Презентація до уроку української літератури для 5 класу з теми «Є. Гуцало «Лось». Співчуття й милосердя – шлях до перемоги добра. Характеристика персонажів твору"
Презентація до уроку української літератури для 5 класу з теми «Є. Гуцало «Лось». Співчуття й милосердя – шлях до перемоги добра. Характеристика персонажів твору» сприятиме ефективній роботі на уроці.
Тема. Є. Гуцало «Лось». Співчуття і милосердя – шлях до перемоги добра. Характеристика персонажів твору
Номер слайду 3
Вікторина «Спостережливий читач» Завдання: за наведеною цитатою необхідно визначити, про кого або про що йдеться у творі Є. Гуцала «Лось»
Номер слайду 4
Інтерактивна вправа «Незакінчене речення» 1) Лось був старий самець, уже звик до ..., в який потрапив із тайги. 2) Коли лось ступив на ..., то під ним приглушено торохнуло, і річка затріщала. 3) Молодший брат сказав: «Дивись, он ... купається!»
Номер слайду 5
4) Щоб врятувати лісового красеня, хлопці розширили ... і прорубали доріжку до берега. 5) Діти спочатку й уваги не звернули на ..., але коли лось упав на сніг, вони зрозуміли, по кому стріляли. 6) Але діти все ще не вірили, що ... мертвий, а тому уважно приглядалися, щоб не проґавити тієї миті, коли ворухнеться, щоб звестись на ноги.
Номер слайду 6
Характеристика образу лося
Номер слайду 7
Характеристика образів братів і дядька Шпичака
Номер слайду 8
Інтерактивна вправа «Інформаційне гронування» Завдання: вибрати риси характеру, які притаманні персонажам твору: І група - братам ІІ група - дядькові Шпичаку
Номер слайду 9
Скоро мовим скоромовку Лосю довелося Стріти в лісі лося. Запитав лось: – Хто се? – Лосик, лось я, лосе! І зраділи лосі – Не стрічались досі.
Номер слайду 10
Інтерактивна вправа «Експертна думка» Завдання: дослідити стан почуттів лося - від знайомства читача з ним до рокового пострілу. І група – страх ІІ група - спокій
Номер слайду 11
СТРАХ Нащулив вуха Тривога в крові Шкура на грудях здригнулася Тріщання пробудило в ньому неясний страх Сповнювався страхом Лось завмер Знову захвилювався, знову насторожився, а в ногах прокинулося бажання бігти й тікати Лось вжахано відчув Його очі набрякали кров’янистим смутком, аж горіли червоним розпачем
Номер слайду 12
СПОКІЙ В його очах появився ніжно-золотавий полиск Помалу заспокоювався Лось на хвилю заспокоївся Байдуже спостерігав Розпач трохи вгомонився Його очі засвітилися тямою Він зітхнув на повні груди
Номер слайду 13
Міні-круглий стіл з елементами дискусії Чому в братів немає імен? Чому автор називає їх грибами-підберезниками? Які асоціації виникають у вас із прізвищем Шпичак? Чи можна виправдати Шпичака за скоєний ним злочин? Чому? Шпичак був рідним дядьком хлопчиків. Чи правильно вони вчинили? Що б зробили ви на їх місці?
Номер слайду 14
Творча лабораторія школяра
Номер слайду 15
Розгадування ребуса Завдання: запропонуйте формулу взаємин людини і природи: ЛЮДИНА + ПРИРОДА = ?
Номер слайду 16
Мотиваційна вправа «Чаша Добра»
Номер слайду 17
Домашнє завдання 1. Створіть ілюстрацію до прочитаного твору. 2. Спрогнозуйте кінцівку оповідання, уявивши, що в творі не з’явився дядько Шпичак. 3. Знайдіть у мережі Інтернет або в спеціальній літературі інформацію про життя лосів у дикій природі. З’ясуйте, чи занесені лосі до Червоної книги України.