Презентація до уроку "Модернізм. Михайло Коцюбинський"

Про матеріал
Урок із літератури для 10 класу (профільний рівень). Знайомить дітей із напрямом в літературі, вчить учнів критично мислити, створюючи анкету митця після перегляду відео.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток модернізму. Михайло Коцюбинський. Життя і загальний огляд творчості.17.09.1864 – 25.04.1913

Номер слайду 2

Мета: ознайомити учнів з модернізмом як напрямком літератури; розширити знання учнів про життєвий і творчий шлях письменника, одного з найталановитіших в українській літературі, розкрити світоглядні позиції митця-патріота й гуманіста. Вплинути на усвідомлення, що життєствердження й оптимізм — важливі духовні цінності буття людини. Розвивати мислення,імпресіоніста. Виховувати любов до життя, прищеплювати інтерес до літератури.

Номер слайду 3

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬЯкі напрями в літературі відомі?Назвати ознаки напрямів. Хто є представниками?Хто є засновником сентименталізму в українській літературі?

Номер слайду 4

МОДЕРНІЗМ Унікальна особистість зі складним внутрішнім світом, психологією. Риси: Інтуїтивний – осягнення світу разом із логічним.Індивідуалізм – зосередження на “Я” автора, героя і читача + психологізм. Символізм. Ліризм –почуття, емоції, настрій. Естетизм – головне не “що сказати”, а “як сказати”: нові ідеї, образи, композиції, мова

Номер слайду 5

МОДЕРНІЗМ5. Умовність - розкриття через образи-символи. Сприймаючи ці образи, розширюємо обрії буття, таємниці духовності. 6. Волюнтаризм (воля)- культ сили волі, активності, боротьби.7. Ідеологічність – здатність людини перебудувати, удосконалити дійсність. Течії: імпресіонізм, неоромантизм, неокласицизм, символізм, експресіонізм,футуризм, сюрреалізм.

Номер слайду 6

МОДЕРНІЗМ Унікальна особистість зі складним внутрішнім світом, психологією. Риси: Інтуїтивний – осягнення світу разом із логічним.Індивідуалізм – зосередження на “Я” автора, героя і читача + психологізм. Символізм. Ліризм –почуття, емоції, настрій. Естетизм – головне не “що сказати”, а “як сказати”: нові ідеї, образи, композиції, мова

Номер слайду 7

ЕТАПИ РОЗВИТКУ МОДЕРНІЗМУІ. Декаденс (занепад)- песимізм, фаталізм (страх перед життям, відчуття втоми, відчаю).ІІ. Власне модернізм ( 2 пол. ХХ ст.)ІІІ. Авангардизм – мистецтво протесту, руйнування. Звертаються до пародіювання, життя гротескне, тобто оновлення змісту, форми.

Номер слайду 8

Розпочав дискусію щодо модернізму – Микола Вороний. “Молода муза” – група модерністів (Галичина): Петро Карманський,Богдан Лепкий, Остап Луцький, Сидір Твердохліб. Видавали журнал “Світ”, збірки поезій. Символісти.“Українська хата” (журнал) : Микола Євшан, М. Сріблянський. У центрі-індивід. МОДЕРНІЗМ

Номер слайду 9

ПРЕДСТАВНИКИІ. Франко, М. Коцюбинський, С. Васильченко, О. Кобилянська, Л. Українка, О. Олесь, М. Вороний, Б. Лепкий, В. Винниченко

Номер слайду 10

СОНЦЕПОКЛОННИКГлибоким зором і пером тонким. Він слугував народові своєму,Боліючи душею разом з ним. М. Рильський.

Номер слайду 11

Співак Михайло Микита«Найбільше враження зробили на мене його великі, замріяні, глибоко проникливі очі. Він мав статну, вище середнього зросту фігуру; красивої форми, чисто, до блиску виголену голову, прекрасні вуса, які йому дуже йшли і прикрашували його обличчя. Одягнутий був у білий, елегантно пошитий костюм. Узагалі в його постаті, одязі й манерах було стільки простоти, скромності і в той же час відбивалось якесь внутрішнє благородство і привабливість. Рухи його були скупі, жодногозайвого жесту, голос проникливий, прекрасного баритонового тембру, який запам’ятовувався і глибоко западав у серце. Від першої зустрічі з Михайлом Михайловичем у мене залишилось враження про нього як про надзвичайно розумну, культурну, виховану людину».

Номер слайду 12

Життя М. Коцюбинського. Перегляд відео “Михайло Коцюбинський” (https://www.youtube.com/watch?v=mx. N7l. Ebkwd. A)

Номер слайду 13

СОНЦЕПОКЛОННИКМ. Коцюбинський відзначався тонко розвиненою естетичною чуйністю до доброго, він любив добро любов’ю-художника. У чорнових нотатках «Пам’яті душі» сам Коцюбинський писав: «Хто щасливий? Той, хто дає багато, а бере найменше. На чиїх слідах виростають найкращі квітки, хто по своїй дорозі розкидає для вжитку їїсіх самоцвіти…» Письменник пристрасно любив природу, добрих людей, приємне товариство.

Номер слайду 14

СТВОРЕННЯ АНКЕТИДата і місце народження. Батьки, атмосфера родини. Освіта, ставлення до навчання, знання мов. Зв’язок М. Коцюбинського з таємничими гуртками. Перші твори. Вплив на світогляд. Посади письменника. Михайло і власна сім'я. Організація “Просвіта”. Причина смерті.

Номер слайду 15

Панас Мирний:«Поліг великий майстер рідного слова, що в огненному горні свого творчого духу переливав його в самоцвітні кришталі і, як великий будівничий, виводив їх, свої мистецькі твори, повні великого художнього смаку, глибокої задуми й безмірно широкої любові до людей».

Номер слайду 16

М. КОЦЮБИНСЬКИЙПисьменник-патріот, вдумливий і тонкий дослідник життя, неперевершений майстер художнього слова. Твори: про дітей — «Маленький грішник», «Ялинка», «Харитя», оповідання -«Дорогою ціною», новела - «Intermezzo», «Коні не винні», повісті - «Fata morgana» та «Тіні забутих предків».

Номер слайду 17

ТЕМАТИКА1. Роль і місце поета в суспільному житті. («Intermezzo».)2. Проникнення у внутрішній світ людини. («Цвіт яблуні», «Сміх», «Лялечка».)3. Викриття справжньої суті лібералізму. («Коні не винні».)4. Погромницька, катівна політика царизму. («Він іде!», «Персона Грата».)

Номер слайду 18

Узагальнення вивченого“Мікрофон” (перевірка знань) Рефлексія. Які враження виникли після ознайомлення з письменником?Над чим примусила задуматися доля митця?Які почуття виникли?

Номер слайду 19

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯВИВЧИТИ КОНСПЕКТ!!! + стор. 193-199 (під-ник Г. Семенюк) . ПРОЧИТАТИ новелу “Intermezzo”3. Підручник: стор. 210 запитання 3,4.

pptx
Додано
28 липня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку