Презентація до уроку "Особливості романтизму як художнього напряму, його естетичні принципи. Багатство і розмаїття літератури романтизму, її художні відкрит"

Про матеріал

Презентація до уроку зарубіжної літератури у 9 класі. Тема "Особливості романтизму як художнього напряму, його естетичні принципи. Багатство і розмаїття літератури романтизму, її художні відкриття і найвидатніші представники."

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Романтизм у царині мистецтваурок зарубіжної літератури 9 клас. Автор : Вегерінська Світлана Яківна

Номер слайду 2

Інструкція: Щире слово-побажання має бути лише одне, у родовому відмінку. Воно подарує нам заряд бадьорості на сьогоднішній день. «Побажання на день»2

Номер слайду 3

Проблемні запитання: Про який період історії йдеться в розмові? Як ви розумієте слова “романтик”, “романтизм”?3

Номер слайду 4

Особливості романтизму як художнього напряму, його естетичні принципи. Багатство і розмаїття літератури романтизму, її художні відкриття і найвидатніші представники. У царині мистецтва романтизм призвів до справжньої революції, докорінно оновивши художню теорію і практику, проголосивши вищими цінностями свободу особистості й вільну від будь - яких пут творчість, поезію і правду. Д. Наливайко В одній миттєвості бачити вічність, у піщині – величезний світ, в одній жменьці – безмежність, у чашечці квітки – небо. В. Блейк4 “Романтизм у царині мистецтва”

Номер слайду 5

Робота в групах Завдання кореспондентам «Історичного відділення»: Дослідити, які історичні та філософські чинники вплинули на появу романтизму. Назвати хронологічні рамки доби романтизму. Представити узагальнені результати дослідження на сторінці усного журналу. Завдання кореспондентам «Літературного відділення»: Дослідити, які жанри, герої з’явилися в епоху романтизму. Назвати найвизначніших представників романтизму в літературі світу та України. Представити узагальнені результати дослідження на сторінці усного журналу. Завдання кореспондентам «Образотворчого відділення»: Дослідити, які риси романтизму відобразилися у живописі. Назвати найвизначніших представників образотворчого мистецтва епохи романтизму. Представити узагальнені результати дослідження на сторінці усного журналу. Завдання кореспондентам «Образотворчого відділення»: Дослідити, яку роль відігравала музика у житті романтиків. Назвати найвизначніших представників музичного мистецтва епохи романтизму. Представити узагальнені результати дослідження на сторінці усного журналу.5

Номер слайду 6

Історично-філософське підґрунтя романтизму 6

Номер слайду 7

Література романтизму 7

Номер слайду 8

Представники літератури романтизму. Створив тип «байронічного» героя: розчарований індивідуаліст, самотній, невизнаний людьми страждалець, що трагічно переживає суперечку зі світом та власну двоякість.8 Джордж Гордон Байрон

Номер слайду 9

Представники літератури романтизму. Эдгар Аллан По9 Виктор Гюго. Фенимор Купер. Вальтер Скотт

Номер слайду 10

Романтизм в образотворчому мистецтві10 Франсиско Хосе де Гойя«Капрічос» № 43

Номер слайду 11

11 ЖЕРИКО Теодор (1791-1824)

Номер слайду 12

12 ДЕЛАКРУА Эжен Свобода на барикадах. 1830 р. Лувр. Париж.

Номер слайду 13

13Іван Констянтинович Айвазовський –видатний мариніст

Номер слайду 14

14 Романтизм у музиціФ. Шуберт. Роберт Шуман Эжен Делакруа. Фредерік Шопен. Эжен Делакруа. Портрет Паганіні.

Номер слайду 15

15 Композитор Михайло Іванович Глінка Сцена із опери «Руслан і Людмила».

Номер слайду 16

16 Проблемне запитання: Що спільного в усіх названих видах мистецтва?

Номер слайду 17

17. Теорія літератури. Романтизм – напрям у літературі та мистецтві першої чверті ХІХ століття, який характеризувався зображенням ідеальних героїв і високих почуттів. Суть романтизму: незвичайні герої в незвичайних обставинах

Номер слайду 18

18 Ознаки романтизму переважання суб'єктивного начала: акцент не на зображенні, а на вираженні почуттів, мрій, настроїв; заглибленість у внутрішній світ особистості; людина — найвища цінність, їй властива «внутрішня безкінечність», здатність до творення нових світів й одухотворення дійсності;світ — не статична довершена система, а живе й рухливе ціле; людина і світ сповнені нерозгаданих таємниць (звідси — стихія таємничого, містики, ірраціонального);наявність двох світів — дійсного (реального) та ідеального (уявного);неприйняття буденної реальності й водночас опанування (одухотворення) дійсності через внутрішнє «я»;возвеличення творчої уяви і свободи митця; культ природи, що є прикладом розмаїтого у своїх проявах буття, гармонії, цілісності;

Номер слайду 19

19 Ознаки романтизму інтерес до минулого, народної творчості, міфології; незвичайність головного героя, що вирізняється з-поміж свого оточення, його схильність до рефлексії, заглиблення у власний внутрішній світ, до пошуку гармонії з природою та світом; утвердження високих ідеалів (свободи, кохання, гармонії зі світом та ін.); пафос — піднесений або критичний (романтики оспівували особистість та загально­людські цінності, водночас вони викривали романтичними засобами вади суспільства); характерні художні прийоми романтизму: символіка, контраст, гротеск, іронія, алегорія та ін.; яскрава, барвиста мова, що відповідає сильним пристрастям, могутнім характерам, драматичним конфліктам.

Номер слайду 20

20 Літературний диктант «Впіймай помилку» Хронологічні рамки романтизму — кінець XVIІІ — поч. ХІХст. Романтизм — перший за часом виникнення художній напрям. Теоретики романтизму проголошували зберегти правила та норми класицизму. З Просвітництва романтики запозичили ідею «природної людини» та проголошення її права на сво­боду. Представниками романтизму були Й. В.Ґете, Ф. Шиллер, Вольтер. На розвиток романтизму значний вплив мала ідеалістична філософія Ф. Шеллінга, І. Канта, Й. Г. Гердера. Розрізняють два типи романтичних героїв: мрійник та бунтар. Вічні образи не займають чільного місця в літературі романтизму. Леонардо да Вінчі, Рафаель, Мікеланджело — великі художники доби романтизму. Є. Гребінка, В. Забіла, М. Максимович, М.ІІІашкевич — відомі романтики в українській літературі. Романтики обстоювали свободу особистості як основу життя, виступали за щирі людські стосунки і проти лицемірства, фальші, насильства. Рух романтизму розпочався в Італії. style.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 21

21 Вже почалось, мабуть, майбутнє Оце, либонь, вже почалось... Не забувайте незабутнє, Воно вже інеєм взялось. І не знецінюйте коштовне, Не загубіться у юрбі, Не проміняйте неповторне На сто ерзаців у собі. Л. Костенко

Номер слайду 22

22 Домашнє завдання. Для всіх учнів:1. Опрацювати матеріал сьогоднішнього уроку за підручником.2. Прочитати поезії Г. Гейне зі збірки «Книга пісень»: «На півночі кедр одинокий», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє» та ін.. Для творчих груп:1. Підготувати інтерв’ю з письменником.2. Підготувати презентацію про життя і творчість Г. Гейне

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Меринец Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Виговська Ірина Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Росоха Юлія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ковальчук Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ніколенко О.М., Зуєнко М.О., Стороха Б.В., Туряниця В.Г., Орлова О.В.)
Додано
5 жовтня 2018
Переглядів
16938
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку