Мета уроку:навчальна: повторити і закріпити первинні поняття функції та її графіка, визначення лінійної функції; дослідити і засвоїти властивості лінійної функції; формувати вмiння застосовувати їх при розв’язуванні практичних завдань;розвивальна: розвивати спостережливiсть, кмiтливiсть, самостійність учнів, умiння опрацьовувати графiчну iнформацiю, робити висновки;виховна: зацiкавити предметом, виховувати самокритичність, iнформацiйну культуру, вміння працювати в парах та групах, прищеплювати iнтерес до використання iнформацiйних технологiй у сучасному свiтi. Тип уроку: комбінований. Обладнання: комп’ютерний клас; програмне забезпечення: MS Office, презентацiя «Програмний комплекс GRAN 1»; роздатковий матерiал.
І. Організаційний етап. Оголошення теми та мети уроку;ІІ. Актуалізація опорних знань. Зупинка “Теоретична розминка.”КросвордІІІ. Перевірка рівня засвоєння учнями вивченого матеріалу. Зупинка “Ерудит.” Виконання тестових завдань. IV. Засвоєння нових знань. Зупинка “Дослідницька”. Робота в групах. V. Закріпленя та осмислення вивченого на уроці. “Мозковий штурм”VІ. Підсумок уроку. Інтерактивна вправа “Незакінчене речення”VII. Домашнє завдання.
Кросворд1 2 3 4 5 6 7 8 9 101112 АБСЦИСАРМ ЛИОФУАДКАРТВОЕФУНКЦІЯАРГУМЕНТГРАФІ КО РДИНАТАВИЗН АЧЕННЯЛІНІЙНОЇУНЛІКУТОВИЙЗНАЧЕНЬРівності виду S=ab, P= 2(a+b), V=x3 називаються…Прямокутна система координат або…Одна з координат точки на площині. Залежність змінної у від змінної х, при якій кожному значенню х відповідає єдине значення у, - це …х – незалежна змінна або …Усі точки координатної площини, що задовольняють рівність y=f(x), утворюють…Друга координата точки. Множина всіх значень змінної х – це область…функції. Графіком якої функції є пряма? Значення аргументу, при яких значення функції дорівнює нулю. У формулі y=kx+b коефіцієнт k називається…Усі значення, яких набуває залежна змінна, утворюють область… функції.
2. Функцію задано формулою f(x) = 0,5x – 15. Знайти f(10). а) 50; б) 10; в) -10; г) -20.3. Знайти значення аргументу, при якому значення функції у = 7х + 1 дорівнює -13. а) -90; б) -2; в) -1,5; г) 2.4. Яка з наведених функцій не є лінійною? а) у = 2х+3; б) у = -3х + 4; в) у =2х2 ; г) у = 4х. Яка з точок належить графіку функції у = 2х – 4 а) (-2;0) ; б) (2;0) ; в) (0;4) ; г) (0; -4).6. Знайти нулі функції у = 8х + 4. а) 0,5; б) 2; в) -2; г) -0,5. Знайти точки перетину графіка функції у=0,6х – 2 з віссю ординат. а) (0;-2) ; б) (0;-2) ; в) (2;0) ; г) (-2;0).
Група І. З’ясувати, як впливає значення коефіцієнта k на розташування графіка лінійної функції у = kх + b відносно додатного напряму осі Ох.ІІ група. З’ясувати, як впливає значення коефіцієнта k на розташування графіка прямої пропорційності у = kх у декартовій системі координат. Група ІІІ. З’ясувати, як розташовані графіки лінійних функцій y = k1x + b1, y = k2x + b2, якщо k1=k2, а b1 ≠ b2ІV група. З’ясувати, як розташовані графіки лінійних функцій, якщо їх коефіцієнти k різні.
Мозковий штурм1. Серед заданих функцій а) у = -3х + 7, б) у = 2х + 7, в) у =- 3х + 8, г) у = 2х – 9, д) у = 4х , е) у = 2 знайти ті, графіки яких а) паралельні графіку функції у = 2х; б) перетинаються з графіком функції у = -3х + 2; в) утворюють з додатнім напрямом осі Ох гострий кут; г) утворюють з додатнім напрямом осі Ох тупий кут; д) паралельні осі Ох; е) проходить в І та ІІІ чвертях координатної площини.2. Чи можна, не будуючи графіків функцій, знайти координати точок їх перетину? Знайти координати точок перетину графіків функцій у = 2х – 5 та у = х + 1.