Презентація до уроку української літератури для 8 класу на тему: Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання).

Про матеріал
Презентація до уроку української літератури для 8 класу на тему: Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). Урок створено за навчальною програмою закладів загальної середньої освіти з українською мовою навчання. Українська література (5-9 класи).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

8 клас Українська література Тема: Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю. «Думи мої, думи мої...» (1847). Добрий день! Сьогодні ми пригадаємо основну інформацію про Т.Шевченка; поглибимо знання про арешт і заслання поета; вдумливо й виразно прочитаємо поезію «Думи мої, думи мої…» (1847), будемо її аналізувати; виховуватимемо повагу до особистості та творчості Тараса Шевченка.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Літературний диктант «Всім відомий Т. Шевченко» 1. Місце народження Т. Шевченка. 2. Соціальний стан Тараса у дитячі роки. 3. Ім’я пана майбутнього письменника. 4. Здібність поета в дитинстві. 5. Друзі, за допомогою яких Т. Шевченка було викуплено з кріпацтва. 6. Сума викупу Тараса з кріпацтва. 7. Заклад, в якому навчався Тарас Григорович, отримавши «вільну». 8. Перша збірка поета. 9. Назвіть відомих історичних осіб, яким Т. Шевченко присвятив свої твори. 10. Посібник, який написав письменник для початкового навчання. 11. Композитор, який присвятив Т. Шевченку понад 80 композицій. 12. Назва таємного антикріпосницького братства, у якому Тарас Григорович брав активну участь.

Номер слайду 4

Перегляньте відео за посиланням: “Поет і творчість” https://youtu.be/_NZb0H1QAeY Прочитайте матеріал підручника, ст. 37-42.

Номер слайду 5

Накресліть і заповнісь схему у зошиті.

Номер слайду 6

Поезія «Думи мої, думи мої…» Поезія Тараса Григоровича «Думи мої, думи мої…» була написана у 1847 році під час його перебування в Орській кріпості. У цій поезії автор уболіває за важку долю, злиденне життя кріпаків, їхнє безправне становище, пригніченість України. Прослухайте пісню «Думи мої, думи мої…» у виконанні Василя Жданкіна https://www.youtube.com/watch?v=dpIuiEbX5XQ

Номер слайду 7

Вірш починає невільницьку поезію подібно до того, як однойменний твір 1839 р. відкриває «Кобзар» 1840 р. Однак у петербурзький період Шевченко посилав свої «думи-квіти» в Україну, сподіваючись, що вона їх привітає, тепер же «діти-думи» й слова, навпаки, «прилітають» до нього з України, «Із-за Дніпра широкого» і радують самотню душу поета. Мотив творчості як єдиної розради на засланні породжений гострим відчуттям самотності й забутості під час перебування в експедиції, де Шевченко глибоко страждав, марно очікуючи листів. Попри сумовиту тональність, твір виражає переконаність поета в тому, що й у неволі поезія, творчість залишаються змістом і метою його життя. Епітетами на означення дум-поезій — «мої єдині», «сизокрилі / Мої голуб’ята», «мої любі» поет емоційно звертається до свого творчого дару, благаючи не покинути його «при лихій годині». У підтексті монологу — страх перед загрозою духовного й творчого згасання, втрати натхнення як наслідку постійного приниження й офіційної заборони писати й малювати.

Номер слайду 8

Дайте відповіді на запитання: Що змусило письменника написати поезію «Думи мої, думи мої...»? Чому поет звертається до своїх думок? Що хвилює Т. Шевченка? Про яку «лиху годину» згадує автор твору? Визначте тему поезії. Яка ідея твору? Яка основна думка? За жанром – це…

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Домашнє завдання. Виконати завдання 1,2 ст. 41.

ppt
Додав(-ла)
ПІКАЛОВА ВІТА
Додано
21 грудня 2022
Переглядів
4636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку