Розв’язування розрахункових задач з теми «Основні класи неорганічних сполук»
Номер слайду 2
Мета: удосконалити вміння учнів складати формули неорганічних сполук різних класів, називати їх та проводити розрахунки за хімічними рівняннями; формувати вміння чітко висловлювати свої думки, розвивати інтелектуальні здібності порівнювати, логічно мислити, вміння робити висновки, виконувати творчі завдання; виховувати навички спільної роботи, любов до хімії; проконтролювати рівень засвоєння матеріалу.
Номер слайду 3
Ви вже другий рік подорожуєте по надзвичайній країні Хімії. І кожного разу, на кожному уроці виявляється, що ми знаємо з вами так мало /як Сократ сказав: «Я знаю, що нічого не знаю!»/, бо кожний раз ми пізнаємо щось нове, зустрічаємо та знайомимося з новими мешканцями цієї казкової країни. От сьогодні на уроці ми перевіримо свої знання з теми «Основні класи неорганічних сполук». Тему нашого уроку, запишіть в зошитах: Розв’язування розрахункових задач.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
1 7 14 8 2 15 9 3 16 10 4 17 11 5 6 12 18 13
Номер слайду 6
Які сполуки називають оксидами? 1
Номер слайду 7
2 Що таке номенклатура?
Номер слайду 8
3 Як складають назви оксидів?
Номер слайду 9
4 Як класифікують оксиди?
Номер слайду 10
5 Які оксиди називають кислотними? Наведіть приклади.
Номер слайду 11
6 Які оксиди називають основними? Наведіть приклади.
Номер слайду 12
7 Які сполуки називають кислотами?
Номер слайду 13
8 Як класифікують кислоти?
Номер слайду 14
9 Які кислоти називають оксигеновмісними, безоксигеновими? Наведіть приклади.
Номер слайду 15
10 Які кислоти називають одноосновними, багатоосновними? Наведіть приклади.
Номер слайду 16
11 Які сполуки називають основами (гідроксидами)?
Номер слайду 17
12 Які складають назви основ?
Номер слайду 18
13 Як класифікують основи?
Номер слайду 19
14 Що таке луги? Наведіть приклади лугів.
Номер слайду 20
15 Наведіть приклади нерозчинних основ.
Номер слайду 21
16 Які сполуки називаються солями?
Номер слайду 22
17 Як називають солі?
Номер слайду 23
18 Які оксиди і гідроксиди називають амфотерними? Наведіть приклади.
Номер слайду 24
Виписати окремо формули оксидів, кислот, основ, солей та дати їм назви. Al₂O₃, Cr(OH)₃, MgSO₄, CuO, H₂CO₃, NaOH, SO₂, H₃PO₄, HCl, Ca(NO₃)₂, Zn(OH)₂, CuBr₂ Перевір себе
Номер слайду 25
Оксиди Основи Кислоти Солі Al₂O₃, CuO, SO₂ Cr(OH)₃, NaOH, Zn(OH)₂ H₂CO₃, H₃PO₄, HCl, MgSO₄, CuBr₂, Ca(NO₃)₂
Номер слайду 26
А) Б) В) Г) 1)
2)
3)
4)
5) Установіть відповідність між реагентами та продуктами реакції А3, Б5, В4, Г2 Перевір себе
Номер слайду 27
Перше завдання: Друге завдання: Відповідь мотивуйте
Номер слайду 28
А) Н2SO4, H2SO3, H2SiO3, H3PO4. Б) HI, HBr, H2S, HF. В) HNO3, H2SO4, H2CO3, HCl. Завдання 1. Виключить кислоти, які не можна отримати з відповідного оксиду. Завдання 2. Виключить двоосновну кислоту серед одноосновних. Завдання 3. Виключить слабку кислоту серед сильних. 1Б, 2Б, 3А Перевір себе
Номер слайду 29
Номер слайду 30
Здійсніть перетворення S → SO₂ → H₂SO₃ → Na₂SO₃
Номер слайду 31
Здійсніть перетворення Mg → MgO → Mg(OH)₂→ MgSO₃
Номер слайду 32
Здійсніть перетворення C → CO₂ → H₂CO₃ → Na₂CO₃
Номер слайду 33
Здійсніть перетворення K → K₂O → KOH → K₃PO₄
Номер слайду 34
Здійсніть перетворення P → P₂O₅ → H₃PO₄ → Ca₃(PO₄)₂
Номер слайду 35
Розв’язати розрахункову задачу Задача 1. Яка кількість магній оксиду утворюється під час спалювання 0,1 моль магнію? Задача 2. Яка кількість хлоридної кислоти прореагує з 20 г магній оксиду? Задача 3. Яка маса сульфатної кислоти вступає в реакцію з 0,5 моль натрій гідроксиду?
Номер слайду 36
Яким повинно бути домашнє завдання, щоб матеріал уроку ви якісно закріпили?