Нетрадиційні уроки із зарубіжної літератури. 5-11 класи.- Харків: Торсінг, 2004.Інтернет сайти School.xvatit.com svitlit. at.ua http://www.bibliotekar.ru.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Лєвтєрова Марина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Семеновських Оксана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Iv Irina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Вареник Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
8 листопада 2019
Переглядів
33759
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку