Презентація до уроку "Михайло Юрійович Лермонтов. Зв'язок творчості митця із традиціями європейського романтизму.(Дж.Байрон,Г.Гейне) Порівняння віршів «На півночі кедр одинокий».Г.
Презентація до вивчення творчості М.Ю.Лермонтова. Порівняння поезій Г.Гейне " На півночі кедр одинокий " і М.Ю.Лермонтова "Сосна". Можна використати як додатковий матеріал до уроку,частини варіювати на власний розсуд
Михайло Юрійович Лермонтов. Зв'язок творчості митця із традиціями європейського романтизму.(Дж. Байрон,Г. Гейне) Порівняння віршів «На півночі кедр одинокий». Г. Гейне й «Сосна» М. Ю. Лермонтова.
Номер слайду 2
Завдання уроку. Яким є М. Ю. Лермонтов як митець і людина?Яким уявляєте ліричного героя?В чому полягє спорідненість душ європейських і російських романтистів?. Чи актуальна поезія М. Лермонтова сьогодні?
Номер слайду 3
романтизм. Особливий вид світогляду, одночасно-художній напрям. В центрі художньої системи-особистість. Основний конфлікт-конфлікт між особистістю і суспільством
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Випишіть основні риси романтизму. Неприйняття реального життя, потяг пізнати непізнане. Виключність романтичного героя (пошуки ідеалу,мрії, життя в сфері емоцій,почуттів)Природа як вираження стихійного начала життя,прообраз свободи. Культ минулого: ідеалізація Античності і Середньовіччя, інтерес до фольклору
Номер слайду 6
Репродукція картини І. Шишкіна «На півночі дикій»
Номер слайду 7
Переклад М. Т. Рильського. Переклад. М. Ю. Лермонтова. На півночі кедр. На севере диком стоитодинокийодиноко. В холодній стоїть. На голой вершине сосна.вишині,И дремлет, качаясь,І сніжною млоюи снегом сыпучимповитий,Одета, как ризой, она. Дрімає і мріє вві сні. И снится ей всё, что. Він мріє про пальмув пустыне далёкой,чудову,В том крае, где солнца. Що десь у східній землівосход,Самотньо і мовчки. Одна и грустна на утёсесумуєгорючем. На спаленій сонцем. Прекрасная пальмаскалі.растёт.
Номер слайду 8
Мікрофон. Поезія М. Ю. Лермонтова справляє на мене враження…
Номер слайду 9
Висновок. Самотність- головний мотив і основна тема творчості Лермонтова, що пояснюється його тяжкою долею та “страшною” епохою, в яку він жив. Ліричний герой Лермонтова - це двійник автора “...я в мире не оставлю брата и тьмой холодною объята душа усталая моя. Как ранний плод, лишенный сока, она увяла в бурях рока под знойным солнцем бытия» М. Лермонтов
Номер слайду 10
Домашнє завдання. Для всіх: уміти виразно читати, аналізувати вірші М. Ю. Лермонтова, висловлювати свої думки та враження. Творче: написати есе за одним із віршів поета.Індивідуальне: підготувати повідомлення про добу, відображену в романі «Герой нашого часу», історію написання та композицію цього твору.