18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок-подорож Підсумковий урок «Подорожуємо країною Числівник»

Про матеріал
На уроці учні узагальнюють та систематизують знання з теми "Числівник"; вчаться правильно вживати та писати числівники; розрізняти їх за значенням, будовою та розрядами.
Перегляд файлу

Тема: Підсумковий урок «Подорожуємо країною Числівник»

Мета:  узагальнити й систематизувати знання учнів  з теми "Числівник"; вправляти учнів в умінні правильно вживати та писати числівники; розрізняти їх за значенням, будовою та розрядами.

Розвивати пам'ять, логічне мислення, мовлення. Збагачувати словниковий запас учнів.

Виховувати любов до рідної мови.

Слідкувати за вимовою учнів.

 

Форма проведення: урок-подорож

Обладнання: мультимедійні засоби:  презентація, дидактичний матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вчитель: Нумо,діти, підведіться!

                Всі приємно посміхніться.

                Продзвенів уже дзвінок,

                Починаємо урок!

  • Привітайтесь
  • Як ти чуєш?

ІІ. Фонетична зарядка

Вчитель: На цьому тижні чергові звуки [Т] і [Д] – диференціація.

- Які це звуки? (приголосні)

- Як вимовляється звук [Т] ? (голосу немає)

 - Як вимовляється звук [Д]? (є голос)

- Прочитаємо склади

Та-да  то-до  ту-ду  те-де  ти-ди  ті-ді

- Прочитаємо слова

Табли́ця-да́та

това́риш-до́шка

ту́я-дуб

те́ма-де́сять

ти́сяча-дити́на

ті́сто-ді́ти

- Вставте пропущене слово в речення

Яка …….. твого народження?

Шафа коштує …….. гривень.

ІІІ.Мовна зарядка

-Який зараз буде урок?

-Скажіть,будь ласка, чи може людина не вживати у своєму мовленні числа, цифри?

- Якого числа ти народився?

-В якому році ти народився?

- Коли буде свято Св. Миколая?

 

-А яка частина мови називає числа? (Числівник)

-Що називається числівником?

ІV. Повідомлення теми уроку

Вчитель: Сьогодні у нас незвичайний урок- урок-подорож. Подорожуючи країною Числівник ми повторимо все що вивчили про числівник.

  • А чи хочете ви дізнатись яким транспортом ми будемо подорожувати?

Відгадайте загадку

Пасажи́рський чи това́рний

Метале́вий він і га́рний.

Все хова́є у ваго́нах

І стає́ лиш на перо́нах. (По́тяг, поїзд)

-Щоб їхати поїздом, що треба нам купити? (Білет. квиток)

У кожного на парті лежить білет.

-Який у тебе вагон?

- Який час відправлення потягу?

-Скільки коштує білет? (Запишіть числа словами).

Тоді розпочинаємо подорож.

Зупинка «Значення числівника»

-Які за значенням бувають числівники?

-На яке питання відповідають кількісні числівники?

-На яке питання відповідають порядкові числівники?

Гра «Утвори від кількісних числівників порядкові»

(Здоров`язберігаюча технологія-дрібна моторика рук)

Зупинка «Синтаксична роль» (Робота біля дошки)

Прочитайте речення. Назвіть числівники. Яким членом речення вони є          1.Сорок дев`ять ділиться на сім. 2. Оленка запізнилась на перший урок.

3. Василько працював за трьох.

 -Яким членом речення можуть бути числівники?

-Розгорніть зошити, запишіть число і класна робота. Запишіть речення в зошити, підкресліть члени речення.

Зупинка «Фізхвилинка»

(Здоров`язберігаюча технологія-вправа для очей)

Зупинка «Будова числівника»

-Які числівники бувають за будовою?

Гра «Четвертий зайвий»

(Прочитайте слова і знайдіть зайве слово. Які числівники за будовою?)

  1. П`ять, п`ятиденний, сорок, тисяча;
  2. Триста, вісімдесят, сотня, одинадцять;
  3. Двадцять один, сто четвертий, триста п`ятдесят сьомий, сімка;
  4. Десять, сто, подвоїти, тисяча;
  5. Чотириста, вісімдесят, по-друге, дванадцять;
  6. Двадцять три, п`ятиповерховий, двісті перший, тисяча дев`ятсот сорок перший.

 Зупинка «Розряди кількісних числівників»

-Які розряди кількісних числівників ви знаєте?

Слухо - зоровий диктант. (Учні слухають числівники і визначають розряди).

Троє, одна шоста, четверо, сім, десять, десятеро, півтора, триста, дві треті, двадцятеро, мільйон.

Зупинка « Відмінювання числівників»

-За чим змінюються кількісні числівники?

-За чим змінюються порядкові числівники?

Гра «Редактор»

 

Н.в.  три                                                        Н.в.  вісімна́дцять

Р.в. _трьом_                                                  Д.в.  вісімнадцятий__

М.в  на трьох_                                             О.в.  вісімнадцятьма_

      

 

 

     Н.в.  сімдеся́ти                                              Н.в.  трина́дцятий

О.в.  сімдесятьма_                                       Д.в.   тринадцятого

     М.в.  сімдесяти _                                         О.в.  тринадцятим_

 

 

 

Н.в.  дев’яно́сто  п`я́тий                       Н.в.  сто два́дцять чоти́ри                                    

Р.в.   дев’яносто  п`ятом                     Д.в.  ста двадцяти чотирьох

М.в   дев’яносто  п`ятому                   О.в.  ста двадцяти чотири

        

  ( перевірка на презентації)

 

Зупинка «Кількісні числівники з іменниками»

 

Вимовляйте правильні закінчення іменників.

Тетяна Миколаївна купила чотири альбом__  .                     

А треба було купити  п`ять альбом_____ .

Два автомобіл__    стояли біля школи.                      

Десять  автомобіл____  стояли на стоянці.

Два з половиною  рок____ 

Шестеро  хлопчик__ пішло на футбол.

     Складаємо  «Сенкан»

 

Ось і закінчилась наша подорож країною Числівник. Діти, вивчайте рідну мову і тоді ви будете вірно вимовляти та правильно писати числівники.

 

V. Підсумок уроку.

- Чи  сподобалась вам подорож?

-Яка тобі зупинка найбільше сподобалася?

 

VІ.Оцінювання знань учнів.

VІ. Домашнє завдання.

Тестові завдання. Запишіть сенкан у зошити.

 

 

 

 

docx
Додано
20 грудня 2020
Переглядів
206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку