Урок Радість – всесвіту пружина, радість – творчості душа… (за повістю Е. Портер “Поліанна” 5 клас)

Про матеріал
Перший урок із системи уроків до вивчення творчості Е. Портер. Мета уроку: • ознайомити учнів із основними відомостями про життя та творчість американської письменниці Е. Портер; розкрити історію роману «Полліанна»; викликати інтерес до творчості письменниці; • формувати навички роботи з підручником, виразного читання, коментування, висловлювання своїх думок та вражень; • виховувати доброзичливість, взаєморозуміння та взаємоповагу. Тип уроку: урок художнього вивчення твору
Перегляд файлу

Тема:                     Радістьвсесвіту пружина, радістьтворчості душа

(за повістю Е. ПортерПоліанна” 5 клас)

Мета:

  • ознайомити учнів із основними відомостями про життя та творчість американської письменниці Е. Портер; розкрити історію роману «Полліанна»; викликати інтерес до творчості письменниці;
  • формувати навички роботи з підручником, виразного читання, коментування, висловлювання своїх думок та вражень;
  • виховувати доброзичливість, взаєморозуміння та взаємоповагу.   

Тип уроку: урок художнього вивчення твору

Обладнання: портрет письменниці, виставка книг, ілюстрації до книги, епіграф, презентація.

 

Радість – всесвіту пружина,

Радість – творчості душа,

Дивна космосу машина

Нею живиться й руша.

Радість квіти розвиває

І розгін дає сонцям,

Їх в простори пориває,

Невідомі мудрецям.

Ф. Шиллер. Ода “До радості”

у перекладі М. Лукаша

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

1.Слово вчителя. Сьогодні ми продовжуємо нашу подорож у країну, яка подарувала нам героя книги Марка Твена Тома Сойєра.

2.Бесіда.

- Згадаємо, чому «невзірцевий хлопець» Том Сойєр так полюбився усім дітям світу?

- Якою є визначна риса Тома?

- Чи чули ви що-небудь про Дівчинку Полліанну?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів

Слово вчителя. Як ви вважаєте, чого в житті людини більше – радості, відпочинку, розваг чи неприємностей, важкої, обтяжливої роботи, складних обставин? (Мабуть, останнього.) невже ж тоді доводиться весь вік сумувати й страждати?

Відомий американський психолог Д. Кангері вчить, що треба намагатися перетворити кислий лимон на солодкий  приємний напій – лимонад. Тобто знаходити в складних життєвих ситуаціях щось приємне,повертати собі на користь.

Героїню, яка вміла в усьому бачити радість і навчила цього інших людей, змінивши при цьому життя цілого містечка, створила американська письменниця Елеонор Портер. З її  творчістю ми й ознайомимося сьогодні на уроці.

ІV. Оголошення теми та мети, епіграфа уроку.

V. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1. Слово  вчителя. Народилася майбутня письменниця у 1868 році в штаті Нью-Гемпшир. Із дитинства маленька Еллі над усе любила співати. Кілька років Елеонор вчилася музики в Бостоні. Вона грала на фортепіано, співала у церковному хорі, виступала з концертами. Їй пророкували славу великої артистки. Але не склалося.

Як вона  стала письменницею, ви дізнаєтеся, прочитавши статтю підручника.

2. Виразне читання статті «Елеонор Портер. Сторінки життя та творчості» підручника ст.. 191-192.

3. Бесіда

  • Чому Елеонор стала писати оповідки?
  • Назвіть твори Портер, про які вам довелося чути або читати.
  • Хто з вас вже читав роман «Полліанна»? Поділіться своїми враженнями.
  • Коли з’явився роман?
  • Як пояснює це письменниця? («Я ніколи не вважала, що необхідно заперечувати існування труднощів, страждань і зла. Я тільки думала, що набагато краще йти назустріч невідомому бадьоро і радісно» Е.Портер)

 

4. Опрацювання статей рубрик «Культура різних народів», «Цікаво знати», «Полліанна. Історія створення» підручника ст.. 192-193.

 

  1. Робота з презентацією.
  2. Словникова робота. Запис до зошита поняття «РОМАН» ст.. 193.

 

  1.  Опрацювання матеріалу підручника «Характерні риси роману», робота з «Порівняльною таблиця ознак роману і повісті» ст.. 193-194.

 

  1. Виразне читання 1 розділу роману Е. Портер «Полліанна» ст.. 194-197.

 

  1. Обмін враженнями про прочитане за питаннями рубрики «Робота  з текстом розділу 1» підручника ст.. 198.

 

  1. Інтерактивна вправа «Навігатор»
  • Знайдіть у тексті опис автором міс Поллі Гарртінгтон і прокоментуйте його (ст.. 195)
  • Чи зустрічали ви таких людей у житті? Якої ви про них думки?
  • Відшукайте портрет-самохарактеристику тітки Поллі й висловіть свої міркування про цю героїню (ст.. 195-196) (Міс Поллі поважає лише свою думку; не відчуває любові до своєї рідні й бере племінницю лише з почуття обов’язку перед Богом допомогати всім бідним та сиротам. Вона черства, сувора, нетерпима, гордовита й пихата, вважає, що чужу дитину треба виховувати в бідності, щоб не псувати її характер.)

 

  1. Творче малювання.
  • Якою ви уявляєте Полліанну?
  • Як ви гадаєте, чи сподобається дівчинці будинок міс Поллі?
  • Які стосунки складуться між міс Поллі та дівчинкою?

 

  1. Переказ заздалегідь підготовленими учнями змісту розділів роману «Полліанна» 2-4.
  2.  Бесіда за питаннями рубрики «Робота з текстом розділів 2-4» ст.. 198.
  3.  Робота з рубриками «Для обговорення» та «Творче завдання» підручника ст.. 198.


 

VІ. Підсумок уроку

  1. Робота з епіграфом
  2. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
  • Продовжте речення.

«Перше знайомство з героями роману «Полліанна» Е. Портер мене вразило тим,     що…»

 

  1. Слово вчителя. Читаючи далі про життя Поліанни, ви дізнаєтесь про те, як дівчинці вдалося завоювати серце тітоньки Поллі, подружитися з мешканцями міста, адже щирість, мужність та оптимізм дівчинки сотворить справжнє диво. І сподіваюсь, що ви полюбите цю героїню так само, як полюбили Тома Сойєра.

VІІ. Мотивація оцінок

VІІІ. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 вересня 2019
Переглядів
2198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку