Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень. Підготувала: вчитель початкових класів ЗСШ ступенів № 40 з поглибленим вивченням англійської мови Запорізької міської ради Пікалова О. М.
Гірка праця має солодкий плід. Хто мало говорить, той багато думає. Поясніть, як ви розумієте друге прислів’я. Підкресліть слова, які відповідають звуковим моделям: , .. Творча вправа.
Номер слайду 5
Робота з таблицею. Розгляньте таблицю «Речення». Який тип речення ми ще не опрацювали?
Номер слайду 6
Міркування. Поміркуйте, що означає слово спонукальне?Сьогодні ми ознайомимось зі спонукальними реченнями.
Номер слайду 7
Досдідження спонукального речення.
Номер слайду 8
Робота над загадкою. Не кущ, а з листочками,не сорочка, а зшита,не людина, а розказує.
Номер слайду 9
Робота над загадкою. Не кущ, а з листочками,не сорочка, а зшита,не людина, а розказує.
Номер слайду 10
Каліграфічна хвилинка.
Номер слайду 11
Робота в групах. (Вправа 323.)Прочитайте речення. Я розповідаю про нашу Батьківщину, її минуле і сучасне. Письменники писали оповідання і вірші. Я – твій друг! Бережи мене!В мене вкладено працю багатьох людей. Я народилась у друкарні.
Номер слайду 12
Робота з реченнями. Чи можна з цих речень побудувати текст? Обґрунтуйте свою думку. Знайдіть розповідні речення, окличні, спонукальні. Яке спонукання висловлене в цьому реченні?Поміркуйте, як можна назвати речення, у якому висловлено спонукання.
Номер слайду 13
Самостійна робота. (Вправа 324.)Постав запитання, використовуючи слова хто? про що? де?, до змісту речень із попередньої вправи. Запиши питальні речення. Виразно прочитай речення, вимовляючи потрібні слова із більшою силою голосу.
Номер слайду 14
Творча робота. Запишіть спонукальні речення. ( Зупинися! Підожди! Терпеливо стій-но! А тепер, будь ласка, йди впевнено й спокійно.)Поясніть розділові знаки в кінці речення. Якому кольору світлофора відповідає останнє речення?Зверніть увагу! Слова «будь ласка» в реченні завжди виділяються комами.
Номер слайду 15
Хвилинка-цікавинка. Знак о́клику ( ! ) — розділовий знак, який використовується в реченні для позначення сильного емоційного почуття: обурення, здивування, захоплення, гніву, тривоги тощо. Супроводжуються знаком оклику і спонукальні висловлювання.
Номер слайду 16
Вправа «Незакінчене речення». Речення, які спонукають до дії називаються …На кінці спонукальних речень ставлять знаки: …Сьогодні на уроці мені вдалося…Найбільше на уроці мені сподобалося …
Номер слайду 17
Тренувальна вправа. Ст.117 вправа 326.Із поданих слів та словосполучень склади загадку. Відгадай її. Запиши загадку та відгадку. Побудуй звукову модель виділеного слова. Добери до нього слова, близькі за значенням.