Чим для землян важливий Місяць. Мі́сяць — єдиний природний супутник планети Земля. Другий за яскравістю об'єкт на земному небосхилі після Сонця і п'ятий за величиною супутник планет Сонячної системи. Станом на 2018 перший і єдиний позаземний об'єкт природного походження, на якому побувала людина. Середня відстань між центрами Землі і Місяця — 384 400 км
Номер слайду 2
Пригадайте : Пригадай, що ти знаєш про Землю і Місяць з курсу «Я досліджую світ». Для чого люди створили глобус Землі?Що ти розумієш під словом «супутник»?Про які супутники Землі ти найчастіше говориш із друзями? Виконайте завдання за QR-кодом
Номер слайду 3
Що вам відомо про місяць?Місяць – єдиний природний супутник Землі. Місяць не випромінює власного світла. Місяць обертається навколо своєї осі, тільки значно повільніше за Землю. Тому доба на Місяці триває 710 год (майже 30 земних діб). Місяць розташований у 400 разів ближче до Землі, ніж Сонце. Місяць має кулясту форму. Обертається навколо Землі за 27 діб 8 годин. Місяць завжди повернений до Землі одним боком
Номер слайду 4
Навіщо нам штучні супутники. Навколо Землі обертається багато супутників, створених людиною. Їх називають штучними супутниками. Супутники допомагають вивчати поверхню планети - суходіл й океани, атмосферу та будову Землі як небесного тіла. Знімки поверхні, отримані з космосу, дають змогу вивчати вплив людини на довкілля, реєструвати зміну площі лісів, розливи річок, великі пожежі та результати катастроф, спричинених людиною. Знімки поверхні Землі, отримані за допомогою штучних супутників
Номер слайду 5
Як Місяць впливає на природу ЗемліМісяць, обертаючись навколо Землі, стабілізує її коливання, що приводить до помірних змін клімату
Номер слайду 6
Як Місяць впливає на природу ЗемліМісяць - доволі великий супутник, а тому він спричиняє припливи і відпливи на Землі. Вони найпомітніші в океанах і морях, але відбуваються і в твердій поверхні планети, і в атмосфері. Під час відпливу вода в деяких затоках відходить від берега на понад 10 км. Припливи і відпливи гальмують обертання Землі навколо осі. Це означає, що повільно збільшується тривалість земної доби (на понад 3 секунди за кожні 100 тис. років) і відстань Місяця від Землі зростає щороку на 4 см.
Номер слайду 7
фази Місяця. Положення Місяця відносно Сонця і Землі постійно змінюється, тому спостерігач на Землі бачить різні його фази.
Номер слайду 8
Фаза Місяця - видима із Землі освітлена Сонцем частина Місяця. Виділяють чотири основні: новий Місяць (коли Місяця на небі не видно) - її позначають кружечком чорного кольору; перша чверть (кінці серпа Місяця повернуті ліворуч); повний Місяць, або повня (на небі видно яскравий диск Місяця) - цю фазу позначають у вигляді світлого кола; остання чверть (кінці серпа Місяця повернуті праворуч).
Номер слайду 9
Цікаво знати. Науковці встановили, що нині понад 80 % населення світу живе під забрудненим світлом небом. Ця штучна засвітка неба впливає на все: від розмноження комах і міграції птахів до врожайності сільськогосподарських культур і здоров’я людини. З кожним роком проблема світлового забруднення стає ще більшою. Штучні супутники дедалі більше додають рухомих вогнів, відблисків на нічному небі. Щоб його захистити, створено Асоціацію темного неба, яка дбає про створення парків темного неба в різних країнах світу.
Номер слайду 10
Коротко про головне. Земля має один супутник природного походження - Місяць. Місяць стабілізує коливання осі обертання Землі, що впливає на клімат. Місяць спричиняє припливи і відпливи на Землі. Спостерігач на Землі бачить різні фази Місяця, бо його положення відносно Сонця і Землі постійно змінюється.
Номер слайду 11
Перевіряємо себе1. Наведи кілька прикладів того, як штучні супутники допомагають науковцям вивчати Землю.2. Припливи і відпливи гальмують чи прискорюють обертання Землі навколо осі?3. Як називають фазу, коли спостерігач на Землі бачить повністю освітлений Місяць?4. Придумай правило, за допомогою якого твої друзі зможуть відрізнити «молодий» Місяць від «старого». У разі потреби попроси допомоги у старших.5. Поділися враженнями від уроку, продовж речення: Я дізнався/-лася що...; Мені було цікаво...; Мене здивувало...; Яхотів/-ла б ще ... .