МЕТА : познайомитися з омонімами; навчитися визначати їх та використовувати у своєму мовленні
Кроки нашої роботи:
1. Знайомство з омонімами.
2. Виконання практичних завдань.
3. Перевіряємо себе.
Презентація уроку на тему «Омоніми – це слова близнюки»Підготувала: Вчитель української мови та літератури. Усть-Чорнянського ОЗ ЗСО І-ІІІ ступенів. Золотар Наталія Василівна
Номер слайду 2
МЕТА : познайомитися з омонімами; навчитися визначати їх та використовувати у своєму мовленні. Кроки нашої роботи: Знайомство з омонімами. Виконання практичних завдань.3. Перевіряємо себе.
Номер слайду 3
СЛОВА - ОМОНІМИІснують слова омоніми, які хоч і виражають різні поняття, але вимовляються і пишуться однаково. Наші сьогоднішні гості,розумні совенята, вирішили розібратися з омонімами. Давайте з ними!
Номер слайду 4
К Р О С В О Р ДСпіває зозуля - б’є молотом коваль. Велика ділянка ґрунту, на якій росте пшениця – людина грядку … 3. Небесне світило - проміжок часу 30 днів.4. Вулканічна маса - на ній сидять у дворі бабусі
Номер слайду 5
К Р О С В О Р Д
Номер слайду 6
Разом із Совенятами ви дізналися, що слово “ коса ” має декілька значень:“ вузька намивна смуга суходолу в морі, річці, сполучена одним кінцем з берегом “, “ сільськогосподарське знаряддя для косіння (трави, злаків) “, “ заплетене волосся ”. Що це: три значення багатозначного слова чи три слова - омоніми?
Номер слайду 7
Косу дівчина плете,На косі трава росте. Пляж найкращий на косі,Поки ще трава в росі.Із косою йде на косу,Хлопець той, що трави косить.r
Номер слайду 8
“ ЛИСИЧКИ “Під кущиком росли лисички,Маленькі лагідні сестрички,Коли Мар’янка в ліс прийшла,До них без страху підійшла. А в цей час почувся тріск, А далі - дивний тихий писк. Мар’янка дивиться - лисички, Руді - рудесенькі сестрички.
Номер слайду 9
А скільки значень має слово “ сонечко ”?
Номер слайду 10
«Ключ»
Номер слайду 11
Омоніми - це слова, що звучать і пишуться однаково, але різняться значеннямrrrrr
Номер слайду 12
Замок. Замок. Атлас. Атлас
Номер слайду 13
Засіб для прання. Тваринка. Почуття
Номер слайду 14
«Ніс»
Номер слайду 15
Фізкультхвилинка. Раз, два - дружно встали,Велетнями стали. Руки в сторони, як крила,І на пояс - три-чотири. Вправо-вліво повернулись,Нахилились і прогнулись. Раз - присіли, два - присіли,І за парти тихо сілиrrrrr
Номер слайду 16
Попрацюймо в парах (кожна пара повинна розпізнати свій омонім)Журавель цукерки ніс; Сину, штанята у школі не три. Ворон каже: “ От так ніс ”. Раз ти приносиш “ два ” та “ три ”.І важкий же старий віз! Звірят за списком став звіряти -Його коник ледве віз. Немає одного звіряти. Чом такий яскравий місяць Хай які там буря - град. Та не світить цілий місяць? Встоїть славний Київ – град. Умів русин орати й боронити І від татарів край свій боронити.
Номер слайду 17
Тепер, коли ми знаємо, що таке омоніми, вміємо визначати їх у тексті, пояснювати їх лексичне значення, спробуємо відгадати загадки. Кузня є? Агов! Друг мій воду набирає,- Немає. Я у вирій відлітаю. Де куєш? - У лісі, в гаї. Тезко мій будує дім –По ковадлу молоточком? дам я воду в домі тім.- Я кую … лиш голосочком Яку ноту кладуть до страви? Якою ручкою не погладиш кицьку? Якою голкою одяг не пошиєш?
Номер слайду 18
Давай згадаємо, яку мету ми поставили собі на початку нашого шляху. МЕТА : познайомитися з омонімами; навчитися визначати їх та використовувати у своєму мовленні.1. Ти легко можеш дати визначення омонімам, навести приклади?2. Тепер ти впевнено визначиш їх у будь - якому тексті, не сплутаєш один з одним?3. Ти обіцяєш використовувати омоніми у своєму мовленні?
Номер слайду 19
Домашнє завдання Використовуючи програму Microsoft Paint, намалювати ілюстрації до омоніма «лист»