Урок з української мови для 6-го класу Тема. Займенник. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Про матеріал
повторити й поглибити знання учнів про займенник як частину мови, його морфологічні ознаки; з'ясувати, яку роль виконує в реченні займенник, удосконалювати вміння учнів знаходити в тексті займенники.
Перегляд файлу

Тема. Займенник. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Мета: повторити й поглибити знання учнів про займенник як частину мови, його морфологічні ознаки; з'ясувати, яку роль виконує в реченні займенник, удосконалювати вміння учнів знаходити в тексті займенники.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, таблиці, тематичний словник, картки.

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Мотивація навчання учнів. Оголошення теми та мети уроку
  3. Актуалізація опорних знань учнів

Запитання до учнів.

  • Спираючись на матеріал молодших класів, пригадайте, яка частина мови називається займенником?
  • Яка частина мови називається прикметником?
  1. Сприйняття та розуміння учнями навчального матеріалу
  1. Вправа на спостереження (робота в групах).
  • Робота з підручником
  • Слово вчителя.

Отже, на підставі своїх спостережень сформулюйте правило про займенник і звіртеся з теоретичною частиною підручника.

  1. Звірення спостережень з теоретичною частиною підручника.

Один учень читає вголос.

Закріплення правил шляхом запитань один до одного (запитання записані на дошці).

  1. Письмові вправи, які допоможуть краще сприйняти новий матеріал
  1. Записати під диктовку прислів'я, підкреслити займенники, поставити до них запитання.

Не хоче коза на торг, а її ведуть. І в нашої кози хвіст виросте.

-         Що є спільного в займенника та прикметника?

-         Переписати, підкреслити члени речення. З'ясувати синтаксичну роль займенників.

               Лунає наш бадьорий спів. Я тобі дарую пісню щиру, добру.

  1. Інструктаж домашнього завдання.

-         Аналогічна вправа.

-         На 10-12 балів скласти диктант з 5-6 речень по пам'яті з поезії за 6 клас, щоб були займенники.

  1. Робота біля дошки

( Один учень працює біля дошки, а решта—в зошитах.)

Розкрити значення фразеологізмів, вказати у фразеологізмах займенники. Узяти себе в руки. Не своїм голосом. Сам не свій.

Перевірка роботи біля дошки.

  1. Виконання вправ на закріплення вивченого
  • Диктант з обґрунтуванням розділових знаків.
  • Займенники підкреслити, слово мати розібрати як частину мови. За тематичним словником пояснити лексичне значення слова чарівний.

Іванкова мати сіяла сон під моїм вікном. Де ще косовиця, а в Липках ми вже бачимо чарівне жовтогаряче листя.

  • Запитання до учнів:

-         На які правила у поданому диктанті найбільше орфограм?

-         Назвіть займенники, записані у реченнях.

-         Міні-прес-конференція на тему: «Велика буква у власних назвах».

  1. Міні-тестування
  1. А) Займенник—це самостійна частина мови, яка вказує на предмет, ознаку чи кількість, але не називає їх.

Б) Займенником називається службова частина мови, яка вказує на ознаку предмета.

               2. Виписати із речень займенники:

А) Який на тебе ґедзь напав?

Б) Вони пливли у ніч, як манекени.

В) Риба ще в річці, а він до неї петрушку крише.

3. Визначити речення, в якому займенник виконує синтаксичну роль підмета:

А) Не роби комусь, що тобі не миле.

Б) Звучав наш сміх в широких коридорах.

В) Я люблю колискові пісні.

Взаємоперевірка  робіт.

  1. Підведення підсумків уроку, аргументація оцінок.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 жовтня 2023
Переглядів
330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку