Презентація допоможе учням розвивати вміння показувати на карті напрямки походів козаків на турецько-татарські фортеці в перші десятиріччя XVII ст., місце Хотинської битви; встановлювати хронологічну послідовність подій; визначати причинно-наслідкові зв'язки подій, що стосуються доби героїчних походів, характеризувати та оцінювати діяльність П. Конашевича-Сагайдачного, висловлювати ставлення до П. Сагайдачного; розвивати вміння робити критичний аналіз історичних текстів.
Тема : Морські походи козаків . Гетьман Петро Конашевич – Сагайдачний
Номер слайду 3
Від цього уроку я очікую . . . На цьому уроці я хочу дізнатися про . . .
Номер слайду 4
Мета: розкрити характерні особливості історії України першої половини ХVІІ ст. – «доби героїчних походів»; поглибити знання про військове мистецтво українського козацтва; охарактеризувати політичну, військову та просвітницьку діяльність гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного; визначати значення й наслідки участі українського козацтва в Хотинській війні
Номер слайду 5
Проблемне завдання: Доведіть, що період гетьманування П. Конашевича-Сагайдачного виправдано виділений в окрему історичну добу.
Номер слайду 6
І група. Сагайдачний - воїн-оборонець. ІІ група. Реформи козацького війська. ІІІ група. Особливості козацького флоту. ІV група. Сагайдачний – політик та дипломат. V група. Сагайдачний - меценат і покровитель освіти та культури.
Номер слайду 7
Які наслідки мали турецько – татарські напади для українських земель? Турецько-татарські напади на Україну
Номер слайду 8
Гарем – жіноче приміщення в будинку мусульманина, де утримувалися жінки і наложниці господаря.
Номер слайду 9
Галера – назва великого веслового військового судна в Османській імперії.
Номер слайду 10
Ясир - бранці, яких захоплювали турки й татари під час нападів на українські, російські й польські землі.
Номер слайду 11
Яничари – привілейована піхота в турецькій армії, що поповнювалася примусовим набором хлопчиків підданих – християн, які виховувалися для військової служби.
Номер слайду 12
1577-1622 Герб родини Петра Конашевича-Сагайдачного
Номер слайду 13
І група Сагайдачний - воїн-оборонець Розглянути питання «Морські походи козаків під проводом П. Конашевича-Сагайдачного». За допомогою хронологічної таблиці показати на карті турецькі фортеці, на які здійснювали походи козаки в першій чверті 17 ст.
Номер слайду 14
1602р. – похід на Кілію. 1606р. – напад на порт Варна. 1608р. – похід на Кримське ханство, козаки взяли Перекоп. 1609р. – похід на Ізмаїл, Кілію, Білгород.
Номер слайду 15
1614р. – походи на Трапезунд і Синоп. 1615р. – напад на Стамбул. 1616р. – похід на Кафу. 1620р. – похід на Стамбул.
Номер слайду 16
Доба героїчних походів - це період двох десятиліть XVII ст., коли козаки здійснювали вдалі морські походи проти турків і татар, захоплювали їх укріплені фортеці, руйнували їх і визволяли полонених.
Номер слайду 17
ІІ група Реформи козацького війська. З’ясувати як вплинули проведені реформи на результати морських походів козаків на турецько – татарські фортеці?
Номер слайду 18
ІІІ група Особливості козацького флоту Опрацювати документи та з’ясувати, яке значення мало використання підводних човнів для захисту від турецько-татарської агресії.
Номер слайду 19
Козацький флот
Номер слайду 20
Підводні човни
Номер слайду 21
ІV група Сагайдачний – політик та дипломат Опрацювати роздатковий матеріал та текст підручника параграф 11, п. 2, з’ясувати роль П.Конашевича-Сагайдачного як політика та дипломата. Герб війська Запорозького
Номер слайду 22
V група. Сагайдачний - меценат і покровитель освіти та культури Опрацювати роздатковий матеріал та з’ясувати роль П.Конашевича-Сагайдачного як покровителя освіти та культури. Будівля Київського братства
Номер слайду 23
1620-1621 рр. - Хотинська війна
Номер слайду 24
Проблемне завдання: Доведіть, що період гетьманування П. Конашевича-Сагайдачного виправдано виділений в окрему історичну добу.
Номер слайду 25
Пам’ятка для розв’язання проблемного завдання 1. Сформулювати гіпотезу за формою: «Я думаю, що . . .» 2. Добрати аргументи за формою: «Я так думаю, тому що . . .» 3. Закінчити міркування висновком-узагальненням «Таким чином, …»
Номер слайду 26
Закінчити речення: Я знаю, що… Я знаю, як… Я знаю коли… Я знаю чому…
Номер слайду 27
Домашнє завдання: Опрацювати § 10 підручника. 2) Скласти кросворд за темою, використовуючи нові терміни