1 червня о 18:00Вебінар: Медіаграмотність як структурний компонент у траєкторії професійного самовизначення учнів

Презентація до уроку "Синонімічні та антонімічні фразеологізми"

Про матеріал
Матеріал допоможе краще засвоїти тему "Синонімічні таантонімічні фразеологізми". До матеріалу додано практичні завдання: дидактичні ігри, робота в парах, робота з малюнками. матеріал розвиває в учнів уміння визначати синонімічні та антонімічні фразеологізми, пояснювати їх значення, знаходити їх у текстах та використовувати у мовленні, формувати ключові компетентності; виховувати любов до рідної мови
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Синонімічні таантонімічні фразеологізми

Номер слайду 2

Мета. Розвивати в учнів уміння визначати синонімічні та антонімічні фразеологізми, пояснювати їх значення, знаходити їх у текстах та використовувати у мовленні, формувати ключові компетентності; виховувати любов до рідної мови

Номер слайду 3

Тести

Номер слайду 4

1. Фразеологізм – синонім до слова ні те, ні се. А) Ні риба, ні м’ясо. Б) Ні холодно ні жарко. В) Дати стусана. Г) Дати дуба.

Номер слайду 5

2. Який фразеологізм є антонімом до вислову через пень колоду?А) І кіт не валявся. Б) Як курка лапою. В) Мухи не зобидить. Г) Комар носа не підточить.

Номер слайду 6

3. У якому рядку словосполучення становлять синонімічний ряд?А) Грати на нервах; вітер у голові свище. Б) Хоч оком світи; хоч з лиця воду пий. В) Хоч картину малюй; хоч за раму клади. Г) Брехні справляти; брати у свої руки.

Номер слайду 7

4. Фразеологічні звороти є синонімічними в рядку. А) Повісити носа - стерти з лиця землі. Б) Ковтати сльози – ковтати слинку. В) Піймати облизня – піймати на гарячому. Г) Ні пари з вуст – як води в рот набрав.

Номер слайду 8

5. Установіть відповідність між фразеологізмом і його синонімом:крапля в морі А) хоч греблю гати; Б) наче вітром здуло; В) як кіт наплакав; Г) як обухом по голові

Номер слайду 9

6. Установіть відповідність між фразеологічними антонімами:1) Виносити сміття з хати А) Прясти очима2) Вискочити на сухе Б) Ні обійти ні об’їхати3) Шкіра та кістки В) Як кішка з собакою4) Водою не розлити Г)Тримати язик за зубами 5) Відводити зір д )Попасти в павутину е) Бачити наскрізь

Номер слайду 10

АГ. В.4. Г.5. В.6. 1-Г, 2-Д, 3-Б, 4-В, 5-АКлюч

Номер слайду 11

Давай пограємо https://sites.google.com/view/6lexica/урок-10?authuser=0

Номер слайду 12

Точити теревені; бити байдики; мокрим рядном накрити; у сірка очей позичати; побити горшки; гнути кирпу; задніх пасти; передати куті меду; залити сала за шкуру. Пояснити лексичне значення фразеологізмів

Номер слайду 13

Кури не клюють. Розкривати карти. Хоч греблю гати. Виводити на чисту воду. Сьома вода на киселі. Теревені правити. Зривати маску. Море по коліна. Як з гуски вода. Ні проїхати ні пройти. Байки розповідати. Чорт козі дядько. Як піску морського. Переливати з пустого в порожнє. Подані фразеологізми згрупувати в синонімічні ряди

Номер слайду 14

Гарний. Безліч. Сумний. Дивитися. Утекти. Замовкнути. Робота в парах Позмагайтеся, хто швидше замінить слова синонімічними фразеологізмами.

Номер слайду 15

Малюнковий диктант. Запиши фразеологізм, поясни значення, добери фразеологізм – синонім, або антонім

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Як п’яте колесо до воза. А. Не за морями.2 Море по коліна. Б. Хоч трава не рости.3 Кури не клюють. В. Згущувати фарби.4 Робити з мухи слона. Г. Як торішній сніг.5 Рукою подати. Д. Хоч греблю гати. Тестове завдання - синоніми

Номер слайду 20

1. Повторити правило.2. Виконати вправу з підручника.3. Намалювати фразеологізм – синонім або антонім. Домашнє завдання

pptx
Додав(-ла)
zaruba Oxana
Додано
16 грудня 2020
Переглядів
549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку