Презентація до уроку "Психічний і духовний розвиток"

Про матеріал
У презентації розкрито особливості інтелектуального та емоційного розвитку підлітків, зміну структури їхніх потреб, роль цінностей у житті людей, зв’язок цінностей і здоров’я.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психічний і духовний розвиток. У презентації розкрито особливості інтелектуального та емоційного розвитку підлітків, зміну структури їхніх потреб, роль цінностей у житті людей, зв’язок цінностей і здоров’я. Основи здоров’я 7 клас. Олена ГАЙДАШ

Номер слайду 2

Були часи, коли поняття «підлітковий вік» не існувало. Людина дозрівала фізично й ставала дорослою. Але потім, із розвитком людства, виявилося, що одного фізичного дозрівання мало. Людину можна вважати дорослою, якщо вона відповідає тим вимогам, які висуває до неї суспільство. І ці вимоги до соціальної зрілості постійно ростуть. Тому психологи й виокремили період, під час якого людина готується стати зрілою не тільки фізично, але й соціально.

Номер слайду 3

Підлітковий вік — період суттєвих психологічних змін, розвитку інтелектуальної та емоційної сфер, появи нових потреб і можливостей, формування характеру й особистої системи цінностей. Відбувається перехід на новий рівень самосвідомості, потреби у самоствердженні, рівноправному і довірливому спілкуванні з ровесниками і дорослими. 

Номер слайду 4

Психічний розвиток виступає як процес кількісних та якісних змін, що відбуваються у ході діяльності та спілкування дитини. У чому полягають особливості психічного і духовного розвитку підлітків?Дуже чутливо реагує на оцінку його особистості сторонніми, прагне визнання й схвалення з боку інших. Часто впадає в крайнощі. Він може бути водночас сором’язливим і зухвалим, уважним до людей і черствим, йому притаманні бажання бути визнаним і показна незалежність, війна з авторитетами й обожнювання кумирів. Яскраво проявляється допитливість розуму, прагнення до пізнання навколишнього світу.

Номер слайду 5

Майже до кінця XX ст. науковці вважали, що інтелектуальний розвиток людини завершується до початку її статевого дозрівання. Нині достеменно відомо, що це не так, оскільки мозок, як і тіло, розвивається щонайменше до 20 років.Інтелект підлітка набуває сили: спроможність опрацьовувати великі обсяги інформації, робити висновки зі своїх спостережень, логічно й абстрактно мислити, прогнозувати розвиток подій (думати про те, що може статися, а не лише про те, що сталося) і приймати рішення на основі аналізу багатьох варіантів. Розвиток інтелекту

Номер слайду 6

Для підліткового віку характерне критичне переосмислення всього, зокрема й цінностей, які сповідують батьки, вчителі, суспільство. Впевненість в тому, що дорослі завжди праві, змінюється розумінням, що вони теж можуть помилятися, що іноді слова дорослих не відповідають їхнім учинкам. Частіше виникають суперечки про одяг, музику чи друзів. Гостро сприймається несправедливість, проблеми нерівності.

Номер слайду 7

Відчутними у підлітковому віці є емоційні зміни. Молоді люди стають вразливішими, частіше потерпають від тривоги і різких змін настрою, їм важче стримуватися під час конфліктів та у ситуаціях, коли їх несправедливо ображають. Тому важливо розвивати навички самоконтролю. Це допоможе уникати зайвих суперечок і взаємних образ. Життя підлітків доволі стресове. Школа, уроки, додаткові заняття, непрості стосунки з дорослими, друзями, переживання через критику, реальні чи уявні проблеми — усе це призводить до перевтоми і погіршення самопочуття. Тому кожен має вчитися керувати стресами, відпочивати і розслаблятися. Підлітки переживають нові для себе почуття: з’являється інтерес до протилежної статі, виникають симпатії, а також розчарування, якщо ці почуття не взаємні. Розвиток емоційної сфери

