Презентація до уроку української літератури для 6 класу по темі " Леонід Глібов. Байка "Вовк і Кіт." Розповідь про видатного українського байкаря. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника".
Тема{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Леонід Глібов. Байка «Вовк і Кіт». Розповідь про видатного українського байкаря. Викривальна й повчальна спрямованість байок письменника.
Номер слайду 2
Мета{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} закріпити знання учнів про видатного українського байкаря Леоніда Глібова; допомогти усвідомити основну думку байки «Вовк і Кіт», вчити пояснювати алегоричні образи, коментувати прихований зміст, робити власні зіставлення описаного в байці із реальним сьогоднішнім життям; розвивати навички виразного вдумливого читання, вміння висловлювати свої думки, робити висновки, інсценізувати байку; виховувати високі моральна якості дитини, прагнення до добра й справедливості.
Номер слайду 3
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Епіграф Для того байка коле під ребро,Щоб виправлять людські заблудиІ похвалять красу й добро. Федр
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Теоретичний диктант 1. Особливий спосіб художнього відображення дійсності, який полягає в різкому висміюванні негативного – це…2. Відображення смішного в життєвих явищах і людських характерах у доброзичливому, жартівливому тоні – це…3. Повчальний висновок у байці називається – 4. Невеликий, здебільшого віршований повчально- гумористичний чи сатиричний твір алегоричного змісту – це…5.Інакомовлення, перенесення властивостей з одного предмета чи явища на інше, з метою показати їх суттєві риси – це…
Номер слайду 6
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Теоретичний диктант 1. Особливий спосіб художнього відображення дійсності, який полягає в різкому висміюванні негативного – (сатира).2. Відображення смішного в життєвих явищах і людських характерах у доброзичливому, жартівливому тоні – (гумор).3. Повчальний висновок у байці називається – (мораль). 4. Невеликий, здебільшого віршований повчально- гумористичний чи сатиричний твір алегоричного змісту – (байка). 5.Інакомовлення, перенесення властивостей з одного предмета чи явища на інше, з метою показати їх суттєві риси – (алегорія).
Номер слайду 7
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Метод «Незакінчене речення» Вовк забіг у село, щоб …Кіт на сонечку …Добрим чоловіком, на думку кота, був …У Степана Вовк украв …Вовк боявся Дем’яна, бо …Трохим був злий на вовка, бо…Вовк символізує…
Номер слайду 8
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}
Номер слайду 9
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Паспорт твору {5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}«ВОВК І КІТ»ТЕМА ТВОРУ:діалог Вовка та Кота, за образами яких приховано людські риси. «ВОВК І КІТ»ІДЕЯ:людина завжди має бути відповідати за свої вчинки. ПРОБЛЕМАТИКА: ВИБІР, ЛИЦЕМІРСТВО,ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА СВОЇ ВЧИНКИ.
Номер слайду 10
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Бесіда за змістом байки. Чи справді Вовк може стати у пригоді Котові? (Знайти і зачитати рядки, як Вовк звертається до Кота)Це щирі слова чи порожня обіцянка?Чому Вовк звертається до Кота на «Ви», а Кіт до нього на «ти»?Які людські вади показує автор через алегоричний образ Вовка?У змалюванні образів переважає гумор чи сатира?Яка мораль байки?Чого навчає нас байка?
Робота з прислів’ями Яка честь, така й подяка. Яка совість, така й честь. Сором людям на очі показатися. Боятися вовка – в ліс не ходити. Не плюй у криницю – знадобиться води напиться.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}
Номер слайду 13
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Проблемні запитання. Чи актуальна байка в наш час? Чи відоме Вовкові поняття академічної доброчесності? Що б ви порадили Вовкові?Який урок для себе винесли ?
Номер слайду 14
Як ви розумієте слова Федра?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Для того байка коле під ребро,Щоб виправлять людські заблудиІ похвалять красу й добро. Федр Робота з епіграфом