Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 9 класі

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури в 9 класі складений відповідно до навчальної програми й вимог Державного освітнього стандарту (мінімуму змісту освіти). В плані визначено місце кожної теми в річному курсі й місце кожного уроку в темі; визначено взаємозв'язку між окремими уроками, темами річ­ного курсу

Перегляд файлу

Підручник: О.Ніколенко

       «Зарубіжна література

       9 клас», Київ «Грамота»,  2017р.

 

Календарно-тематичне  планування

уроків  зарубіжної літератури

9 клас

(70 год. / 2 год. на тиждень)

Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури у 9 класі

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи у формі:

3

3

  • контрольного класного твору;

1

1

  • виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

2

2

Уроки розвитку мовлення*

(у+п)

2

2

Уроки позакласного читання

2

2

Перевірка зошитів

4

5

 

Зміст уроку

Дата

Примітка

 

І семестр

 

 

 

ВСТУП

 

 

1

Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі.

(ТЛ) Жанр, стиль.

(ЛК) Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів.

(УС) Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу

 

 

2

Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців.

(МЗ) Українська література, художня культура

 

 

 

ПРОСВІТНИЦТВО

 

 

3

Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).

(ТЛ) Поглиблення понять про роман, оду. Композиція.

(ЛК) Європейське мистецтво доби Просвітництва.

(УС) Ідеї Просвітництва в Україні.

(ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (у фрагментах і цілісно за умови володіння учнями іноземною мовою).

(МЗ) Історія, математика

 

 

4

Джонатан Свіфт (16671745) «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору.

 

 

5

Джонатан Свіфт (16671745) «Мандри Лемюеля Гуллівера». Просвітницькі ідеї у творі.

 

 

6

Джонатан Свіфт (16671745) «Мандри Лемюеля Гуллівера». Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.

 

 

7

 Джонатан Свіфт (16671745) «Мандри Лемюеля Гуллівера». Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.

 

 

8

Йоганн Вольфганг Ґете (17491832) «Вільшаний король». Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король».

 

 

9

Йоганн Вольфганг Ґете (17491832) «Травнева пісня», «Прометей». Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете. Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея.              

 

 

10

Урок розвитку мовлення №1 Образ Прометея у мистецтві (усно).

 

 

11

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (17591805) «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу.

 

Вірш напам’ять

12

Позакласне читання №1 Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «Івікові журавлі»

 

 

13

Контрольна робота №1  (тестові завдання, відповіді на запитання) за темами «Вступ», творчість Дж.Свіфта, Й.В.Ґете, Ф.Шиллера

 

 

 

РОМАНТИЗМ

 

 

14

Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах.

 

 

15

Генріх Гейне (17971856) «Книга пісень». Поезії «На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…». Специфіка німецького романтизму і творчість  Г. Гейне.

 

Вірш напам’ять

«Не знаю, що стало зо мною…»

16

Генріх Гейне (17971856) «Коли розлучаються двоє…». «Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів.

 

 

17

Джордж Ноел Гордон Байрон (17881824) «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах        Дж. Байрона.

 

 

18

Джордж Ноел Гордон Байрон (17881824). Поема «Мазепа». Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.).

Поема «Паломництво Чайльд Гарольда» (оглядово).

 

 

19

Урок розвитку мовлення №2 Написання есе «Образ гетьмана І.Мазепи у світовій літературі».

 

 

20

Контрольна робота №2  (тестові завдання, відповіді на запитання) за творчістю Г.Гейне, Дж.Байрона

 

 

21

Взаємодія романтизму і реалізму Олександр Сергійович Пушкін (17991837). Лірика («До
А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…», «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»). Значення творчості О. С. Пушкіна для розвитку російської та світової літератури. Провідні мотиви його лірики. Тема кохання і призначення мистецтва у віршах митця.

(ЛК) Романтизм у різних видах мистецтва (живопис, музика та ін.).

(ЕК) Тема «пам’ятника» у творчості Горація, О. С. Пушкіна. Порівняння оригіналів, художніх перекладів, переспівів.

