Це презентація до уроку позакласного читання в 6 класі "Повість М.Павленко «Миколчині історії». Неймовірна життєва історія справжньої дружби, яка змінює світ на краще", де містяться біографічні відомості, ілюстрації до твору тощо.
Павленко Марина Степанівна народилася 30 березня 1973 року в селі Старичах Яворівського району Львівської області. У дворічному віці переїхала з батьками на Черкащину. Протягом 1991–1996 років здобула вищу педагогічну освіту в Уманському державному педагогічному інституті (нині - університет) ім. П. Тичини. Працювала вчителькою початкових класів Уманської міської гімназії. З 2000 року – викладач кафедри української літератури й українознавства Уманського державного університету ім. П. Тичини. Кандидат педагогічних наук, доцент, автор багатьох наукових публікацій, методичних рекомендацій. Як письменниця, заявила про себе в друкованих виданнях з 1990 року. З 1997 року – член Національної Спілки письменників України.
Марина Павленко є переможницею багатьох літературних конкурсів:«Гранослов» (Київ, 1996, 2002)«Привітання життя» (Львів, 1996)конкурсу Української бібліотеки у Філадельфії (США, 1998)конкурсу на кращу поему, присвячену річниці незалежності України (США, 2000)«Смолоскип» (Київ, 2000, 2001, 2002)«Коронація слова» (Київ, 2004)Світової федерації українських жіночих організацій (СФУЖО) (Канада, 2005)Всеукраїнського конкурсу сучасної новели імені Валеріана Підмогильного (2006)літературного конкурсу для дітей та юнацтва «Портал» (2006)міжнародного конкурсу ім. Богдана-Нестора Лепкого (Львів - Париж - Цвікау, 2007)
Чому Миколка був позбавлений можливості жити вдома? Чи можна виправити цю ситуацію?Висловіть вашу точку зору щодо поведінки Миколчиної мами (ставлення до сина,ставлення до чоловіка). Чи згодні ви з висловом – епіграфом уроку: Що таке друг? Обраний нами родич (К. Гельвецій). Чи може тварина стати справжнім другом? Чи був Найда таким?
Висловіть власний погляд на стосунки Миколки з однокласниками. Як він почувається в оточенні однолітків?Порівняйте ставлення до хлопчика Катьки й Чікси. Як на вашу думку, чи може хлопчик сподіватися на продовження дружби з Катькою, а чи знову зазнає душевних мук, отримавши відкоша?Який вислів відомих людей про дружбу ілюструє стосунки між Миколкою та Катею?
Які життєві уроки засвоює Миколка? Хто цьому сприяє? Як ставиться Миколка до Вчительки? Як ставиться у свою чергу Вчителька до Миколки?Яку роль у житті безпритульного хлопчика відіграли дві літні жінки – Товстуха й Жінка з ароматом яблук? Чому, на ваш погляд, письменниця надала перевагу зображенню у творі літніх,а не молодих жінок?Зверніть увагу на епіграф уроку. У добрість вірю. Птахом доліта. Хай здалеку, а мчить на допомогу. Я знаю: править світом доброта…Характеризуючи який жіночий образ ви б використали ці віршовані рядки?
Дайте оцінку вчинку Миколки щодо маленької Дівчинки та її конструктора. Які почуття довелося пережити хлопчику, коли його «спіймали на гарячому»? Чи є спокутою провини перед малою допомога друзів у розшуку й поверненні її улюбленої тваринки? Порівняйте поведінку й ставлення Тата Дівчинки та літніх жінок щодо Миколки. На чиєму боці ваша симпатія? Чи змінить своє ставлення цей чоловік до малого безхатченка? Як ви думаєте, чи отримає подарунок у день Святого Миколая наш герой? Чи заслуговує хлопчик на подарунок?