Презентація до уроку "Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять» - автобіографічна повість про дитинство

Про матеріал

Мета : ознайомити школярів з життєвим і творчим шляхом М. Стельмаха, з'ясувати особливості програмової автобіографічної повісті; опрацювати ідейний змістІрозділу; розвивати естетичні смаки учнів, увагу, спостережливість, уміння творчо мислити, грамотно висловлювати свої думки, враження; активізувати словник школярів; виховувати почуття пошани до творчості М. Стельмаха, пошану до звичаїв і традицій народу; любові до рідної літератури, прищеплювати інтерес до наслідків власної праці.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Душа летить в дитинство,Як у вирій,Бо їй на світі тепло тільки там…Ліна Костенко

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Мета :  ознайомити школярів з життєвим і творчим шляхом М. Стельмаха, з’ясувати особливості програмової автобіографічної повісті; опрацювати ідейний зміст  І  розділу; розвивати естетичні смаки учнів, увагу, спостережливість, уміння творчо мислити, грамотно висловлювати свої думки, враження; активізувати словник школярів; виховувати почуття пошани до творчості М. Стельмаха, пошану до звичаїв і традицій народу; любові до рідної літератури, прищеплювати інтерес до наслідків власної праці

Номер слайду 4

-         Завдання, які необхідно розв’язати в ході уроку:про неповторність художньогостилю М. Стельмаха;    -особливості автобіографічної повісті;звичаї та традиції українського народу ,які описує письменник у повісті;про роль художніх засобів та елементів фольклору в повісті,

Номер слайду 5

Кумедний, допитливий хлопчик, з гострим розумом, добрим серцем, щирий, вірить в казку й диво. А ось таким показав його режисер фільму Олександр Муратов, який у 1976 році створив кінострічку «Гуси –лебеді летять» за повістю М. Стельмаха, де головну роль зіграв Володимир Чубаєв

Номер слайду 6

-   працювати з текстом, аналізувати його фрагменти;- творчо мислити;- грамотно висловлювати свої думки;   - пояснити, як у творі поєднується світ природи і світ людини                                                                         

Номер слайду 7

Домашнє завдання було випереджувальним. Родина Михайла Стельмаха. Дитячі роки . Доповіді учнів

Номер слайду 8

Номер слайду 9

А ось таким показав його режисер фільму Олександр Муратов, який у 1976 році створив кінострічку «Гуси –лебеді летять» за повістю М. Стельмаха, де головну роль зіграв Володимир Чубаєв

Номер слайду 10

М. Рильський до Стельмаха пише: «Дорогий мій друже!...»«Багато, багато у нас було зустрічей, дорогий Михайле, багато було розмов. Та коли я тепер хочу визначити основну тематику цих розмов, то вона мені уявляється так: життя і література, природа і література, література і правда. Неправду, несправедливість, несправедливість у житті і в літературі Ви сприймаєте як великий біль, біль майже фізичний. Відрив письменника від народу – тяжкий злочин. Людина, якій чужа природа, на Вашу думку, неповноцінна людина. Труд, що перетворює землю, - найбільше на землі щастя. Адже так, Михайле Панасовичу?Ваші романи, що принесли вам заслужену славу, об’єднані благородною ідеєю людяності, яка знаходить свій найвищий вияв у труді. Коли Ви буваєте у мене в гостях у скромному моєму садку, я раджуся з Вами як з ученим-садоводом і великим практиком і неухильно виконую Ваші поради. Ви прекрасно знаєте землю і труд на землі. Ви чудово знаєте те, про що пишете. Ваша творчість – благородна данина народу. Прихильник правди, Ви ненавидите кривду, як безстрашний воїн. Ви вірний син свого народу. Залишайтеся таким, яким Ви є, будьте вірним собі і творіть прекрасне нове». 

Номер слайду 11

Робота з підручником. Теорія літератури.  Автобіографічним (з грец. — сам, життя, пишу) називають твір, головним героєм якого є сам автор. Повість – розповідний художній твір, у якому замальовується історія життя однієї людини в зіткненні з долями інших людей. За своїм обсягом, за широтою охоплення життєвих явищ  за глибиною їх розкриття повість знаходиться між оповіданням та романом. Особливості повісті: розповідний спосіб викладу художнього матеріалутривалий час дії;основних дійових осіб чотири-п’ять (зрідка більше);     Дилогія (гр. di - двічі, logos – слово) – два самостійні твори, поєднані спільним ідейним  задумом, героєм, зображенням певних явищ. Водночас кожен з них може мати свою сюжетно-композиційну лінію.зображення значної кількості подій з життя одного або двох головних героїв;  

Номер слайду 12

Проблемне питання.- Чому автор назвав свою повість «Гуси-лебеді летять»?

Номер слайду 13

Робота з текстом (І розділ).- Як розпочинається повість? Знайдіть елементи казковості на початку повісті.- З якою метою хлопчик хоче стати чародієм?- Що сказав про приліт лебедів дід Дем’ян?- Які ключі має сонце? Як йому вдається ними відмикати землю?-  У яких краях хочеться побувати Михайликові?- Чому хлопчик не може піти в ліс?- З якою метою Михайлика відправили в церкву? Чим він був вражений?

Номер слайду 14

Варивода – вередлива людина, яка змучує інших своїми причіпками. Лоботряс – бездіяльна й ледача людина. Бузувір – людина, яка виявляє крайню релігійну нетерпимість до інакомислячих. Опришок – народний месник, учасник народно-визвольної боротьби в Галичині. Урвиголова – бешкетник. Харциз – розбійник, грабіжник. Каламут – той, хто спричиняє неспокій.

Номер слайду 15

Метод “Уважний читач” 1. Яка ікона вразила і злякала Михайлика у церкві?а)  Іван Предтеча            б) Христос-Вседержительв)  Нагорна проповідь      г)  Страшний суд2. Що принесли на крилах лебеді?а)  радість             б)  новини           в)  життя             г) красу3. На чому взимку Михайлик катався з гірки?а)  на санчатах           б)  на ногах             в) на ночовках         г) на ковзанах

Номер слайду 16

4."Птиця також боса ходить і не журиться", - був переконаний герой твору...а)  дід Дем'ян  б)  дядько Микола  в) дядько Себастьян г)Михайлик5. Якими ключами сонце відмикає землю навесні? а) дерев'яними            б)срібними              в) золотими               г)мідними6. Чого репетувала стара качка з перебитим крилом?а)  Коли Михайлик бешкетував і не слухав матері б) Коли приходив дядько. Себастьянв)  Коли до хвіртки підходили дівчатаг) Коли бачила Юхрима Бабенка7."Птиця також боса ходить і не журиться", - був переконаний герой твору...

Номер слайду 17

Рефлексія. Я дізнався…Зрозумів…Навчився…Найбільші труднощі я відчув…Я не вмів, а тепер умію…І я оцінюю себе на … балів

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Домашнє завдання.1.     підготувати цитати до характеристики образу Михайлика.2.     Читати 2-4 розділи. (короткий зміст і повний зміст)      

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мікіш Наталія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
мікіш наталія
Додано
7 січня 2018
Переглядів
11837
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку