Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи. Перед проведенням будь-якого експерименту слід уважно прочитати його опис та виконувати всі правила, подані в інструкції. Робоче місце повинне бути охайним, чистим і добре освітлюваним. У багатьох випадках важливою є також хороша вентиляція. Перед проведенням дослідницької роботи варто перевірити наявність необхідного устаткування й обладнання. Також під час проведення лабораторних дослідів рекомендується користуватися (за вказівкою вчителя / учительки) халатами, гумовими рукавичками та захиснимиокулярами (щитками). Слід обережно поводитися з відкритим вогнем та гарячими предметами, ножицями та іншими гострими предметами, склянимпосудом, електрикою тощо.
Посуд для експериментів не повинен використовуватися в інших потребах. Не можна для дослідницької роботи використовуватипосуд, із якого потім будуть їсти. Не можна їсти й пити на територіях, де проводяться експерименти, та класти харчові продукти на лабораторні столи. Не можна нахилятися над посудом, у якому відбувається будь-яка реакція. Забороняється куштувати хімічні речовини. Пам'ятайте, що будь-яка речовина може бути небезпечною, якщо з нею поводитисянеправильно!Не можна самовільно зливати та змішувати реактиви, зливати реактиви в раковину, виливати та висипати залишки реактивів усклянки та банки, із яких їх брали, а також міняти місцями піпетки та корки від різних банок і склянок.
9. Варто уникати потрапляння небезпечних або невідомих речовин на шкіру.10. Після проведення експериментів необхідно добре прибрати робоче місце, вимити посуд і руки. Якщо єнеобхідність, слід провітрити кімнату.11. Про вихід із ладу обладнання та кожний нещасний випадок, що трапився під час проведення експериментів, учень /учениця повинні терміново повідомити вчителя / учительку або когось із дорослих.
Перш ніж шукати інформацію в довідковому виданні, варто переглянути його ЗМІСТ. Так ти дізнаєшся про що це видання, на якій сторінціінформацію, що зацікавила. Якщо жна сайтшукати завітаєш мапоюпро природу, то скористайся сайту. Так ти зможеш швидшезорієнтуватися в інформації, що розміщенананьому, і відшукати відповіді на різні запитання.
{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Як називається. Яку інформацію містить. Кому адресований (для школярства, учительства, науковців, широкого кола читачів тощо)Практичне дослідження. Тобі знадобляться: довідкові видання про природу (енци- клопедії, словники, географічні атласи, атласи-визначники рослин і тварин тощо), пристрій з доступом до інтернету. Послідовність виконання дослідження. Крок 1. З’ясуй такі характеристики довідкових видань: як називаються, яку інформацію містять, кому адресовані (для школярства, учительства, науковців, широкого кола читачівтощо). Отримані відомості оформ занеси до таблиці.
Крок 2. Обери два тіла чи явища природи, про які бажаєш дізнатися. Відшукай необхідну інформацію в інтернеті, скориставшись пошуковою системою (Google, Ukr.net тощо), або на сайтах, запропонованих учителькою/учителем. Запиши, що нового вдалося дізнатися та назви використаних інтернет-ресурсів. Крок 3. Відвідай сайт Національного науково-природничого музею Національ-ної академії наук України за посиланням https://museumkiev.org/. Ознайомся і загальною інформацією про музей, його експонатами. За посиланнямhttps://cutt.ly/n. Idlo. Tc здійсни 3 D-тур музеєм. Що цікавого і корисного для тебе було в цьому турі? Обміняйся враженнями з однокласницями/однокласниками. Крок 4. Зроби висновок, письмово в зошиті з виконаного дослідження, у якому зазнач:нові для тебе джерела інформації про природу;джерела інформації, які запропонуєш для ознайомлення ровесницям/ ровесникам.