Презентація до уроку на тему "Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом"

Про матеріал
Ця презентація є наочним матеріалом до уроку на тему "Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ5 клас. Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом

Номер слайду 2

21 лютого. Міжнародний день рідної мови.

Номер слайду 3

Йдучи вперед, завжди оглядайся назад.

Номер слайду 4

Перевір себе. Вітерець, розкіш, білчин, сміється, маленький, тонший, кобзар, сільський, менший, кузня, ляльчин, пишаються

Номер слайду 5

ТЕМА: ВИМОВА ТА НАПИСАННЯ СЛІВ З АПОСТРОФОМ ЦІЛІ УРОКУ: Протягом уроку бути…………На кінець уроку знати…….. На кінець уроку вміти …….

Номер слайду 6

ВПРАВА «Орфографічне відновлення»[дов’і̍рйа] [соловйі̍на] [зйе̍днуйе] [диᵉтйа̍сла] [лукйа̍н′івс′ка] довір'я солов'їназ'єднуєдит'яслалук'янівська

Номер слайду 7

Проблемне питання Чому слова Лук'ян і дит'ясла пишуться з апострофом ?

Номер слайду 8

МЕТОД «ДОСЛІДЖЕННЯ»Лук'ян – Лук'янівка Лук'янчук. Дит'ясла двох’ярусний пів'яблука. Спільнокореневі слова до слова Лук'ян. Складні слова, перша частина яких закінчується на твердий приголосний

Номер слайду 9

АПОСТРОФ СТАВИТЬСЯвимова тверда, роздільна. Перед Я, Ю, Є, Ї , що позначають два звука- після твердих Б, П, В, М, Ф п’ять, б’ється, м’ята - після твердого Р кар’єр, пір’я, подвір’я, матір’ю - після префіксів та першої частини склад- них слів, які закінчуються на приголоснийоб’ява, роз’яснення, під’їзд, пів’їдальні, дит’ясла- у слові Лук’ян і похідних від нього Лук’ян, Лук’яненко, Лук’янівка

Номер слайду 10

Проблемне питання №2 Чи правильно написані слова МАВПЯЧИЙ, СВЯТО, ЗОРЯ ?

Номер слайду 11

Апостроф не пишеться- після р м’якогоряска, рядно, рябий, звірячий, буря - після б, п, в, м, ф перед я, ю, є, ї (якщо перед губними стоїть кореневий приголосний окрім Р тьмяний торф’яний морквяний черв’як свято

Номер слайду 12

Фізкультхвилинка. У володарки Зими. Трішечки замерзли ми. Грудень каже: «Пострибай!»Січень просить: «Присідай!»Встали-сіли, встали - сіли,Розігріли наше тіло. Лютий місяць нагадав,Що час нам братися до справ. Сіли, діти, всі гарненько. Спини держимо рівненько. Увагу вмикаємо -Знання здобуваємо!

Номер слайду 13

РОБОТА З ТЕКСТОМНе можна ходити по рідній землі, не чаруючись п'янкою, солов'їною, свяще- нною, полум'яною, виплеканою у віках рідною мовою. Вона подарована нам на віки вічні, щоб берегти її, щоб леліяти, щоб розвивати. Завдяки їй ще б'ється гаряче серце України, живе її роз'ятрена душа, дихає її розіп'яте тіло.

Номер слайду 14

РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ- ВИКОНАННЯ ВПРАВИ 416

Номер слайду 15

ЛІНГВІСТИЧНИЙ АУКЦІОНРобота в малих групах(по три учні у кожній)За хвилину записати якомога більше слів з апострофом і виставити на продаж .

Номер слайду 16

Перевір себе. Гра «ТРЕТЄ ЗАЙВЄ»Міжгір'я, р..яд, повітр..я.2. Цв..яшок, зв'язок, тьм..яний.3. Риб..ячий, черв..як, мавпячий.4. Трьох…ярусний, розв…язати, Святослав

Номер слайду 17

«ВПІЗНАЙ ПРАВИЛО»Б'є, п'ють, солов'ї, м'ята, жираф'ячий;Тьмяний, дзвякнути, святкувати;Черв'як, арф'яр;Бур'ян, пір'я, сузір'я;Рясно, рядок, буря, рябий;Від'їзд, без'язикий, з'єднаний;Пів'яблука, дит'ясла, чотирьох’ярусний;Лук'яненко, Лук'янець, Лук'янов

Номер слайду 18

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯВивчити правила вживання апострофа. Виконати вправу 417 Скласти декілька правил, які закликали б людей полюбити і не цуратися української мови

Номер слайду 19

ПІДСУМУЙМО…- Чи српавдилось те, чого ви очікували від уроку?- Чи важка була тема?- Який вид роботи найбільше сподобався?- Що цікавого дізнались на уроці?

pptx
Додав(-ла)
Сафтюк Оксана
Додано
30 березня 2020
Переглядів
1198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку