Поети. В. Симоненко. Л. КостенкоІ. Драч В. Стус. Д. Павличко. М. Вінграновський. В. Дрозд. В. ШевчукЄ. Гуцало. Прозаїки. Літературні критики. М. КоцюбинськаІ. ДзюбаЄ. СверстюкІ. Світличний. С. Параджанов. В. Шевчук. Ю.Іллєнко. Л. Танюк. Б. Ступка та І. Миколайчук. Режисери та актори. Л. Лук’яненко
Тема Зародження дисидентського руху в Україні та його течіїЗнати:зміст понять:“шістдесятники”,“дисиденти”,“дисидентський рух”,“прояви дисидентського руху” Розуміти:зв’язок між внутрішньополітичними процесами і розвитком культури, освіти, науки. Уміти: Характеризуватитворчий доробок дисидентів. Обстоювати свої судження щодо зародження шістдесятництва і дисидентського руху. Очікувані результати
ДИСИДЕНТ – (від лат. - незгодний) – інакомисляча людина, незгодна з панівною ідеологією та владою;ДИСИДЕНТСЬКІЙ РУХ – рух, учасники якого в СРСР виступали за демократизацію суспільства, дотримання прав і свобод людини, в Україні – за вільний розвиток української мови та літератури, реалізацію прав українського народу на власну державність.
Причини виникнення в Українідисидентського руху. Внутрішні передумови. Активний правозахисний рух, спричинений прийняттям ООН Загальної декларації прав людини (1948 р.)Руйнування світової колоніальної системи. Антикомуністичні виступи в країнах Східної Європи (в Угорщині, Польщі, Східній Німеччині);Домінування тоталітарної системи. Відсутність власної державності України. Знищення української культурної та історичної спадщини. Русифікація в усіх сферах життя. Монополія Комуністичної партіїІгнорування прав і свобод. Зовнішні чинники
Робота в групах. ГРОМАДСЬКІ ОРГАНІЗАЦІЇта робітничі виступи1 група – Реалістичний робітничий гурток демократів2 група – Об'єднана партія визволення України3 група – Український національний комітет4 група – Українська робітничо-селянська спілка (УРСС)5 група – Робітничі виступи в УРСРЗавдання для груп1. Форми та методи діяльності організації2. Географія її діяльності3. Реакція влади на дії організації
Форми і методи діяльності дисидентів. Створення розрізнених груп і гуртків. Діяльність«самвидаву»Розповсюдження листівок, національної символіки. Здійснення масових акцій. Розбудова неофіційних музеїв, бібліотек. Виникнення мережі таємних організацій і осередків антирадянського спрямування
Україно! Тебе я терпіти не можу,Я тебе ненавиджу чуттями всіма,Коли ти примітивна й на лубок схожа,Коли думки на лобі у тебе нема. Я люблю тебе іншу — коли ти бунтуєш,Коли гнівом під кручі клекоче Дніпро,Коли думаєш ти, коли бачиш і чуєш,І несеш од криниці вагоме відро. Василь Симоненко
ТЕСТИ (ФОРМАТ ЗНО)ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ1. Що було притаманне духовному життю України в умовах десталінізації (1953-1964 рр.)?А. Відмова держави від антицерковної політики та атеїстичної пропаганди. Б. Ліквідація політико-ідеологічного контролю та цензури в галузі культури. В. Вихід на літературний і суспільний обрії плеяди талановитої творчої молоді. Г. Уповільнення темпів русифікації та ідеологізації системи народної освіти.
3. Чим була зумовлена поява руху шістдесятників?А. Лібералізацією суспільно-політичного життя в СРСР. Б. Припиненням переслідувань діячів українського національно-визвольного руху. В. Активною діяльністю груп українських дисидентів. Г. Відмовою КПРС від впровадження єдиного мистецького методу - соціалістичного реалізму.
4. Що було характерно для творчості шістдесятників?А. Зображення реальних людей з їх багатогранними інтересами, відображення загальнолюдських цінностей та ідеалів, критичне ставлення до негараздів у суспільстві. Б. Зображення радянської дійсності у прикрашеному вигляді, підкреслення переваг соціалістичного способу життя. В. Підтримка художніми творами курсу на комуністичне будівництво, на “інтернаціоналізацію” суспільства. Г. Критика і заперечення комуністичного будівництва, прославляння життя на Заході.
5. Які наслідки мало проведення політики десталінізації у другій половині 1950-х рр.?А. Припинення переслідування інакодумців. Б. Початок реабілітації репресованих. В. Скасування конституційного положення про керівну роль партії. Г. Ліквідація ідеологічного контролю над суспільством.