Номер слайду 8

9+++++Змінюється і структура потреб. Людина має три групи базових потреб: фізіологічні — в їжі, одязі, житлі, безпеці; соціальні — у спілкуванні, дружбі, любові, належності до групи, повазі, визнанні; духовні — пізнавальні, естетичні, потреба в самореалізації. У підлітковому віці найактуальнішими стають соціальні потреби. Підлітки більше часу проводять у колі приятелів, підтримують тісні стосунки з одним-двома близькими друзями, прагнуть спілкування з протилежною статтю. Розвиток потреб

Номер слайду 9

Підлітковий вік — важливий етап духовного розвитку. Це пора пошуку самого себе і свого місця у світі, усвідомлення життєвої місії, формування основоположних принципів і життєвих цінностей. Цінності — це те, що є важливим для людини, за допомогою чого вона звіряє й оцінює будь-що у своєму житті, визначає власні пріоритети. Цінності впливають на поведінку і визначають життєвий шлях. Система цінностей формується під впливом обставин і оточення: батьків, друзів, телебачення. Духовний розвиток і життєві цінності

Номер слайду 10

Науковці дослідили, як обрані людиною життєві цінності впливають на її здоров’я і добробут. Вони з’ясували, що є кілька десятків цінностей, спільних для всіх людей, незалежно від того, у що вони вірять і де живуть. Це — любов, дружба, оптимізм, толерантність, чуйність, довіра, душевна щедрість, самоповага тощо. Також доведено, що, покладені в основу життя, такі цінності сприяють кращому здоров’ю, менш стресовому життю, більшій впевненості в собі, стабільнішому подружньому життю, більшій за середню впливовості, вищому рівню фінансового добробуту, відчуттю самоповаги і сенсу життя. Життєві цінності і здоров’я

Номер слайду 11

• здоров’я своє і близьких • зовнішня краса • популярність • вірна дружба • дружна родина • успіхи у школі • можливість займатися улюбленою справою, допомагати людям • любов • безпека • душевний спокій • цікаве дозвілля • пригоди • багато грошей • модний одяг. Цінності, які найчастіше називають підлітки:

Номер слайду 12

Наші цінності можуть змінюватися протягом життя, тому що ми часто визначаємо, що для нас є цінним саме сьогодні, зараз. Визначити свою систему цінностей можна, давши відповіді на такі запитання: «Чого я прагну? Яка в мене мета?», «Що я готовий зробити для досягнення цієї мети?», «Який результат я хочу отримати завдяки своїм діям?»Разом зі ставленням людини до здоров’я вибудовується загальна система цінностей, без якої людське існування втрачає сенс. Тому про здоров’я можна говорити як про універсальну людську цінність.

Номер слайду 13

Духовність – це ідеал, до якого прагне людина у її власному розвитку, орієнтація на вищі, абсолютні цінності; це стрижень, фундамент внутрішнього світу людини. Йому не можна навчити за допомогою настанов. Можна вказати лише шлях, але не можна змусити по ньому йти. Ступінь духовного розвитку не завжди визначається віком. Взагалі, духовно багатою людиною вважають особистість, яка живе в гармонії із собою і світом. До показників духовного зростання відносять: усвідомлення значущого вибору (наприклад, замість відпочинку в нічному клубі провести вечір із хворою бабусею); зростання внутрішньої чесності; естетична та творча спрямованість; людина починає свідомо творити своє життя, відповідно до її розуміння світової гармонії.

Номер слайду 14

Підлітковий вік — період суттєвих психологічних змін, розвитку інтелектуальної та емоційної сфер, зміни структури потреб. Це також важливий етап духовного розвитку — пошуку самого себе, усвідомлення своєї місії, формування життєвих цінностей. Цінності — це те, що є важливим для людини, за допомогою чого вона звіряє й оцінює будь-що у своєму житті, визначає власні пріоритети. Якщо людина сповідує загальнолюдські цінності, вона зазвичай виграє (має краще від середнього здоров’я, вищий рівень впливовості та фінансового добробуту, переживає менше стресів, відчуває більшу самоповагу і сенс життя). ПІДСУМОК

Номер слайду 15

Презентацію створено за матеріалами підручника Основи здоров’я для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Автори Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!

pptx
Додано
28 січня
Переглядів
156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку