Презентація містить цікавий матеріал про вовків, тестові завдання, кросворд, вправа на складання пазлів, запитання для бесіди за текстом, висновки до уроку.
ЕТАП ПЕРЕВІРКИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ РОЗГАДУВАННЯ КРОСВОРДА1. Країна, де народився письменник.2 Вид діяльності, що подобався Ернестові.3 Слово, що з іспанської перекладається як вовк.4 Широка рівнина зі степовою рослинністю в Північній Америці, де мандрував Сетон-Томпсон.5 Назва золотої медалі, якою за наукові досягнення був відзначен Сетон-Томпсон.6 Заняття, яким Томпсон займався у майстерні,роблячи іграши. 7 Ернест довго працював, щоб купити книжку «… Канади». 8 Сонце, земля, вода, повітря, рослини і тварини – усе живе і неживе, нерозривно взаємопов’язане - все це одним словом… 9 Герой твору, що полював на Лобо.10 Назва великої скотарської округи. 11 Записник, де Томпсон занотовував спостереження над природою.12 Країна, що стала Батьківщиною Сетон-Томпсона. 13 Вчений-природознавець, яким був письменник.
Номер слайду 4
1 англія 4 2 малювання 3 лобо прерія 5 елі от 68 різьба 912 7пта х и природа мисливець 10курумпо 11 щоденник канада 13 натураліст
Номер слайду 5
ТЕСТ-КОНТРОЛЬ ЗА ЗМІСТОМ ТВОРУ1. Де відбуваються події оповідання?А) у Канаді;Б) в Африці;В) в американському штаті Нью Мексіко;2) Хто називав Лобо. Володарем Курумпо?А) мексиканці;Б) мандрівники;В) мисливці.3. Укажи, чого боявся Лобо?А) диму;Б) пасток; В) вогнепальної зброї.4. Як називали подругу Лобо?А) Руда;Б) Мати-вовчиця;В) Бланка.5. Оповідач-мисливець розташував капкани у формі літери : А) П;Б) Н;В) Т.6. Від скорботи Лобо у мисливця виникло почуття: А) страху;Б) жалю;В) помсти.
Номер слайду 6
Авторські спостереження за світом природи. Утвердження любові до всього живого за оповіданням Сетона-Томпсона «Лобо – володар Курумпо»
Номер слайду 7
Кожна тварина є дорогоцінний спадок природи,Котрий ми не маємо права знищувати без потреби. Е. Сетон-Томпсон. МЕТА: ознайомитися зі світом природи в оповіданні «Лобо»; формувати навички аналізу літературного твору; вміти оперувати текстом для висловлювання власних думок і оцінок; розвивати усне монологічне мовлення; виховувати любов до природи, вчити берегти її.
Номер слайду 8
ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬСЛОВЕСНЕ МАЛЮВАННЯ ХТО УОСОБЛЮЄ ПРИРОДУ В ОПОВІДАННІ? НАМАЛЮЙТЕ СЛОВАМИ, ЯКИМ ВИ ЙОГО БАЧИТЕ?
Номер слайду 9
Цікавинки про вовків. Фразеологізми про вовків «Вовка ноги годують» Шукаючи їжу, вовки можуть бродити цілу ніч, пробігаючи десятки кілометрів. Але нерідко так буває, що і одна, і друга, і третя ніч проходить даремно. Вдалі полювання бувають рідко. Тоді голодний вовк втрачає обережність, стає особливо небезпечним і навіть може знищити більше тварин, ніж здатен з’їсти. «Голодний як вовк» Голодувати вовк може по кілька тижнів. Після вдалого полювання може відразу з'їсти більш як 10 кг м'яса. Але це тільки тоді, коли дуже зголодніє. Зазвичай, вовк з’їдає за один раз близько 2 кг м'яса. «Дивиться вовком» Про людину з непривітним поглядом кажуть, що вона «дивиться вовком». Похмурий погляд вовка ще посилюється і його сутулістю, яка виникає від того, що під час бігу він опускає голову.
Номер слайду 10
Прислів'я про вовків Вовка боятися - в ліс не йти. Вовка як не годуй, а він усе в ліс дивиться. Вовк лисиці не рідня, та повадка одна. Вовк старіє, але не добріє. Не за те вовка б'ють, що сірий, а за те, що овечку з'їв.
