Ні, я жива, я вічно буду жити. Леся Українка «Хотіла б я піснею стати…».
Ні, я жива, я вічно буду жити. Леся Українка «Хотіла б я піснею стати…».
Ні, я жива, я вічно буду жити. Леся Українка «Хотіла б я піснею стати…».
. НАЛАШТУВАННЯ КЛАСУ Вже пролунав шкільний дзвінок, Покликав всіх нас на урок. Рівненько стали. Все. Вже час, Роботу починає клас. За парти всілися зручненько, Поклали руки всі гарненько. Готові? Так. А настрій як? Клас! Тож успіх всіх чекає нас!
Номер слайду 3
Конкурс на найкращого читця вірша Виразне, вдумливе, красиве читання завжди справляє приємне враження, краше сприймається та запам’ятовується. Таке читання потребує дотримання відповідних інтонацій, пауз, темпу, логічних наголосів
Номер слайду 4
Опрацювання вірша «Хотіла б я піснею стати» Читання вірша вчителем Ящо таке пісня? Які бувають пісні? У чому їх призначеня? Як впливає пісня на людину?
Номер слайду 5
Гра «Так чи ні» Повне ім'я Лесі — Олеся? (Ні) Вона зростала у великій дружній родині? (Так) Вона знала 8 іноземних мов? (ні) Леся писала лише вірші? (Ні) Леся найбільше товаришувала з братом Михайлом? (Так) Вона була відомою піаністкою? (Ні) Чи любила вона малювати? (Так)
Номер слайду 6
Читання вірша «ланцюжком»
Номер слайду 7
Вибіркове читання — Чому лірична героїня вірша Лесі Українки виявила бажання стати піснею? (Бажання стати піснею, яка б була відома в усьому світі.) — Про яку ясну хвилину говорить поетеса? — Які враження на вас справив цей твір? — Чи можна цей вірш пов'язати із життям поетеси?
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Вправа «Крісло автора»
Номер слайду 10
Писати поезії Леся Українка почала рано, 9-літньою дівчиною (вірш «Надія»). Леся написала цей перший у своєму житті вірш під впливом звістки про долю своєї тітки Олени Антонівни Косач. Надія Ні долі, ні волі у мене нема, Зосталася тільки надія одна: Надія вернутись ще раз на Вкраїну, Поглянути ще раз на рідну країну, Поглянути ще раз на синій Дніпро, – Там жити чи вмерти, мені все одно; Поглянути ще раз на степ, могилки, Востаннє згадати палкої гадки… Ні долі, ні волі у мене нема, Зосталася тільки надія одна.
Номер слайду 11
.ПІДСУМОК УРОКУ У своїх творах Леся Українка закликає боротися за кращу долю, палко любити свій народ і батьківщину. Вона навчає нас, що треба бути працьовитими, відважними, сміливими й завзятими. «Сором хилитися, долі коритися». говорила Леся Українка. Учні пояснюють, за що вони люблять і цінують життя. — Що вас найбільше вразило із життя та творчості Лесі Українки? — Тож вчіться терпінню, віри, любові й надії у Лесі Українки.
Номер слайду 12
Леся Українка померла 1 серпня 1913 року в грузинському містечку Сурамі. Тіло її перевезли до Києва і поховали на Байковому кладовищі.
Номер слайду 13
Музеї Музей Лесі Українки у Києві Музей Лесі Українки у Колодяжному Музей Лесі Українки у Новограді-Волинському Музей Лесі Українки у Сурамі Музей родини Косачів Музей Лесі Українки у Ялті Музей у Колодяжному Музей у Новограді-Волинському Музей у Сурамі Музей родини Косачів Музей Лесі Українки у Ялті Музей у Києві
Номер слайду 14
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Підручник с. 130-131. Навчитися виразно читати вірш та аналізувати його. За бажанням, до цього вірша намалювати ілюстрацію.