Археологічні розкопки довели, що першою молочною худобою, яку приручила людина, була саме коза. Козяче молоко не тільки смачне, а й корисне як здоровим людям різного віку, так і хворим. За складом воно близьке до коров'ячого, а за деякими показниками навіть перевищує його. Учні записують текст під диктовку, знаходять прикметники, здійснюють їх морфологічний розбір. За слайдом здійснюється взаємоперевірка робіт.
Іде коза, стоїть лоза Густа, рясна, зелена. - Яка краса! – кричить коза. – - Ця вся лоза для мене! І у кози аж дві сльози На радощах повисли. Гризе коза, тріщить лоза – І всю красу погризла. І ти, мала, що в сад пішла Ранковою порою, Не рви квіток, не псуй гілок, Не будь, мала, козою. Завдання: “зловити” прикметники, вказати зайвий.
П . . . . . . . . Р . . . . . И . . . . К . . . . . М . . . . … . . . Е . . . . Т . . . . . . . . Н . И . . . К . . . . 1. Розряд прикметників: мамин, Олексіїв, бабусин. 2. Як написати слова: червоно(гарячий), жовто(гарячий)? 3. Ступінь порівняння слів: зеленіший, мудріший, більш яскравий? 4. Розряд за значенням: довгий, високий, тонкий. 5. Якої групи слова: синє, давня, майбутній? 6. Як пишемо синьо(жовтий), кисло(солодкий), мовно(літературний)? 7. Форма прикметників: сіра, довга, зимова. 8. Скільки Н у суфіксах слів: глинян…ий, качин..ий, соловʼїн…ий? 9. Прикметники із яким суфіксом пишуться за правилом «девʼятки»? 10. Як напишемо НЕ у реченні: Наша річка Іква (не) широка, а вузька.