Презентація до уроку на тему Конфлікт

Про матеріал

Дана презентація додається до уроку із курсу Людина і світ, як додатковий матеріал до конспекту уроку з теми " Конфлікт". Дану роботу можно використовувати на уроках психології та виховних заходах.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку:“ Конфлікти”

Номер слайду 2

Мета уроку: З’ясувати ознаки й типи конфліктів, причини їх виникнення та методи розв’язання. Формувати вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти факти й події. Оформляти здобуті знання у вигляді схем і таблиць;Розвивати комунікативні навички, уміння здійснювати науково - дослідницьку роботу. Формувати здатність до толерантної поведінки.

Номер слайду 3

Запрошую випускників школи до дискусії: Ключове запитання: Конфлікти - це норма життя? Чи випадковість?Тематичні запитання: Що ви розумієте під поняттям конфлікти?Чи можете дати означення поняттю “конфлікти ” ?Якими бувають види конфліктів?Чи можна вирішити проблеми конфліктів?

Номер слайду 4

Епіграф до нашого уроку:“ Конфлікти - це норма життя. Якщо у Вашому житті немає конфліктів, перевірте, чи є у Вас пульс?”(Ч. Ліксон)

Номер слайду 5

Існує безліч визначень поняття “ конфлікти”: Конфлікт-це зіткнення окремих людей чи cоціальних груп, що виражають різні , часом протилежні цілі, інтереси і погляди. Конфлікти-боротьба за цінності і претензії на певний статус, владу, ресурси, у якій метою є нейтралізація, завдання збитків або знищення суперника.

Номер слайду 6

Причини конфліктів: Соціально – політичні. Соціально – економічні. Соціально – демографічні ( стать, вік, етнічні групи…). Соціально психологічні ( взаємини,лідерство, настрої…). Індивідуально – психологічні (здібності. темперамент, характер…).

Номер слайду 7

Ознаки конфлікту:1. Наявність ситуації, яку учасники сприймають як конфліктну.2. Неподільність об’єкта конфлікту, тобто предмет конфлікту не може бути поділений справедливо між учасниками конфліктної взаємодії.3. Бажання учасників (суб’єктів) продовжити конфліктну взаємодію для досягнення своєї мети.

Номер слайду 8

Конфлікти можна поділити на 3 групи: Конфлікт цілей виражається в тому, що сторони по різному бачать стан об’єкта в майбутньому. Наприклад, у батьків виникають протилежні точки зору щодо організації дозвілля дитини. Конфлікт пізнання – творчий конфлікт, виникає, коли сторони мають різні погляди , ідеї, думки. ( він є продуктивним методом). Емоційний (чуттєвий) конфлікт з’являється, коли в основі міжособистісних стосунків лежать різні почуття та емоції людей.

Номер слайду 9

Конфлікти за учасниками розрізняють: Внутрішньоособистісний, тобто конфлікт в середині особистості (бажання піти в кіно та необхідністю виконувати домашнє завдання). Міжособистісний, виникає між людьми через відмінності їхніх цілей або інтересів. Між собою та групою. Міжгруповий – соціальні групи( міжетнічні, міжконфесійні конфлікти).

Номер слайду 10

Модель конфлікту. Конфліктна ситуаціяІнцидент. Наслідки конфлікту (вихід з конфлікту)

Номер слайду 11

Конфліктна ситуація - це суперечливі позиції сторін з будь - якого приводу, прагнення протилежної мети, використання різноманітних засобів щодо їх досягнення, незбіг інтересів, бажань тощо.

Номер слайду 12

Інцидент ( мотив) – це певна подія або дія, що різко уразила інтерес однієї зі сторін і призвела до активної протидії.

Номер слайду 13

3 групи конфліктів: Конфлікт цілей - виражається в тому, що сторони по – різному бачать стан об’єкта в майбутньому. Конфлікт пізнання, який ще називають творчим конфліктом. Виникає, коли сторони мають різні погляди, ідеї та думки щодо вирішуваної проблеми. Емоційний(чуттєвий) конфлікт з’являється,коли в основі міжособистісних стосунків лежать різні почуття та емоції людей.

Номер слайду 14

Шляхи виходу з конфлікту: Конструктивний(гумор, поступки,компроміс, співробітництво, усвідомлення позиції сторін). Деструктивний (погроза,насильство,брутальність, приниження, перехід на особистості, розрив відносин).Ігнорування( відхід від розв’язання проблеми)

Номер слайду 15

3 шляхи розв’язання конфлікту-це 1. Переговори- це процес, під час якого сторони намагаються розв’язати конфлікт шляхом безпосереднього обговорення між собою.2. Медіація- в конфлікт вступає третя сторона, мета якої - допомогти першим двом домовитись.3. Арбітраж - третя сторона контролює не тільки процес,але й результат.

Номер слайду 16

5 способів розв’язання конфлікту: Співробітництво. Конкуренція. Компроміс. Пристосування. Ухиляння.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Причини конфліктів в нашій школі: Вчитель-учень:

Номер слайду 19

Учень-учень: Я провела анкету і зробила висновок, що це відбувається за таких причин як: знущання в школі, приниження гідності один-одного, бійки, сварки, плітки, перше кохання.

Номер слайду 20

Раджу почитати такі джерела:

Номер слайду 21

Використані ресурси:. Андрєєв В.І. Конфліктологія. М., 1995. 2. Гришина Н. В. Психологія конфлікту. СПб., 2000. 3. Донцов А. И., Полозова Т. А. Проблема конфлікту в західній соціальній психології.// Психологічний журнал. 1980. № 6. т.1. 4. Єршов А. А. Психологія соактівності людей. СПб., 1992. 5. Здравомислов А. Г. Соціологія конфлікту./Уч. посібник. М., 1995. 6. Зеркін Д. П. Основи конфліктології. Ростов-на-Дону, 1998. 7. Радугин А. А. Соціологія. М., 1995. 8. Фролов С. С. Соціологія. М., 1996.

Номер слайду 22

ПОРАДНИК“ Життя без конфліктів”

Номер слайду 23

Домашнє завдання:1. 14-16 підручника.2. Уявіть,що Ви – Генеральний секретар ООН. Складіть план дій урегулювання міжнародних конфліктів у гарячих точках планети.

pptx
Додано
5 березня 2018
Переглядів
9090
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку