Календарне планування з хімії у 8 класі (за новою програмою)8 клас
(68 год. 2 год. на тиждень )
№ п/п | Дата | Тема уроку: | ЗНО |
Повторення основних питань курсу хімії 7класу (2 год.) |
8 клас
(68 год. 2 год. на тиждень )
№ п/п |
Дата
|
Тема уроку: |
ЗНО |
||||
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу (2 год.) |
|||||||
1 |
|
Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення. |
|
||||
2 |
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині. Масова частка розчиненої речовини |
|
||||
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома (15 годин) |
|||||||
3 |
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. |
Навчальні проекти 1. З історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2. Форми періодичної системи хімічних елементів |
||||
4 |
|
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. |
|
||||
5 |
|
Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва.
|
Структура періодичної системи хімічних елементів Демонстрація 1. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва (довга і коротка форми) |
||||
6 |
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. |
Демонстрація. 2. Моделі атомів |
||||
7 |
|
Сучасне формулювання періодичного закону.Ізотопи. Нуклід. |
§5-6, с. 33№35 |
||||
8 |
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів 1-3 періодів. |
(елементи № 1-20).§7-8, с.51 №55, 58 |
||||
9 |
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах елементів 1-3 періодів |
Демонстрація Форми електронних орбіталей |
||||
10 |
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Основний і збуджений стан атома. Поняття про радіус атома. |
|
||||
11 |
|
Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома. |
|
||||
12 |
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
||||
13 |
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
||||
14 |
|
Розв’язування задач із теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». |
|
||||
15 |
|
Значення періодичного закону |
|
||||
16 |
|
Розв’язування задач із теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». |
|
||||
17 |
|
Узагальнення знань з теми: «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». |
Захист навчальних проектів. Тематична |
||||
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (9 годин) |
|||||||
18 |
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул. |
3. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток §15-17 с.89 №100 |
||||
19 |
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. Лабораторний дослід № 1: Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.
|
§14 №93 |
||||
20 |
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. |
§18 №124 |
||||
21 |
|
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.
|
§18 №127 |
||||
22 |
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. |
Демонстрації:
§18 №126 |
||||
23 |
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток Практична робота № 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток(наприкладі: цукру,кухонної солі,графіту).
|
|
||||
24 |
|
Розв’язування задач із теми «Хімічний зв’язок і будова речовини» |
|
||||
25 |
|
Узагальнення вивченого по темі «Хімічний зв’язок і будова речовини» |
Захист навчальних проектів ТЕМАТИЧНА |
||||
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (9 годин + 3 год рез )
|
|||||||
26 |
|
Кількість речовини. Моль - одиниця кількості речовини. Число Авогадро. |
Розрахункова задача Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі §19 №137 |
||||
27 |
|
Молярна маса речовини. |
Розрахункова задача 2. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою §20 № 141 |
||||
28 |
|
Розв'язання задач. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі.
|
§20-21 № 158 |
||||
29 |
|
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1 |
Терміни |
||||
30 |
|
Розв'язання задач. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою
|
§20-21 с.122 |
||||
31 |
|
Розв'язання задач. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою |
ТЕМАТИЧНА |
||||
УЗГОДЖЕНО:
ЗАТВЕРДЖЕНО:
|
|||||||
II СЕМЕСТР |
|||||||
32 |
|
Закон Авогадро. Молярний об'єм газів. |
§22 с. 128 № 166 |
||||
33 |
|
Розв'язання задач. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов.
|
§22 с. 128 № 167 |
||||
34 |
|
Відносна густина газів. |
С.122 тести №167 |
||||
35 |
|
Розв'язання задач. Обчислення з використанням відносної густини газів |
§22 с. 128 № 168 |
||||
36 |
|
Розв'язання задач. Обчислення з використанням відносної густини газів |
§21-22 с. 128 тести |
||||
37 |
|
Узагальнення знань по темі «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» |
ТЕМАТИЧНА |
||||
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (25 годин +2р) |
|||||||
38 |
|
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура. |
§23 с. 134 № 171, 175 |
||||
39 |
|
Оксиди. Фізичні властивості оксидів. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля |
Демонстрація 7. Зразки оксидів §27 с. 156 № 209 |
||||
40 |
|
Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами.
