Елементи графічної грамоти. Технічний рисунок як вид графічного зображення. Годзенко Данило. Клас 8
Номер слайду 2
засвоїти знання про технічний рисунок, креслення, оформлення креслення, типи лінійформувати вміння користуватися креслярським приладдям, наносити розміри на кресленнівиховувати основи наукової організації праціМета уроку
Номер слайду 3
Починати роботу можна лише з дозволу вчителя. Креслярським інструментом потрібно поводитись обережно. Дотримуватись дисципліни. Не відволікатись від роботи. Цінувати кожну хвилину витраченого часу. Правила роботи з креслярськимприладдям
Номер слайду 4
Леонардо да ВінчіКреслення, виконане Леонардо да Вінчі
Номер слайду 5
План вивчення нового матеріалу. Технічний рисунок креслення. Правила виконання креслення. Типи ліній, нанесення розмірів. Застосування масштабу
Номер слайду 6
Наочне зображення – це зображення, на якому, як і на рисунку, показано видимими три боки предмета. Якщо таке зображення доповнити паралельними між собою лініями і розмірами, то за ними можна виготовити нескладний предмет. Наочне зображення. Гайка. Наочні зображення, виконані від руки, на око, без точного додержання розмірів називають технічними рисунками
Номер слайду 7
Креслеником називають документ, який містить зображення предмета та інші відомості, потрібні для виготовлення і контролю цього предмета.
Номер слайду 8
Конструкторське бюро
Номер слайду 9
При виконанні конструкторських документів застосовують лінії різної товщини. Кожна лінія має своє призначення. Типи ліній, нанесення розмірів
Номер слайду 10
Типи ліній
Номер слайду 11
На практиці доводиться виконувати зображення дуже великих деталей, як наприклад, окремих деталей літака, корабля, автомашини, і дуже малих – деталей механізму годинника, деяких приладів тощо.
Номер слайду 12
В кресленні зображення великих деталей зменшують, а малих збільшують порівняно з дійсними розмірами. Масштаб – це відношення довжини відрізка на кресленні до довжини відповідного відрізка в натурі, виражене певним (абстрактним) числом. Масштаб
Номер слайду 13
Зменшення: 1:2; 1: 4; 1: 10 та ін.;Натуральна величина: 1:1;Збільшення: 6:1; 4:1; 10: 1. Треба пам’ятати, що в якому б масштабі не виконувалось зображення, розміри на кресленні наносять дійсні, тобто ті, які повинна мати деталь у натурі.Існують такі масштаби
Номер слайду 14
4 бали – учень накреслив лише рамку5 балів – учень накреслив рамку і виконав лише один з наведених типів ліній з допомогою вчителя6 балів – учень накреслив рамку і встиг виконати два типи ліній з допомогою вчителя7 балів – учень накреслив рамку і виконав три типи ліній з частковою допомогою вчителя8 балів – учень накреслив рамку і виконав чотири типи ліній з частковою допомогою вчителя.9 балів – учень накреслив рамку, виконав чотири типи ліній і почав креслити розмітку для напису з частковою допомогою вчителя10 балів – учень накреслив рамку, виконав чотири типи ліній, накреслив розмітку для напису без допомоги вчителя11 балів – учень накреслив рамку, виконав чотири типи ліній, накреслив розмітку та зробив напис без допомоги вчителя. 12 балів – учень виконав завдання без допомоги вчителя від початку до кінця, а також накреслив рамку для основного напису та заповнив її. (додаткове завдання)Критерії оцінювання
Номер слайду 15
Питання для закріплення матеріалу: Що таке масштаб і які види масштабів існують?Які розміри деталей наносяться на кресленику? Чи змінюється їх значення? (Розміри наносять дійсні. Значення не змінюється)Які типи ліній існують? (суцільна товста, штрихова, штрих пунктирна, суцільна тонка, штрих пунктирна з двома крапками)6:1 це масштаб збільшення чи зменшення? (збільшення) Підсумки уроку