 

Вірш напам’ять

(1 на вибір)

22

Олександр Сергійович Пушкін (17991837). Роман у віршах «Євгеній Онєгін». Реалістичне висвітлення романтичних тем (кохання, відчуження особистості, життя і смерті, розладу мрії та дійсності тощо) і образів (Онєгін — Тетяна, Ленський — Ольга).

 

 

23

Олександр Сергійович Пушкін (17991837). Роман у віршах «Євгеній Онєгін». Традиції світової літератури і культури у творі (вплив Дж. Байрона та ін.). Дзеркальна композиція (лист Тетяни — відповідь Онєгіна — дуель — лист Онєгіна — відповідь Тетяни).

 

 

24

Олександр Сергійович Пушкін (17991837). Роман у віршах «Євгеній Онєгін». Зображення різних сфер життя (історії і сучасності, столиці і провінції, народних звичаїв і кола культурних інтересів суспільства тощо).

 

 

25

Олександр Сергійович Пушкін (17991837). Роман у віршах «Євгеній Онєгін». Художнє новаторство             О. С. Пушкіна (у жанрі, мові, авторській позиції, підході до зображення дійсності). Образ автора.

 

 

26

Михайло Юрійович Лермонтов (18141841). Лірика «Сосна». Мотиви світової скорботи у ліриці М. Ю. Лермонтова.

(ЕК) Порівняння віршів «На півночі кедр одинокий…» Г. Гейне й «Сосна»                                М. Ю. Лермонтова.

 

 

27

Михайло Юрійович Лермонтов (18141841). Лірика «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…». Зв’язок творчості митця із традиціями європейського романтизму (Дж. Байрона, Г. Гейне та ін.).

 

Вірш напам’ять

«На дорогу йду я в самотині…»

28

Михайло Юрійович Лермонтов (18141841). Роман «Герой нашого часу» (огляд, 3-4 уривки за вибором учителя). Особливості розвитку сюжету й композиції в романі «Герой нашого часу».

 

 

29

Михайло Юрійович Лермонтов (18141841). Роман «Герой нашого часу». Зв’язок твору з історичною та духовною атмосферою доби.

 

 

30

Михайло Юрійович Лермонтов (18141841). Роман «Герой нашого часу». Складність образу Печоріна, його духовна трагедія. Новаторство М. Ю. Лермонтова в жанрі роману.

(ЕК) Трансформація байронічних мотивів у творчості О. С. Пушкіна і М. Ю. Лермонтова. Порівняння образів Євгенія Онєгіна і Печоріна.

 

 

31

Контрольна робота №3 Контрольний класний твір за творчістю О.Пушкіна, М.Лермонтова. 

 

 

32

Позакласне читання №2  Ш.Бронте «Джейн Ейр»

 

 

 

РЕАЛІЗМ

 

 

33

Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом).

 

 

34

Оноре де Бальзак (17991850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника.

(УС) О. де Бальзак і Україна.

 

 

35

Оноре де Бальзак (17991850). «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи.

(ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська), оповідання, комедію, художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр.

 

 

36

Оноре де Бальзак (17991850). Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії».

 

 

37

Оноре де Бальзак (17991850).  Влада золота та її філософії в повісті «Гобсек».

 

 

38

Оноре де Бальзак (17991850). Повість «Гобсек». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).

 

 

39

Оноре де Бальзак (17991850). Повість «Гобсек». Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.).

(ЛК) Утілення образів і сюжетів творів                     О. де Бальзака у мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі тощо).

 

 

40

Микола Васильович Гоголь (18091852). Петербурзький етап життя і творчості письменника.

(УС) Значення М. В. Гоголя для розвитку української та зарубіжних літератур.

 

 

41

Микола Васильович Гоголь (18091852). П’єса «Ревізор». Творча історія п’єси. Образи чиновників.

 

 

42

Микола Васильович Гоголь (18091852). П’єса «Ревізор». Образ Хлєстакова та його динаміка. Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси.

