У цій мультимедійній презентації ви зможете ознайомитися із різноманітними методами та прийомами, які можна використовувати на уроках словесності з метою покращити сприйняття та засвоєння учнями вивченого матеріалу.
Суть прийому «Фішбоун» (риб'яча кісточка) полягає в постановці проблеми, яка вивчається на уроці, у визначенні її аспектів і знаходженні аргументів, фактів на підтвердження тієї або іншої точки зору на цю проблему. Голова – тема уроку. Кісточки – чіткі відповіді на запитання. Хвіст – висновок. Записи мають бути короткими, мусять бути ключові слова або фрази, що відображають суть.
Семирядковий вірш “Даймонд”1 та 7 рядки – іменники-антоніми. 2 – 2 прикметника чи дієприкметника, що відносяться до першого іменника.3 – 3 дієслова, що відносяться також до першого іменника. 4 – два протилежних за змістом непоширених речення, в якості підметів виступають іменники з першого та останнього рядків.5 та 6 – дзеркально повторюють 2 та 3, тільки відносяться вже до останнього іменника. Гнат. Рішучий, справедливий. Організовує, співчуває, обороняє Палкий захисник рідного народу. Гнат – гайдамака. Сава – зрадник. Зраджує, спокушається, палить. Хитрий, поміркований. Сава
Проведення уроку-судового засідання(Любов Пономаренко. Новела “Гер переможений”) І група – прокурори (висунути звинувачення дітям з новели); ІІ група – свідки – (скласти розповідь про події, які відбувалися під час Другої світової війни очима українських письменників); ІІІ група – захисники (обговорити та навести вагомі доведення – виправдання Фрідріха).