Календарно-тематичне планування "Історія України для 8 класу" створене згідно чинної програми Міністерства освіти і науки України, включає в себе 5 тем (52 години).
Календарно-тематичне планування
Історія України
8 клас (52 год)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
1 |
|
ВСТУП. Середньовічна спадщина України. Основні події і постаті. Ранній новий час Особливості ранньомодерної доби в історії України. |
|
Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.) |
|||
2 |
|
Статус українських земель у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемантійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVІ ст. |
|
3 |
|
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство. |
|
4 |
|
Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Литовські статути. Практична робота. Виокремити у витягах з Литовських статутів норми, в яких втілено ідеї рівності вільних людей перед законом, особистої недоторканності, юридичного захисту прав вільної («шляхетної») особи, особистої відповідальності перед законом. |
|
5 |
|
Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування. |
|
6 |
|
Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні. Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Полемічна література. Православні братства. Василь-Костянтин Острозький. |
|
7 |
|
Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. Боротьба за відновлення православної ієрархії. Реформи митрополита Петра Могили. |
|
8 |
|
Культурно-освітнє життя. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. Київська (Києво-Могилянська) колегія. |
|
9 |
|
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|
10 |
|
Практичне заняття. Здійснити уявну подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст., визначити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
|
11 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.) |
|||
12 |
|
Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі. Дмитро Вишневецький. |
|
13 |
|
Запорозька Січ – козацька республіка. Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану. |
|
14 |
|
Практичне заняття. Описати (на основі джерел) повсякденне життя представників різних станів українського суспільства, військове мистецтво, традиції й побут козацтва, облаштування Січі. |
|
15 |
|
Козацькі повстання кінця ХVІ ст. |
|
16 |
|
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. Військо Запорозьке і Хотинська війна. |
|
17 |
|
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». |
|
18 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст. |
|||
19 |
|
Передумови Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. Козацько-кримський союз. Події 1648–1649 рр. Зборівський договір. |
|
20 |
|
Події 1650–1651 рр. Битва під Берестечком і Білоцерківський договір. Іван Богун. Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця. |
|
21 |
|
Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи. |
|
22 |
|
Зовнішня політика: у пошуку союзників. Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз. |
|
23 |
|
Практичне заняття. Розробити порівняльну характеристику особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького, Адама Кисіля та ін. (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати). |
|
24 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст. |
|||
25 |
|
Іван Виговський. Гадяцька угода. Україно-московська війна. Конотопська битва. |
|
26 |
|
Початок Руїни. Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир’я. |
|
27 |
|
Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний. |
|
28 |
|
Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир». Правобережне козацтво в останній чверті ХVІІ ст. |
|
29 |
|
Заселення і розвиток Слобідської України. Слобідські козацькі полки. |
|
30 |
|
Запорозьке козацтво. Іван Сірко. |
|
31 |
|
Гетьманщина в часи Івана Мазепи. |
|
32 |
|
Пилип Орлик і його Конституція. |
|
33 |
|
Практичне заняття. Проаналізувати зміст «гетьманських (договірних) статей», Гадяцької угоди, Конституції Пилипа Орлика; визначити на цій основі устрій української гетьманської держави, порядок її взаємин з Московською державою (Річчю Посполитою / Шведською імперією) та поміркувати, якою мірою кожен з цих документів гарантував права і вольності правлячого стану, суверенітет Козацької держави. |
|
34 |
|
Ліквідація козацтва на Правобережній Україні. |
|
35 |
|
Церковне життя. Освіта. |
|
36 |
|
Архітектура. Образотворче мистецтво. |
|
37 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст. |
|||
38 |
|
Імперський наступ на автономію Гетьманщини. Павло Полуботок. Данило Апостол. |
|
39 |
|
Нова Січ. Кирило Розумовський. Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. |
|
40 |
|
Практичне заняття. Визначити (використовуючи витяги з козацьких літописів ХVІІ–ХVІІІ ст.) способи та засоби, до яких вдавалися гетьмани, козацька старшина, аби відстояти суверенітет Козацької держави. |
|
41 |
|
Підкорення Кримського ханства. Колонізація Півдня України. |
|
42 |
|
Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків. |
|
43 |
|
Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі Правобережної України та західноукраїнських земель. |
|
44 |
|
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода. |
|
45 |
|
Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика. |
|
46 |
|
Практичне заняття. Здійснити уявну мандрівку до історико-культурних пам’яток України / рідного краю доби бароко, встановити цінності й норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
|
47 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ |
|||
48 |
|
Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст. |
|
49 |
|
Внесок України у формування європейської цивілізації. |
|
50 |
|
Практичне заняття. На підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» сформулювати висновок про місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
|
51-52 |
|
Уроки резерву. |
|