Перевірка домашнього завдання. Варіант 11. Позначте правильне твердження щодо предмета вивчення хімії. А) хімія вивчає хімічний склад зір;Б) хімія — це наука про речовини та їх взаємоперетворення; В) хімія вивчає хімічний склад фізичних тіл;Г) хімія — це наука про розподіл хімічних речовин у Всесвіті;2. Який розділ хімії вивчає хімічний склад зір та інших космічних об’єктів?А) космологія; Б) астрологія; В) астрономія; Г) астрохімія;3. Природничою наукою єА) хімія; Б) фонетика; В) економіка; Г) аудит4. Суспільною наукою є: А) бухгалтерський облік; В) геохімія;Б) астрономія; Г) соціологія.5. Який найдавніший етап розвитку хімії?А) сучасна хімія; В) алхімічний період;Б) антична хімія; Г) реміснича хімія.6. Позначте етап розвитку хімії, протягом якого було відкрито основні кількісні закони хімії. А) сучасна хімія; В) алхімічний період;Б) антична хімія; Г) реміснича хімія. Варіант 21. Позначте розділ наук, до яких належить хімія. А) точні; В) природничі; Б) гуманітарні; Г) економічні.2. Який розділ хімії вивчає хімічні процеси, що відбуваються в живих організмах?А) біохімія; Б) біологія; В) зоохімія; Г) термохімія.3. Природничою наукою є: А) економіка; В) юриспруденція;Б) правознавство; Г) біологія.4. Економічною наукою є: А) маркетинг; В) космохімія;Б) ядерна фізика; Г) фізична хімія.5. Який етап розвитку хімії передував сучасному етапу?А) сучасна хімія; В) алхімічний період;Б) антична хімія; Г) реміснича хімія.6. Позначте етап розвитку хімії, протягом якого було відкрито скло та порцеляну. А) сучасна хімія; В) алхімічний період;Б) антична хімія; Г) реміснича хімія.
Матеріал-це речовина або суміш речовин, які використовуються людиною для виготовлення предметів.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Тіло Матеріал. Речовина Фундамент будинку. Цемент Пісок, цемент, вода. Тканинаволокноцелюлоза. Ваза Порцеляна Глина, пісок. Постамент. Бронза. Мідь, олово. Підковазалізозалізо
Лабораторний дослід №1 Ознайомлення з фізичними властивостями речовини. Мета: дослідити фізичні властивості речовини і навчитися їх описувати. Обладнання: штатив для пробірок, шпатель пробірки. Реактиви: сірка, олія, цукор;Правила безпеки: 1)під час проведення дослідів використовуйте невеликі кількості реактивів; 2)остерігайтеся потрапляння реактивів на одяг, шкіру, в очі;Хід роботи
Закріплення знань. Робота в групах: Завдання: Випишіть окремо назви речовин і тіл. Група №1 Ніж, вуглекислий газ, залізо, цвяхи, хімічна склянка, скло. Група №2 Вода, айсберг, графіт, олівець, керамічний посуд, скляна лійка, кисень. Група №3 Фарфорова чашка, алюмінієва ложка, водяна пара, труба, тирса, деревина, азот. Група №4 Пляшка з олією, кухонна сіль, мідний дріт, сніжинка, цинк, свинець, крапля води, оцтова кислота. Група №5 Виделка, крохмаль, йод, свинцева пластинка, глюкоза, магніт.
Працюємо разом. Завдання 1: З даного переліку понять вибрати ті, якими можна охарактеризувати речовину: колір, запах, розмір, маса, форма, ріст, хімічні властивості, температура, агрегатний стан, об'єм, розчинність, смак, фізичні властивості, температура плавлення. Завдання 2: Із наведених властивостей речовин виписати ті, які характерні для води (за стандартних умов):тверда, рідка, газоподібна, безбарвна, має запах, не має запаху, прозора, кисла на смак, солодка на смак, без смаку.