Проблемне питання Чому слова Лук'ян і дит'ясла пишуться з апострофом ?
Номер слайду 8
МЕТОД «ДОСЛІДЖЕННЯ»Лук'ян – Лук'янівка Лук'янчук. Дит'ясла двох’ярусний пів'яблука. Спільнокореневі слова до слова Лук'ян. Складні слова, перша частина яких закінчується на твердий приголосний
Номер слайду 9
АПОСТРОФ СТАВИТЬСЯвимова тверда, роздільна. Перед Я, Ю, Є, Ї , що позначають два звука- після твердих Б, П, В, М, Ф п’ять, б’ється, м’ята - після твердого Р кар’єр, пір’я, подвір’я, матір’ю - після префіксів та першої частини склад- них слів, які закінчуються на приголоснийоб’ява, роз’яснення, під’їзд, пів’їдальні, дит’ясла- у слові Лук’ян і похідних від нього Лук’ян, Лук’яненко, Лук’янівка
Номер слайду 10
Проблемне питання №2 Чи правильно написані слова МАВПЯЧИЙ, СВЯТО, ЗОРЯ ?
Номер слайду 11
Апостроф не пишеться- після р м’якогоряска, рядно, рябий, звірячий, буря - після б, п, в, м, ф перед я, ю, є, ї (якщо перед губними стоїть кореневий приголосний окрім Р тьмяний торф’яний морквяний черв’як свято
Номер слайду 12
Фізкультхвилинка. У володарки Зими. Трішечки замерзли ми. Грудень каже: «Пострибай!»Січень просить: «Присідай!»Встали-сіли, встали - сіли,Розігріли наше тіло. Лютий місяць нагадав,Що час нам братися до справ. Сіли, діти, всі гарненько. Спини держимо рівненько. Увагу вмикаємо -Знання здобуваємо!
Номер слайду 13
РОБОТА З ТЕКСТОМНе можна ходити по рідній землі, не чаруючись п'янкою, солов'їною, свяще- нною, полум'яною, виплеканою у віках рідною мовою. Вона подарована нам на віки вічні, щоб берегти її, щоб леліяти, щоб розвивати. Завдяки їй ще б'ється гаряче серце України, живе її роз'ятрена душа, дихає її розіп'яте тіло.
Номер слайду 14
РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ- ВИКОНАННЯ ВПРАВИ 416
Номер слайду 15
ЛІНГВІСТИЧНИЙ АУКЦІОНРобота в малих групах(по три учні у кожній)За хвилину записати якомога більше слів з апострофом і виставити на продаж .
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯВивчити правила вживання апострофа. Виконати вправу 417 Скласти декілька правил, які закликали б людей полюбити і не цуратися української мови
Номер слайду 19
ПІДСУМУЙМО…- Чи српавдилось те, чого ви очікували від уроку?- Чи важка була тема?- Який вид роботи найбільше сподобався?- Що цікавого дізнались на уроці?