Тема уроку:“ Українська держава гетьмана Павла Скоропадського ”
Номер слайду 2
Державність українська стала фактом, з яким світ вже рахувався. І буде рахуватись. Тепер тільки від нас самих, українців, залежать докази, що факт цей здатен до життя». П. Скоропадський. Епіграф
Номер слайду 3
Мета уроку:- дати характеристику П. Скоропадському як політику та історичній особистості; - описати політичні події, соціально-економічне становище, настрої населення та психологічний клімат у суспільстві за часів Гетьманату; - охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику гетьманського уряду; - визначити причинно-наслідкові зв‘язки між подіями, явищами та процесами періоду Української держави; - з метою формування комунікативної компетентності розвивати навички співпраці, уміння висловлюватись й активно сприймати навчальний матеріал; - виховувати почуття толерантності, поваги до історичного минулого.
Номер слайду 4
Гетьманат – Українська держава – Інтервенція –Основні поняття:
Номер слайду 5
хронологічний ланцюжок подій 1917 – 1918 р.р..4 березня 1917 р. –6-8 квітня 1917р. – 10 червня 1917р. –15 червня 1917 р. – 3 липня 1917р. – 25 жовтня 1917р. –7 листопада 1917р. – 11 - 12 грудня 1917р. – 9 січня 1918р. – Грудень 1917 – березень 1918 року – 16 січня 1918р. –9 лютого 1918р. –
Номер слайду 6
Німецькі солдати у Києві. Літо 1918 р.
Номер слайду 7
Досягнення. Прорахунки
Номер слайду 8
Досягнення. Прорахунки. Створено передумови для національно-культурного розвитку України;Залучення до політичного життя великих мас українства, набуття досвіду політичної боротьби;Пробудження національної свідомості;Розпочато процес соціально-економічних перетворень;Демократизація суспільно-політичного життя.Ігнорування важливості створення української потужної армії;Не вдалося налагодити рівноправних стосунків із сусідніми країнами;Непослідовність у соціально-економічній політиці; Не сформували дієвого державного апарату;Захопленість ідеєю федералізму.
Номер слайду 9
Я. Грицак “ Центральна Рада увійшла у історію Української революції «як уряд добрих намірів та великих задумів».
Номер слайду 10
ДЖЕРЕЛО №1 Сучасний історичний словник«Скоропадський Павло Петрович. Генерал - лейтенант. Гетьман України (29.04— 14.12.1918); потомок гетьмана І. Скоропадського. Учасник російсько-японської війни 1904-1905 рр., Першої світової війни. Командир Першої Гвардійської кавалерійської дивізії, 34 армійського корпусу в 1916 1917 рр. Командир 1-го Українського корпусу Центральної Ради. 29.04.1918 року на з'їзді хліборобів обраний гетьманом України, здійснив переворот, ліквідував УНР. Після закінчення світової війни і залишення німцями України 14.12.1918 р. зрікся посади гетьмана України. Емігрував в Німеччину. Загинув в Берліні під час бомбардування міста авіацією союзників».
Номер слайду 11
ДЖЕРЕЛО №2 Радянська енциклопедія історії України. - 1972 р.«Скоропадський Павло Петрович. Генерал царської армії. Великий український поміщик. 29.04.1918 року на інсценізованому австро-німецькими окупантами так званому «з'їзді хліборобів» у Києві був проголошений гетьманом України. 14.12.1918 року внаслідок революційної боротьби трудящих «український уряд» Скоропадського було повалено, Скоропадський втік до Німеччини, де продовжив антирадянську діяльність».
Номер слайду 12
ДЖЕРЕЛО №3 В. Винниченко. «Відродження нації»«Російський генерал малоросійського походження, фігура сентиментальна безвольна, але з романтичнимимріями і величезними володіннями по всій Україні»
Номер слайду 13
Визначте і запишіть завдання уроку :
Номер слайду 14
ПРОБЛЕМА УРОКУ: Ким був Павло Скоропадський?Природженим політиком,патріотом, готовим до самопожертви в ім'я утвердження Української держави, чи одним з багатьох авантюристів з непомірними амбіціями на владу, котрих революційні події 1917 – 1920р.р. піднесли на вершини політичного життя?
Номер слайду 15
29 квітня 1918року
Номер слайду 16
«Не диктатура вищого класу, не диктатура пролетаріату, а рівномірна участь усіх класів суспільства в політичному житті краю». П. Скоропадський Гетьманат - Українська Держава
Номер слайду 17
РОБОТА З ДОКУМЕНТАМИ: Створіть рамку цілей П. Скоропадського Мета План Втілення плану Результат
Номер слайду 18
ЗАВДАННЯ УЧНЯМ: Спрогнозуйте наслідки внутрішньої та зовнішньої політики гетьмана за таблицею. Внутрішня політика гетьмана. Реформи у галузі освіти і культури. Зовнішня політика гетьмана
Номер слайду 19
Маріїнський палац - резиденція гетьмана П. Скоропадського
Номер слайду 20
Гетьман Павло Скоропадський з прем'єр-міністром Ф. Лизогубом. Київ, 1918р.
Номер слайду 21
Гетьман П. Скоропадський зі своїм оточенням
Номер слайду 22
Дискусія з елементами рольової гри Проаналізуйте реформи гетьмана. Дайте оцінку реформам з погляду різних прошарків населення (робітників, селян)?І – Підтримка гетьмана ІІ – опозиція гетьману
Номер слайду 23
Номер слайду 24
ПРОБЛЕМА УРОКУ: Ким був Павло Скоропадський?Природженим політиком,патріотом, готовим до самопожертви в ім'я утвердження Української держави, чи одним з багатьох авантюристів з непомірними амбіціями на владу, котрих революційні події 1917 – 1920р.р. піднесли на вершини політичного життя?
Номер слайду 25
Висловіть своє власне відношення до характеристики гетьмана П. Скоропадського та його ролі в історії України? Свої міркування повідомте за алгоритмом: я вважаю…; тому що…; отже…