Продовжте речення…Усне народне оповідання про вигадані, а часом і фантастичні події, що сприймаються як реальні, – це… Казка має своєрідну побудову: вона складається із … За змістом казки поділяються на такі види: …. Казки, у яких розповідається про незвичайні події та вчинки героїв, неможливі у повсякденному житті, називають … Що завжди перемагає у казках? Як ви гадаєте, до якого виду казок належить казка “Летючий корабель”? Яке число найчастіше повторюється в казках і чому? Чого казка вчить людину?
Дай відповіді на запитання або виконай завдання. Охарактеризуйте життя головного героя. Які стосунки він мав із родичами? Яка чутка дійшла до села, де жили дід, баба і три їхні сини?Що думали батьки про рішення синів іти шукати щастя?Чому всі брати вирішили піти до царя? Як ви гадаєте, чому подорожній вирішив допомогти дурневі?Кого зустрічав і підбирав дурень на летючий корабель?Як здібності нових друзів допомогли дурневі виконати всі царські завдання? Чому цар не захотів виконати своєї обіцянки, коли побачив володаря летючого корабля?Скільки і які завдання ставив перед дурнем цар? Що обіцяв, коли завдання не виконає?Які перетворення сталися з героєм наприкінці казки?Яка мрія українського народу втілилася в казці про летючий корабель?
Виконайте завдання в групах. Група 1 Оберіть і прокоментуйте епізоди з казки про реальні й фантастичні події. Група 2 Оберіть і прокоментуйте вчинки та події, у яких ідеться про красиве і потворне. Група 3 Доберіть фрагменти, у яких є смішне чи страшне. Група 4 Визначте тему , ідею, основну думку, структуру казки
Зачин: було собі два брати – один убогий, а другий багатий. Основна частина: багатий брат колись ізласкавився над бідним, що не має той ні ложки молока дітям, та й дав йому дійну корову. Бідний брат відробляв потроху, а далі тому багачеві шкода стало корови, от і попросив повернути годувальницю. Бідний не схотів віддавати корову, шкода стало своєї праці. Пішли обоєпозиватися до пана. Пан загадав загадку і додав: «Хто відгадає мою загадку, того й корова буде!». Багатий вирішив, що знайшов рішення. Бідний, повернувшись додому, зажурився. На допомогу прийшла донька Маруся, знайшовши рішення-відгадку. Наступного дня брати прийшли до пана, виголосили свої рішення. Виграв бідний. Пан перепитав, чи сам відгадав, чи хто допоміг. «Є в мене дочка Маруся, так це вона мене так навчила». Пан розсердився, що звичайн а дівка розумніша за нього. Завдання для Марусі від пана, які він і сам не може виконати. Маруся допомагає розв’язати питання, чиє лоша. Кінцівка: «Тоді пан побачив, що нічого з дівчиною не поробиш, і відпустив її». Композиція казки