Презентація до уроку "Що вивчає наука історія" за підручником «Вступ до історії України та громадянської освіти» для 5 класу закладів загальної середньої освіти / І. Я. Щупак, О. В

Про матеріал

Презентацію до уроку історії у 5 класі на тему "Що вивчає наука історія". розроблено за модельною навчальною програмою «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В., Піскарьова І.О., Щупак І.Я.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) та підручником «Вступ до історії України та громадянської освіти» для 5 класу закладів загальної середньої освіти / І. Я. Щупак, О. В. Бурлака, І. О. Піскарьова, А. С. Посунько. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2022. — 256 с.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЩО ВИВЧАЄ НАУКА ІСТОРІЯ?5 КЛАС. УРОК №1.

Номер слайду 2

Продовжіть речення, вставляючи замість пропусків інформацію про себе: Мене звати (ім’я, прізвище) …… . Я люблю ……. . Я особлив-ий(а), бо я вмію ……. .«БУДЬМОЗНАЙОМІ!»

Номер слайду 3

РОЗГАДАЙ РЕБУС!І С Т О Р І Я

Номер слайду 4

Уважно розгляньте колаж1. Які події минулого він ілюструє?2. Які події вам невідомі?3. Які події хотіли б додати? 4. Пригадайте події, які пов'язані з вашим життям та життям вашої родини.

Номер слайду 5

Що означає слово «історія»?події в минулому, оповідання чи розповідь про життя людини, пригоди та випадки, які траплялися з нею;документ про стан здоров’я хворого;оповідь про минуле, про те, що вже відбулося і саме минуле. СЛОВНИК ГОВОРИТЬ

Номер слайду 6

Прочитайте речення. В якому значенні вжито слово «історія» в кожному з речень?«Тяжко, тяжко мені стало. Так, мов я читаю Історію України». (Тарас Шевченко). «А вже історій різних цікавих знає Марія Іванівна — годі й казати». (Олександр Копиленко).«Оце маю Вам подати одну сторінку з історії переселення на. Сибір, може цікаво, то надрукуєте» (Леся Українка). «Розмовляв з найстарішими людьми села… А скільки життя,живої історії збереглося в їхній пам’яті!» (Михайло Стельмах).«Якщо ми будемо вивчати історію, то навчимося не повторювати минулих помилок». (Меґі Фьюрі).

Номер слайду 7

АБВРозгляньте ілюстрації та дайте відповіді на запитання.1. Пригадайте/дізнайтеся, чим відрізняються міфи і легенди.2. Яке зображення є міфічним?3. Яке зображення ілюструє найдавнішу історію людства?4. На якій ілюстрації зображено події ХХІ ст.? Обґрунтуйте свою відповідь.

Номер слайду 8

Прочитайте текст на ст. 8 підручника. Як ви вважаєте: цей текст є легендою, міфом чи переказом про дійсне історичне минуле? Аргументуйте свою думку.

Номер слайду 9

Розгляньте хмаринку слів. Що означає слово «історія»?Запишіть визначення у зошит.

Номер слайду 10

Особливістю історичної науки є те, що воназавжди пов’язана з життєдіяльністю людини й шукаєвідповіді на такі запитання: ДЕ?КОЛИ?ЯК ЖИЛИ?ЩО РОБИЛИ?ЯК ДІЯЛИ? Відповіді на ці запитання формують уявлення проісторичний простір (де?), історичний час (коли?), Історичні події та явища (як жили? що робили? як діяли?).

Номер слайду 11

Учених, які досліджують минуле називають ІСТОРИКАМИМик. Костомаров Вол. Антонович Дм. Яворницький М. Грушевський

Номер слайду 12

Один з перших вчених-мандрівників. На підставі побаченого на власні очі і почутих розповідей створив перший загальний опис відомого тоді світу. Автор «Історії» в дев'яти книгах. Геродот - давньогрецький історик, названий  «батьком історії».

Номер слайду 13

Кліо́ — одна з дев'яти муз, покровителька історії; зображується, як правило, із сувоєм та грифельною паличкою в руках. Іноді атрибутом Кліо був сонячний годинник, оскільки вона стежила за плином часу.

Номер слайду 14

Як люди передавали історії коли не вміли писати?

Номер слайду 15

ЗАСОБИ ПІЗНАННЯ ІСТОРІЇ1. За допомогою колажу визначте, якими засобами можна скористатися для пізнання історії.2. З якими із засобів ви вже працювали раніше? Які джерела історичних знань пропонуєте додати до колажу?3. Як ви думаєте, чи відрізняються засоби пізнання науки «Історія» ішкільного предмету «Історія»?

Номер слайду 16

https://www.youtube.com/watch?v=Cq. Or8xq. Bi. K4&ab_channel=%D0%97%D0%BB%D1%8 E%D0%B1%D0%BE%D0%B2%27%D1%8 E%D0%B4%D0%BE%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%B5%D0%B9-%D0%94%D0%B8%D1%82%D1%8 F%D1%87%D1%96%D0%BF%D1%96%D1%81%D0%BD%D1%96 РУХАНКА!

Номер слайду 17

Навіщо вивчати історію у школі?

Номер слайду 18

Розшифруйте хмаринку слів і складіть крилатий вислів. Як ви розумієте його значення?

Номер слайду 19

Марк Ту́ллій Цицеро́н — давньоримсий політичний діяч республіканського періоду, видатний оратор, філософ і літератор.«Історія справді є свідком часу, світлом істини, життям пам’яті, учителем життя…»

Номер слайду 20

«Historia est magistra vitae» - зміст цього латинського прислів'я відомий давно. Значення вивчення історії також надзвичайно велике, адже істина гласить, що «хто не знає своєї історії – той не має майбутнього».

Номер слайду 21

Сьогодні я: - Дізналася що таке історія. - Можу розповісти друзям хто такі історики. - Був/була активною на уроці. - Зміг/змогла виконати всі запропоновані вправи. - Отримала нові знання, якими не володів/володіла раніше.

Номер слайду 22

Домашнє завдання. Параграф 1. Завдання на стор. 13

pptx
Додано
17 липня 2023
Переглядів
3464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку