Оформлення довідок, телефонограм та факсимільних повідомлення. Правильне розташування реквізитів та оформлення їх. Ознайомити учнів з відповідную класифікацією документів.
Особливості оформлення службової довідки: - довідка містить результат узагальнень яких-небудь відомостей, обстежень, відряджень тощо; - у довідці констатують тільки факти (без висновків і пропозицій); - довідку, яку направляють посадовій особі даної установи, підписує укладач, організації вищого рівня – керівник установи; - довідка може бути складена з декількох розділів; - довідку можна скласти у формі таблиці; - довідка може мати пояснення й посилання; - довідку з виробничої тематики складають у двох екземплярах, один із яких направляють - адресату, другий – підшивають у справу; - адресат оформлюють як і на інших ОРД, але без указівки поштової адреси.
Вимоги щодо оформлення довідки особистого характеру: - довідку особистого характеру складають на бланку, який має реквізити: різновид документа (ДОВІДКА), дату, індекс, текст, підпис, відбиток печатки; - текст довідки починають із указівки в називному відмінку прізвища, імені, по батькові особи, про яку подають відомості; - у кінці тексту необхідно вказати установу, до якої цю довідку надають; - якщо є адресат, наприкінці тексту не вказують, куди направляють довідку;
Реквізити довідки Р10 Д О В І Д К А Р11 – проставляють дату підписання Р12 – проставляють у день підписання Р14 Р16 – не зазначають, якщо в тексті вказано куди пред’являтиметься дана довідка Р19 – зазначають у разі потреби Р21 Р22 – зазначають у разі потреби Р23 – якщо довідка має фінансово-матеріальний характер і виходить за межі підприємства, її підписує керівник підприємства і головний бухгалтер Р26 – проставляється як правило, коли довідка виходить за межі підприємства Р28 – оформляють у разі потреби
Оформлюють телефонограму на загальному, спеціальному чи трафаретному бланку або на чистих аркушах паперу формату А5 в одному примірнику. Якщо телефонограму з однаковим змістом потрібно передати кільком адресатам, то на окремому аркуші складають список адресатів із зазначенням номерів їх телефонів
Передаючи телефонограму, слід дотримуватися такої послідовності: відрекомендуватися і назвати номер свого службового телефону; назвати вид документа; продиктувати текст телефонограми (і переконатися у правильності запису його абонентом); назвати посаду та прізвище особи, яка підписала телефонограму; записати назву посади, прізвище особи, яка прийняла телефонограму, номер її службового телефону, час передавання-приймання.
Одразу після оформлення прийнятої телефонограми її передають на ознайомлення посадовій особі, на ім'я якої вона адресована (як правило, керівникові або одному з його заступників). Розглянуті керівництвом телефонограми подаються згідно з резолюціями у відповідні структурні підрозділи на виконання.