Номер слайду 11
КУРУМПОВелика скотарська долина на півночі Нью-Мексіко…Край соковитих пасовищ, де випасають незліченні стада… Край високих гір і стрімких потоків, які впадають в річку Курумпо, від якої походить назва долини… Інтерактивна гра «Репортаж кореспондента»
Номер слайду 12
БЕСІДА ПРОБЛЕМНОГО ХАРАКТЕРУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ВИБІРКОВОГО ЧИТАННЯЗАКОНИ ВОВЧОЇ ЗГРАЇНехтували отруєною приманкою. Гребували тією, що вбив скотар. Ласували найніжнішою частиною тієї телиці, що щойно самі вбили. Не торкались тварин, що здохла сама. Старою коровою чи бугаєм просто гидували. Розважаючись, загризали овець, хоча баранини не любили. Ніколи не нападали на людину: боялися вогнепальної зброї, рятувались втечею.
Номер слайду 13
ВОЛОДАР ЛОБО
Номер слайду 14
ГОЛОВОЛОМКИ ДЛЯ ЛОБО Отрута Приманка Замасковані капкани Капкани, поставлені літерою Н«Лобо ні разу не схибив, неухильно обминав небезпеку, розв’язуючи всі мої головоломки» .«Певно, якийсь добрий звіриний янгол літав над ним і охороняв від небезпеки, що чигала на нього».
Номер слайду 15
БЛАНКА, ПОДРУЖКА ЛОБОНіколи раніше не доводилося мені бачити такої красивої вовчиці… М’яка густа шерсть Бланки була срібно-сірого відтінку…
Номер слайду 16
Помилка і смерть Бланки «Сталася неминуча трагедія, від згадки про яку мені стає моторошно». Ми «раділи, що завдали зграї Лобо першого смертельного удару»…
Номер слайду 17
Скорбота вовка «Старий ватажок блукав мов неприкаяний, сподіваючись знайти Бланку». «Його виття разюче змінилося». «Войовничий клич воїна-звитяжця хижу лють і нескореність заступили відчай, горе і глибокий сум».«Протяжливий стогін вихопився з грудей Лобо».«Від його скорботи хололо в серці».«Суворі ковбої не уявляли, щоб вовк так гірко побивався».«Я ніколи б не повірив, що відчуватиму таке гостре почуття жалю до нього»…
Номер слайду 18
Ви здолали мене… «Очі Лобо стали ясними й чистими. Але на нас вони не дивились. Погляд його линув у далечінь, обіймав колишні володіння, де щасливилося йому та його грізній зграї.» «Ласо просвистіли в повітрі і впали йому на шию». «Товстий цурупалок просунули в пащу, зв’язали міцними мотузками щелепи». «Хекаючи, ледве завдали його коневі на спину».
Номер слайду 19
Смерть Лобо Серце люто зазнало потрійного удару:він втратив і силу, і волю, і подругу…Закінчив своє життя так, як прожив його: з гордою гідністю, без страху, мужньо…
Номер слайду 20
Вправа «Складання пазлів» Завдання: із слів,написанихна окремих аркушах,скласти і прокоментувати прислів’я. І, що, тварина, розумна, дарма, не, говорить…Як це прислів’я відноситься до нашого героя?
Номер слайду 21
Номер слайду 22
ТВОРЧА РОБОТА Якби звірі говорили, що б вони сказали нам, людям? Завдання: скласти пам’ятку людяності.!!! Людяність – це дбайливе ставлення до людей, до всього живого. Людяність – це у сукупності любов, благородство, доброта, скромність, чесність, щирість…
Номер слайду 23
Етап закріплення нових знань. Вправа Валіза Гармонії та урна сміття. Я засуджую Візьму у життя
Номер слайду 24
«Запам’ятай! Все в цьому світі пов’язано одне з одним невловимим прозорим павутинням. І ти повинен поважати всіх: від маленької комашини до прудконогої антилопи. Ми з ними складаємо єдиний Великий кругообіг життя»
Номер слайду 25
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯНаписати твір-мініатюру«Лобо – невдаха чи переможець»?
Шановна пані Валентино Пономарьова, у своїй презентації ви використали п'ять слайдів із моєї презентації "Ернест Сетон-Томпсон "Лобо". Авторські спостереження за світом природи", яка була створена у 2016 році і опублікована 25 вересня 2016 року. Це слайди:14,16,17,18,19. У мене склалося враження, що Ваша презентація - це набір чужих слайдів. Так робити не можна. Це плагіат. А де ж академічна доброчесність?