Презентація до уроку математики з теми "Масштаб".

Про матеріал
Актуалізувати знання про масштаб, що учні набули на уроках географії та природознавства; формувати знання про види масштабу; розвивати практичні вміння користуватися масштабом, розрізняти та порівнювати види масштабу; розвивати аналітичне мислення, просторове уявлення, допитливість; виховувати уважність, зосередженість, охайність у роботі з картографічними джерелами.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

масштаб. Вчитель математики спеціалізованої школи «Хабад Любавич», м. Запоріжжя. Мараховська О.І.

Номер слайду 2

МАСШТАБМета:актуалізувати знання про масштаб, що учні набули на уроках мате-матики та природознавства; формувати знання про види масштабу; розвивати практичні вміння користуватися масштабом, розрізняти та порівнювати види масштабу;розвивати аналітичне мислення, просторове уявлення, допитливість; виховувати уважність, зосередженість, охайність у роботі з картографічними джерелами. Обладнання: підручники, зошити, глобус, географічні карти різних мас-штабів, креслярське приладдя.

Номер слайду 3

Малюючи на папері зображення предметів, ми найчастіше змушені змінювати їх реальні розміри: великі предмети доводиться зображати у зменшеному вигляді, а малі – збільшувати. Ділянки земної поверхні зображують на папері у зменшеному вигляді. Прикладом такого зображення є будь-яка карта, план . А дрібні деталі зображують на кресленнях у збільшеному вигляді. Але креслення, карта або план повинні давати уявлення про справжні розміри предметів. Тому на кресленнях та картах роблять спеціальний запис, що показує відношення довжини відрізка на карті або кресленні до його справжньої довжини. Наприклад, якщо на плані кімнати відрізком 1 см зображено відрізок, справжня довжина якого дорівнює 2 м, то пишуть: В 1 см : 2 м або 1 см : 200 см або 1 : 200 Або якщо відрізок у 1000м зображений на карті відрізком в 1 см, то пишуть:1 см : 1 000 м, а т.к. 1 000 м = 100 000 см, то 1 : 100 000

Номер слайду 4

Масштаб – важливе поняття. Він допоможе не тільки в математиці, а й у географії, кресленні, а часом і у фізиці.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Поняття масштаб тісно пов'язане зі ставленням чисел та пропорціями. Масштаб показує, скільки разів кожна лінія, нанесена на карту чи креслення, менше чи більше її дійсних розмірів. rrrrr

Номер слайду 7

Чисельний масштаб. Приклад: 1:5000 В одном см на аркуші паперу містеться 5000 см на місцевості. Користуватися таким масштабом не дуже зручно, тому сантиметры переводять у метры. Чисельний масштаб виражають дробом, у якому чисельник — одиниця, а знаменник М — число, що показує, у скільки разів зменшено розміри карті чи плані (1: М)

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Модель атома у високому масштабі збільшення. Модель пожежної машини у зменшеному масштабіПРАКТИЧНЕ ВИКОРИСТАННЯ

Номер слайду 13

Масштаб 1:34 – 1: 39 Мікроорганізм Дафнія. Масштаб 95:1

Номер слайду 14

Масштаб. Модель клітини 20000:1

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Довжина дороги між містами 2400 км. Який довжини вийде лінія,що зображує цю магістраль на карті,зробленою в масштабі:а) 1:100 000 000; б) 1:200 000 000? Відповідь в міліметрах. На картіНа місцевостіХ = 2400 : 1000 = 2,4 (см)а)1см. Х см100000000см = 1000км2400км. Завдання

Номер слайду 17

б)На картіНа місцевостіХ = 2400 : 2000 = 1,2(см)1см. Х см200000000см = 2000км2400км. Ответ: 2,4 см= ; 1,2 см=

Номер слайду 18

Яка довжина річки, якщо на карті її довжина 6 см 3 мм, а масштаб карти1: 1000000? Відповідь дайте за кілометри. На картіНа місцевості 6см 3мм = 6,3см. Х = 6,3 1000000 = 6300000(см) = 63(км) 1см6,3см1000000см. Х см. Завдання

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Обчисліть площу квартири, якщо сторона однієї клітини плану дорівнює 1 див. Відповідь дайте у м². Задача

Номер слайду 21

на планена местности1см100см

Номер слайду 22

ПІДСУМОК УРОКУДавайте підіб’ємо підсумки нашого уроку методом «Мікрофон». Закінчіть, будь ласка, речення: Сьогодні я дізнався... що таке масштаб. Було цікаво... працювати на уроціБуло складно... розв’язувати деякі задачіЯ виконував завдання... із задоволенням. Я зрозумів, що... зможу зробити домашне завдання. Тепер я можу... розв’ язувати задачі на масштаб

Номер слайду 23

Домашнє завдання. Намалювати план своєї кімнати у масштабі 1:50. На плані показати розташування меблів.

pptx
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку