Презентація до уроку "Правила вживання апострофа"

Про матеріал
Мета: поглибити й систематизувати знання п'ятикласників про правила вживання апострофа; формувати вміння правильно вимовляти та писати слова з апострофом, пояснювати свій вибір за допомогою правил, знаходити помилки, виправляти їх в усному й писемному мовленні; розвивати увагу, спостережливість, навички самостійної роботи; виховувати наполегливість у роботі, цікавість до слова, повагу до національної культури, любов до природи. Тип уроку: повторення та узагальнення вивченого. Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Правила вживання апострофа Повторення та узагальнення вивченого

Номер слайду 2

Прочитайте скоромовку. Поясніть, навіщо вживається апостроф Зелен в'яз високий виріс. В’язолаз на в'яза виліз. Та зважай же, в’язолазе, не скрути на в'язі в'язи.

Номер слайду 3

В'яз

Номер слайду 4

Правопис апострофа Апостроф перед я, ю, є, ї пишеться не пишеться Після букв б п в м ф: б'є, п'ять, в'язати, пів'яблука, м'ята, верф'ю. Після букви р, що позначає твердий звук [р ]: подвір'я, міжгір'я, матір'ю. Після префіксів та першої частини складних слів, що закінчуються твердим приголосним: з'явитись, об'єднатись, під'язичний, трьох’ярусний. Після букви к у слові Лук'ян та споріднених з ним словах: Лук'янівна, Лук'янчук. Після букв б, п, в, м, ф, якщо перед ними стоїть буква, що позначає кореневий приголосний, крім [р ]: цвях, свято, але верб’я, торф'яний. Після букви р, що позначає м'який звук [р’ ]: ряска, буря, рюкзак.

Номер слайду 5

М'ята

Номер слайду 6

М'яч

Номер слайду 7

Сім'я

Номер слайду 8

Пір' їна

Номер слайду 9

Комп'ютер

Номер слайду 10

Солов'їний спів

Номер слайду 11

Будяк

Номер слайду 12

Тюльпани

Номер слайду 13

Перевірте написане Бур'ян, буряк, зоря, м'який, м'ясо, п'ять, б'ють, зв'язати, свято, з'їзд, в'янути, цвях, рябий, Лук'ян, В'ячеслав, Святослав, сузір'я, ряст, м'який, духмяний, об'їжджати, сором'язливий, м'ята, полум'я.

Номер слайду 14

Спишіть, додаючи замість крапок, де слід, апостроф. Слова з апострофом і без нього записати у дві колонки. Слов...яни, присв...ята, св...яткувати, пов...язаний, дзв...якнути, риб...ячий, мавп...ячий, без...ядерний, без...іменний, з...єднати, з...економити, з...явитися, Лук...яненко, солов...їний, р...ясно, пір...їна, любов..ю, моркв...яний, рум...яний, зор...я, р...яжанка, р...ядок.

Номер слайду 15

Перевірте написане

Номер слайду 16

Гра «Третє зайве» (У кожній групі слів знайдіть одне, яке відрізняється від інших написанням) 1. Мавп(')ячий, черв(')як, від(')ємний. 2. Трьох(')ярусний , бур(')ян, духм(')яний. 3. Р(')ясно, дзв(')якнути, з(')єднання. 4. Риб(')ячий, без(')язикий, верб(')я.

Номер слайду 17

«Попрацюйте в парах» Складіть словниковий диктант із шести слів на різні правила вживання апострофа. Продиктуйте диктант однокласнику (однокласниці), перевірте написане.

Номер слайду 18

Дай відповіді на запитання: - Із якою метою вживається в словах апостроф? - Перед якими буквами він ставиться? - Скільки звуків тоді позначають Я, Ю, Є ? За якої умови після б, п, в, м, ф апостроф не пишемо? У яких випадках після р пишемо апостроф? Після яких префіксів пишемо апостроф? У яких іменах чи прізвищах людей пишемо апостроф?

Номер слайду 19

Домашнє завдання Повторіть § 41. Виконайте вправу 329. Складіть усне повідомлення на тему: “Квіти — очі природи”. Зробити фонетичний розбір двох слів з апострофом.

ppt
Додано
27 лютого 2022
Переглядів
1990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку