Разом із Совенятами ви дізналися, що слово “ коса ” має декілька значень:“ вузька намивна смуга суходолу в морі, річці, сполучена одним кінцем з берегом “, “ сільськогосподарське знаряддя для косіння (трави, злаків) “, “ заплетене волосся ”. Що це: три значення багатозначного слова чи три слова - омоніми?
Попрацюймо в парах (кожна пара повинна розпізнати свій омонім)Журавель цукерки ніс; Сину, штанята у школі не три. Ворон каже: “ От так ніс ”. Раз ти приносиш “ два ” та “ три ”.І важкий же старий віз! Звірят за списком став звіряти -Його коник ледве віз. Немає одного звіряти. Чом такий яскравий місяць Хай які там буря - град. Та не світить цілий місяць? Встоїть славний Київ – град. Умів русин орати й боронити І від татарів край свій боронити.
Тепер, коли ми знаємо, що таке омоніми, вміємо визначати їх у тексті, пояснювати їх лексичне значення, спробуємо відгадати загадки. Кузня є? Агов! Друг мій воду набирає,- Немає. Я у вирій відлітаю. Де куєш? - У лісі, в гаї. Тезко мій будує дім –По ковадлу молоточком? дам я воду в домі тім.- Я кую … лиш голосочком Яку ноту кладуть до страви? Якою ручкою не погладиш кицьку? Якою голкою одяг не пошиєш?
Давай згадаємо, яку мету ми поставили собі на початку нашого шляху. МЕТА : познайомитися з омонімами; навчитися визначати їх та використовувати у своєму мовленні.1. Ти легко можеш дати визначення омонімам, навести приклади?2. Тепер ти впевнено визначиш їх у будь - якому тексті, не сплутаєш один з одним?3. Ти обіцяєш використовувати омоніми у своєму мовленні?