|
Демонстрація 8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою. §27 с. 157 № 210 |
||||
41 |
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції. |
§28 с. 162 № 215 |
||||
42 |
|
Основи. Фізичні властивості основ. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля Хімічні властивості лугів: дія на індикатори. Лабораторний дослід № 2. Дія водних розчинів лугів на індикатори. |
Демонстрація 9. Зразки основ. 10. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей §24 с. 138 № 181 |
||||
43 |
|
Хімічні властивості лугів: взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації. Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання.. Лабораторні досліди: № 3. .Взаємодія лугів з кислотами в розчині. №4. Взаємодія нерозчинних основ із кислотами. №5. Термічне розкладання нерозчинних основ.
|
Демонстрація 11. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ §29 с. 170 № 231, 226 |
||||
44 |
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції. |
Тематична §28 с. 162 № 216 |
||||
45 |
|
Кислоти. Фізичні властивості кислот. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля Хімічні властивості кислот: дія на індикатори. Лабораторний дослід № 6. Дія водних розчинів кислот на індикатори. |
Демонстрація 12. Зразки кислот §25 с. 145 № 190 191 |
||||
46 |
|
Хімічні властивості кислот: взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Ряд активності металів. Лабораторний дослід № 7.Взаємодія хлоридної кислоти з металлами. |
Демонстрація 13. Хімічнівластивості кислот §30 с. 179 № 237, 242 |
||||
47 |
|
Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. |
Домашній експеримент: взаємодія яєчної шкаралупи з оцтом |
||||
48 |
|
Поняття про амфотерні гідроксиди. |
Демонстрація 16. Доведення амфотерності цинк гідроксиду Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні). §31 с. 185 № 246, 251 |
||||
49 |
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції.
|
С. 145 № 193, С. 186 № 252 |
||||
50 |
|
Узагальнення і систематизації знань з теми: «Оксиди. Основи. Кислоти». |
Тематична С.163 № 220 |
||||
51 |
|
Солі (середні), їх склад, назви. Фізичні властивості середніх солей. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля |
Демонстрація 14. Зразки солей 15.Хімічні властивості солей §26, с.149 № 197 |
||||
52 |
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями Лабораторні досліди №8.Взаємодія металів із солями у водному розчині. № 9.Взаємодія солей з лугами у водному розчині. № 10.Реакція обміну між солями в розчині. |
Домашній експеримент: 2. Дія на сік столового буряка, лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину §32 с. 193 № 255, 259 |
||||
53 |
|
Практична робота № 1. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. |
|
||||
54 |
|
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей. |
§33-34 с.202 № 269, 272 |
||||
55 |
|
Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
§35-36 с. 206 № 279 с.210 № 285 |
||||
56 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Значення експериментального методу в хімії. Лабораторний дослід № 11. .Розв’язування експериментальних задач. |
§38 с. 226 № 310, 312 |
||||
57 |
|
Практична робота № 2. Розв’язування експериментальних задач. |
Тематична |
||||
58 |
|
Поширеність у природі оксидів, кислот, основ і середніх солей. |
4. Хімічний склад і використання мінералів. |
||||
59 |
|
Використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. |
Домашній експеримент 2.Дія на сік буряка лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину. §37 с.221, № 297, 301 |
||||
60 |
|
Вплив на довкілля оксидів, кислот, основ і середніх солей. |
§39 с.236 № 323 |
||||
61 |
|
Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
Тести |
||||
62 |
|
Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
Тести |
||||
63 |
|
Контрольна робота № 2 |
Тематична |
||||
64 |
|
Узагальнюючий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук». Захист проектів. |
5. Сполуки основних класів у будівництві й побуті. |
||||
65 |
|
Узагальнюючий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук». Захист проектів.
|
6. Вирощування кристалів солей. |
||||
66 |
|
Узагальнюючий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук». Захист проектів. |
7. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини. |
||||
67 |
|
Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
Тести |
||||
68 |
|
Екскурсій. Краєзнавчий і мінералогічний музеї.
|
Тематична |
||||
УЗГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
|
|||||||