Презентація до уроку "Особливості романтизму як художнього напряму, його естетичні принципи. Багатство і розмаїття літератури романтизму, її художні відкрит"
Презентація до уроку зарубіжної літератури у 9 класі. Тема "Особливості романтизму як художнього напряму, його естетичні принципи. Багатство і розмаїття літератури романтизму, її художні відкриття і найвидатніші представники."
Романтизм у царині мистецтваурок зарубіжної літератури 9 клас. Автор : Вегерінська Світлана Яківна
Номер слайду 2
Інструкція: Щире слово-побажання має бути лише одне, у родовому відмінку. Воно подарує нам заряд бадьорості на сьогоднішній день. «Побажання на день»2
Номер слайду 3
Проблемні запитання: Про який період історії йдеться в розмові? Як ви розумієте слова “романтик”, “романтизм”?3
Номер слайду 4
Особливості романтизму як художнього напряму, його естетичні принципи. Багатство і розмаїття літератури романтизму, її художні відкриття і найвидатніші представники. У царині мистецтва романтизм призвів до справжньої революції, докорінно оновивши художню теорію і практику, проголосивши вищими цінностями свободу особистості й вільну від будь - яких пут творчість, поезію і правду. Д. Наливайко В одній миттєвості бачити вічність, у піщині – величезний світ, в одній жменьці – безмежність, у чашечці квітки – небо. В. Блейк4 “Романтизм у царині мистецтва”
Номер слайду 5
Робота в групах Завдання кореспондентам «Історичного відділення»: Дослідити, які історичні та філософські чинники вплинули на появу романтизму. Назвати хронологічні рамки доби романтизму. Представити узагальнені результати дослідження на сторінці усного журналу. Завдання кореспондентам «Літературного відділення»: Дослідити, які жанри, герої з’явилися в епоху романтизму. Назвати найвизначніших представників романтизму в літературі світу та України. Представити узагальнені результати дослідження на сторінці усного журналу. Завдання кореспондентам «Образотворчого відділення»: Дослідити, які риси романтизму відобразилися у живописі. Назвати найвизначніших представників образотворчого мистецтва епохи романтизму. Представити узагальнені результати дослідження на сторінці усного журналу. Завдання кореспондентам «Образотворчого відділення»: Дослідити, яку роль відігравала музика у житті романтиків. Назвати найвизначніших представників музичного мистецтва епохи романтизму. Представити узагальнені результати дослідження на сторінці усного журналу.5
Номер слайду 6
Історично-філософське підґрунтя романтизму 6
Номер слайду 7
Література романтизму 7
Номер слайду 8
Представники літератури романтизму. Створив тип «байронічного» героя: розчарований індивідуаліст, самотній, невизнаний людьми страждалець, що трагічно переживає суперечку зі світом та власну двоякість.8 Джордж Гордон Байрон
Номер слайду 9
Представники літератури романтизму. Эдгар Аллан По9 Виктор Гюго. Фенимор Купер. Вальтер Скотт
Номер слайду 10
Романтизм в образотворчому мистецтві10 Франсиско Хосе де Гойя«Капрічос» № 43
Номер слайду 11
11 ЖЕРИКО Теодор (1791-1824)
Номер слайду 12
12 ДЕЛАКРУА Эжен Свобода на барикадах. 1830 р. Лувр. Париж.
14 Романтизм у музиціФ. Шуберт. Роберт Шуман Эжен Делакруа. Фредерік Шопен. Эжен Делакруа. Портрет Паганіні.
Номер слайду 15
15 Композитор Михайло Іванович Глінка Сцена із опери «Руслан і Людмила».
Номер слайду 16
16 Проблемне запитання: Що спільного в усіх названих видах мистецтва?
Номер слайду 17
17. Теорія літератури. Романтизм – напрям у літературі та мистецтві першої чверті ХІХ століття, який характеризувався зображенням ідеальних героїв і високих почуттів. Суть романтизму: незвичайні герої в незвичайних обставинах
Номер слайду 18
18 Ознаки романтизму переважання суб'єктивного начала: акцент не на зображенні, а на вираженні почуттів, мрій, настроїв; заглибленість у внутрішній світ особистості; людина — найвища цінність, їй властива «внутрішня безкінечність», здатність до творення нових світів й одухотворення дійсності;світ — не статична довершена система, а живе й рухливе ціле; людина і світ сповнені нерозгаданих таємниць (звідси — стихія таємничого, містики, ірраціонального);наявність двох світів — дійсного (реального) та ідеального (уявного);неприйняття буденної реальності й водночас опанування (одухотворення) дійсності через внутрішнє «я»;возвеличення творчої уяви і свободи митця; культ природи, що є прикладом розмаїтого у своїх проявах буття, гармонії, цілісності;
Номер слайду 19
19 Ознаки романтизму інтерес до минулого, народної творчості, міфології; незвичайність головного героя, що вирізняється з-поміж свого оточення, його схильність до рефлексії, заглиблення у власний внутрішній світ, до пошуку гармонії з природою та світом; утвердження високих ідеалів (свободи, кохання, гармонії зі світом та ін.); пафос — піднесений або критичний (романтики оспівували особистість та загальнолюдські цінності, водночас вони викривали романтичними засобами вади суспільства); характерні художні прийоми романтизму: символіка, контраст, гротеск, іронія, алегорія та ін.; яскрава, барвиста мова, що відповідає сильним пристрастям, могутнім характерам, драматичним конфліктам.
Номер слайду 20
20 Літературний диктант «Впіймай помилку» Хронологічні рамки романтизму — кінець XVIІІ — поч. ХІХст. Романтизм — перший за часом виникнення художній напрям. Теоретики романтизму проголошували зберегти правила та норми класицизму. З Просвітництва романтики запозичили ідею «природної людини» та проголошення її права на свободу. Представниками романтизму були Й. В.Ґете, Ф. Шиллер, Вольтер. На розвиток романтизму значний вплив мала ідеалістична філософія Ф. Шеллінга, І. Канта, Й. Г. Гердера. Розрізняють два типи романтичних героїв: мрійник та бунтар. Вічні образи не займають чільного місця в літературі романтизму. Леонардо да Вінчі, Рафаель, Мікеланджело — великі художники доби романтизму. Є. Гребінка, В. Забіла, М. Максимович, М.ІІІашкевич — відомі романтики в українській літературі. Романтики обстоювали свободу особистості як основу життя, виступали за щирі людські стосунки і проти лицемірства, фальші, насильства. Рух романтизму розпочався в Італії. style.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.color
Номер слайду 21
21 Вже почалось, мабуть, майбутнє Оце, либонь, вже почалось... Не забувайте незабутнє, Воно вже інеєм взялось. І не знецінюйте коштовне, Не загубіться у юрбі, Не проміняйте неповторне На сто ерзаців у собі. Л. Костенко
Номер слайду 22
22 Домашнє завдання. Для всіх учнів:1. Опрацювати матеріал сьогоднішнього уроку за підручником.2. Прочитати поезії Г. Гейне зі збірки «Книга пісень»: «На півночі кедр одинокий», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє» та ін.. Для творчих груп:1. Підготувати інтерв’ю з письменником.2. Підготувати презентацію про життя і творчість Г. Гейне