 

 

43

Микола Васильович Гоголь (18091852). Повість «Шинель». Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель».

 

 

44

Микола Васильович Гоголь (18091852). Повість «Шинель». Особливості сюжету й композиції. Образ Башмачкіна та засоби його створення. Тема «маленької людини».

(ЛК) Утілення образів і сюжетів творів М.В. Гоголя у мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі тощо).

 

 

45

Микола Васильович Гоголь (18091852). Повість «Шинель». Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору). Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі.

 

 

46

Контрольна робота №4  (тестові завдання, відповіді на запитання) за творчістю                    О. де Бальзака, М.Гоголя

 

 

 

Нові тенденції у драматургії

кінця ХІХ - початку ХХ ст.

 

 

47

Нові тенденції у драматургії кінця XIX – початку XX ст. «Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.

(ТЛ) «Нова драма», ібсенізм.

(УС) Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX ст.

(ЕК) Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів.

 

 

48

Генрік Ібсен (18281906). П’єса «Ляльковий дім». Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма.

 

 

49

Генрік Ібсен (18281906). П’єса «Ляльковий дім». Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої).

 

 

50

Генрік Ібсен (18281906). П’єса «Ляльковий дім». Образна система.

 

 

51

Генрік Ібсен (18281906). П’єса «Ляльковий дім». Композиція п’єси. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

 

 

52

Позакласне читання №3 Гюго В. «Собор Паризької Богоматері».

 

 

53

Бернард Шоу (18561950). П’єса «Пігмаліон». Особливості світогляду Б. Шоу.

 

 

54

Бернард Шоу (18561950). Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.

(ЛК) Утілення драматичних творів Г. Ібсена і Б. Шоу в театрі, кіно.

 

 

55

 Урок розвитку мовлення №3  Динаміка образу Елайзи Дулітл (усно).

 

 

56

Контрольна робота №5  Письмовий класний твір за творчістю  Г.Ібсена та Б.Шоу

 

 

 

Література ХХ - ХХІ ст.

Життя, історія, культура

 

 

57

Шолом-Алейхем (18591916). «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIXXX ст.

(ТЛ) Класична і масова література. Рецензія. Поглиблення поняття про «художність».

(ЛК) Бібліотечні та інтернет-ресурси, їхнє використання для збагачення кола читання, розвитку навичок творчої роботи з книгою. Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури. Сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури. Міжнародні літературні премії.

 

 

58

Шолом-Алейхем (18591916). «Тев’є-молочар». Філософські проблеми.

 

 

59

Шолом-Алейхем (18591916). «Тев’є-молочар». Образна система твору.

 

 

60

Шолом-Алейхем (18591916). «Тев’є-молочар». Народний гумор. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва.

(УС) Українські перекладачі творів зарубіжної класики і сучасної літератури. Шолом-Алейхем і Україна.

 

 

61

Рей Дуглас Бредбері (19202012). «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом».

 

 

62

Рей Дуглас Бредбері (19202012). «451° за Фаренгейтом». Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо.

 

 

63

Рей Дуглас Бредбері (19202012). «451° за Фаренгейтом». Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.

 

 

64

Позакласне читання №4 М. Булгаков Собаче серце».

 

 

65

Урок розвитку мовлення №4 Написання рецензії на прочитаний твір.

 

 

66

Ерік Вольф Сігел (19372010). «Історія одного кохання».  Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта.

 

 

67

Ерік Вольф Сігел (19372010). «Історія одного кохання».  Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.

 

 

68

Контрольна робота №6 (тестові завдання, відповіді на запитання) за творчістю Шолом-Алейхема, Р.Бредбері, Е.Сігела.

 

 

69

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

70

Підсумки роботи за рік. Брейн-ринг «Література від А до Я»

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ніколенко О.М., Зуєнко М.О., Стороха Б.В., Туряниця В.Г., Орлова О.В.)
Додано
13 жовтня 2018
Переглядів
1422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку