Презентація до уроку розвитку мовлення «Докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини» у 5 класі може бути використана для усного чи письмового, навчального чи контрольного переказу.
Докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини. Урок розвитку мовлення
Номер слайду 2
Мета: Удосконалювати вміння докладно відтворювати зміст прослуханого розповідного тексту з елементами опису тварини. Розвивати культуру мовлення, образне й логічне мислення, збагачувати словниковий запас
Номер слайду 3
Пригадайте! Які типи та стилі мовлення знаєте? На яке питання відповідає текст-опис? В яких стилях мовлення може бути опис? Які особливості художнього опису? Які знаєте види переказу?
Номер слайду 4
Пам'ятка1. Слухайте уважно текст. Не відволікайтесь від прослуховування.2. Намагайтеся уявити почуте в образах, а також час і місце, про які йдеться.3. Поділіть текст на завершені змістові частини.4. Якщо в тексті є незрозумілі слова чи словосполучення, з’ясуйте їхній зміст, намагайтеся використовувати їх під час написання переказу.5. Складіть план до тексту.6. Запам’ятайте, про що йдеться на початку, у середині та наприкінці кожної частини.7. Напишіть переказ на чернетці, уважно прочитайте й відредагуйте його (перевірте, чи немає повторів, спотворених слів, чи є поділ на абзаци, грамотність, чи дотримано правил милозвучності тощо).8. Уважно перепишіть відредагований текст начисто.9. Перевірте чистовий варіант переказу. Як працювати над переказом
Номер слайду 5
Словничок. З'ясуйте значення слів: Рекордсмен – той, хто досяг найвищих показників у чомусь. Фляжка – невелика посудина для рідини, переважно металева, фляга. Постамент – основа пам'ятника, підніжжя.
Номер слайду 6
Мужній Баррі Сенбернари – одна з найбільших порід собак. Їхній зріст сягає вісімдесяти – дев’яноста п’яти сантиметрів. Особливими ознаками сенбернарів є масивна голова, коротенька морда, вуха, що звисають донизу. Шерсть біла з рудими плямами. Груди, лапи, кінчик хвоста білосніжні. Окремі сенбернари важать понад сто кілограмів. Цих сильних, витривалих тварин здавна використовували для пошуку та порятунку людей у горах. Завдяки чудовому нюху сенбернари легко знаходили людину, яка замерзла під снігом. Потім лапами відкопували її, зігрівали власним тілом. До шиї собак-шукачів були прив’язані пакет із продуктими і фляжка з водою. Після цього сенбернар біг у найближче селище і приводив людей. Ці мужні тварини врятували тисячі потерпілих. Рекордсменом серед них був сенбернар Баррі. Його знали й любили жителі Італії, Франції, Швейцарії, адже в Альпах він урятував сорок людей. Сорок перший чоловік злякався страшного звіра, подумавши, що це вовк, і вдарив ножем. Слава Баррі не згасла і після його загибелі. Про нього писали в газетах, книжках. А в Парижі встановили пам’ятник сенбернарові. На постаменті – великий собака. На його спині сидить маленька дівчинка й міцно тримається за шию. У центрі напис: «Він урятував сорок людей, і був убитий сорок першою» (За І. Заячковським). Прослухайте / прочитайте текст
Номер слайду 7
Робота над змістом тексту. Яка тема й основна думка тексту?Який стиль і тип мовлення тексту?Тема: Основна думка: Стиль тексту: Тип мовлення:розповідь про сенбернара, який урятував сорок людей від загибелі. слава про мужнього Баррі не згасає і після його загибелі. художній. розповідь з елементами опису.
Номер слайду 8
Складіть план до тексту (фото на допомогу)
Номер слайду 9
Сенбернари – одна з найбільших порід собак.1. ПЛАНppt_x
Номер слайду 10
Опис тварини.2.ppt_x
Номер слайду 11
Рятівники людей у горах.3.ppt_x
Номер слайду 12
Рекордсмен Баррі.4.ppt_x
Номер слайду 13
Слава Баррі.5.ppt_x
Номер слайду 14
Пам’ятник сенбернарам.6.ppt_x
Номер слайду 15
Перевірте себе План (орієнтовний)1. Сенбернари – одна з найбільших порід собак.2. Опис тварини.3. Рятівники людей у горах.4. Рекордсмен Баррі.5. Слава Баррі.6. Пам’ятник сенбернарам.
Номер слайду 16
Докладний переказ тексту – якомога точніше переказування змісту тексту. У переказі треба зберегти послідовність подій, про які розповідає автор, особливості його мовного стилю. Усний переказ того самого тексту відрізняється від письмового. У ньому коротші речення, можливі повтори слів, уточнювальні вислови. Запам'ятайте!
Номер слайду 17
Прослухайте / прочитайте текст “Мужній Баррі” удруге. Докладно перекажіть текст усно, потім письмово. Зверніть увагу на написання слів: Сенбернар Баррі, найбільших, донизу, білосніжні, собак-шукачів, найближче, рекодсмен, Італія, Франція, Швейцарія, Альпи, Париж, постамент. Відредагуйте написане.
Номер слайду 18
Самооцінювання. Мені потрібна допомога. Супер!Я добре працював(ла)Я можу працювати краще. ВЧУСЯ БУТИ УСПІШНИМ, УСПІШНОЮ !
Дякую за матеріал. Чітко, лаконічно, усе, що потрібно на урок. А рефлексію, налаштування, фізкультхвилинку і т.д. кожен вигадає під своїх дітей, за своєю системою роботи. У цій презентації дійсно нічого зайвого. Ще раз дякую)))