Презентація до уроку української літератури, 7 клас . Дієприкметниковий зворот. Відокремлення комами дієприкметникових зворотів ( на основі повісті І.Я.Франка "Захар Беркут")
Технологічна карта уроку. Знати. Що таке дієприкметниковий зворот. Розділові знаки при дієприкметникових зворотах. Вміти. Визначати дієприкметникові звороти в реченнях. Правильно інтонувати речення з дієприкметниковими зворотами. Розставляти розділові знаки при зворотах. Складати речення, використовуючи дієприкметникові звороти
Виписати речення з дієприкметниковим зворотом, підкреслити його. Пояснити вживання розділових знаків. “… Перед очима товариства розкрилася тухольська долина, облита гарячим сонячним промінням, мов велике зелене озеро з невеличкими чорними острівцями. Круг неї, мов височезний паркан, бовваніли кам’яні стіни,по яких п’ялися де-де пачоси зеленої ожини та корчі ліщини”.
Вправа “ Я – редактор ”1. Перед ними розкинулася широка стрийська долина, що залилася морем пожеж і огнищ.2. Була се простора поляна, що похилилася прямо на полудень.3. Тугар Вовк і Мирослава позлазили з коней, яких дехто з вартових напоїли й прип’яли на мужицькій ниві, що засіли житом.
Пунктуаційний практикум (пояснити вживання розділових знаків)Максим сидів насеред тухольської вулиці, закований у тяжкі ланцюги, якраз проти своєї батьківської хати. В дощаній криші боярського дому були на всі чотири боки пророблені невеличкі вікна. Він не кричав, не кликав рятунку, тільки гойдався за кождим приливом води, поки вкінці й він не щез, мов листок, сполосканий водою.