Презентація до заключного уроку в 6 класі "Образ світу у слові явлений" містить такі різновиди роботи: кроссенс, ейдос-констект, літературна газета, літературний журналінг, емблема уроку, мистецька галерея та ін.
Проект. Образ світу в слові явлений. УРОК №70 Узагальнення та систематизація знань.6 клас.
Номер слайду 2
Мета проекту. Систематизувати та узагальнити вивчений упродовж року матеріал, акцентувати увагу школярів на особливостях зображення світу різними письменниками різних епох та країн;розвивати уміння створювати презентації, працювати в групах, усне і писемне мовлення, логічне, образне і асоціативне мислення учнів, їхню уяву, кмітливість;виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей, естетичний смак, прищеплювати інтерес до читання художніх творів.
Номер слайду 3
Епіграфи проекту. Книги – морська глибина,Хто в них пірне аж о дна, Той, хоч і труду мав досить,Дивнії перли виносить. І. Франко Усі хороші книги схожі в одному – коли ви дочитуєте до кінця, вам здається, що все це трапилось з вами, і так воно назавжди при вас і залишиться. Е. Хемінгуей
Номер слайду 4
Тематичні блоки. Міфи. Народівсвіту. Мудрість байки. Пригоди і фантастика. Людські стосунки. Поетичне бачення світу. Образ майбутнього та сучасна література
Номер слайду 5
Завдання для груп. Представити тематичний блок за допомогою ейдос - конспекта, “кроссенса”, літературної газети, літературного журналінгу, емблеми, мистецької галереї. Підготувати ребуси, вікторини, кросворди за літературою свого блоку для решти учасників проекту.
Номер слайду 6
Ейдос – конспект. Міфи народів світу. Давньоіндійська міфологія. Давньоєгипетська міфологія. Давньогрецька міфологія Люди – смертні боги, а боги - безсмертні люди. Геракліт
Номер слайду 7
Розгадайте кросворд. Міфи народів світу. Бог океану в давньоіндійській міфології. Богиня кохання в давньогрецькій міфології. Верховний бог Давньої Греції. Грецький скульптор, що закохався в своє творіння. Бог моря в грецькій міфології. Цар, що вигадав 12 завдань для Геракла. Самозакоханий юнак, що перетворився в квітку. Донька бога Сонця Ра в єгипетській міфології. Бог Сонця в давньоіндійській міфології
Номер слайду 8
Літературна газета. Мудрість байки
Номер слайду 9
Літературний диктант. Мудрість байки. Езоп служив у господаря на ім’я …Наслідував Езопа у своїй творчості давньоримський байкар…Послідовником Езопа в українській літературі був…Кого з героїв байки Езопа стосується мораль “ Коли хто неспроможний досягти чогось, посилається на обставини…”…Комаха, у якої шукала допомоги і підтримки Цикада…Професія батька Крилова…Крилов заснував часопис “ Пошта духів ”, коли йому виповнилось … років. Якої пори року Вовк зустрів Ягня біля струмка?…Ягня називає Вовка... У байці Крилова Лисиця у Крука хотіла відібрати…
Номер слайду 10
Кросенс. Пригоди і фантастика Людина пізнає себе, долаючи перешкоди. А. де Сент - Екзюпері
Літературний журналінг…лише серце добре бачить. Головного не побачиш очима. Ти назавжди береш відпові -Дальність за тих, кого приручив. У кожної людини свої зорі. Вода буває потрібна й серцю.
Номер слайду 13
Тести до тематичного блоку “ Людські стосунки ”1. Біла дача Чехова знаходилась в містіА) Гурзуф б) Ялта в) Сімферополь г) Херсон2. Рудий городовик ніс решето, вщерть наповнене А) агрусом б) полуницею В)черешнею г) смородиною3. Справжнє ім'я Джека Лондона. А) Самуель Клеменс б) Генрі Райдер Хатгард. В) Джон Гріффіт Чейні г) Томас Майн Рід4. Що відчував герой Джека Лондона, побачивши кістки свого напарника?А) радість б) сум в) розчарування г) страх5. В. Г. Короленко народився в містіА) Рівному Б) Одесі в) Житомирі г) Полтаві 6. Музичний інструмент, що розпалив у душі Петра Попельського любов до музики. А) скрипка б) фортепіано в) гітара г) сопілка7. Де Петру Попельському вдалося зцілити свою душу. А) в чернечому монастирі Б) під час подорожі в Почаїв в) під час весільної подорожі г) біля могили сліпого бандуриста Юрка Антуан де Сент – екзюпері за національністю: А) англієць б) француз в) шотландець г) росіянин8. Хто з героїв казки – притчи “ Маленький принц ” так вважає“… лише серце добре бачить. ”А) гадюка б) лис в) льотчик г) троянда9. Символом чого для льотчика і маленького принца стають зорі?А) багатства б) любові в) миру г) надіїї10. За що все життя вела боротьбу Гаррієт Бічер – Стоу?А) за незалежність батьківщини б) за права жінок в) за скасування рабства. Г) за рівні права всіх національностей
Номер слайду 14
Емблема. Поетичне бачення світу
Номер слайду 15
Вкажіть автора та встановіть відповідність між уривками поезій та їх головними думками На висохлу гілку а. заклик до миру. Сів ночувати крук. Глибока осінь. 2. Весняний вітерець – б. мандрувати - це. Туди – сюди. захоплююче і Довів до ладу зачіски всіх верб. красиво3. Прощавайте, сині гори, білії сніги, в. самотність. Прощавайте, темні звори й світлії луги!4. Окуніться ж ви в джерело, г. любов до рідного що сріблиться перед вами, краю. Змийте фарби, фарби бою…5. Не вірю я чужим речам, д. весна все прикрашаєА вірю я своїм очам.
Номер слайду 16
Мистецька галерея. Образ майбутнього в літературі.
Номер слайду 17
Підпишіть портрети письменників. Хочу переселитися В Україну або у Мексику. Дорослі мають дозволити дитині до 6 років створити власний простір Я волію писати для читачів, здатних творити дива. А дива творять діти. Я безбородий хлопчисько – чарівник, виймав з картонного картуза… чудернацьких кроликів. У моїх книгахдуже багато фантастичних елементів, бо ядуже люблю фантазувати 12345
Номер слайду 18
Оцінювання. Молодці!
Номер слайду 19
Побажання. Вже почалось, мабуть, майбутнє. Оце, либонь, вже почалось… Не забувайте незабутнє, воно вже інеєм взялось!І не знецінюйте коштовне, не загубіться у юрбі. Не проміняйте неповторне на сто ерзаців у собі!Минають фронди і жіронди, минає славне і гучне. Шукайте посмішку Джоконди, вона ніколи не мине. Любіть травинку, і тваринку, і сонце завтрашнього дня, вечірню в попелі жаринку, шляхетну інохідь коня. Згадайте в поспіху вагона, в невідворотності зникань, як рафаелівська Мадонна у вічі дивиться вікам!В епоху спорту і синтетики людей велика ряснота. Нехай тендітні пальці етики торкнуть вам серце і вуста. Ліна Костенко.