Простий дієслівний присудок. Дієслово у формі дійсного способу (теперішній, майбутній час)Дієслово у складеній формі майбутнього часу. Дієслово у формі наказового способу. Дієслово у формі умовного способу. Фразеологічна сполука. Неозначена форма дієслова без допоміжних слів. Безособова форма дієслова на –НО, -ТОСлова НЕМА, НЕМАЄВигуки, звуконаслідування у значенні дієслова
Визначити простий дієслівний присудок. Я попрощався лагідно і тихо. Ключ угорі журавлиний рідною мовою кличе у невідомі краї. То що ж тобі дати?Морозом вікна позамуровувано. Загадкам немає кінця. Сонце ніби залягло на далекій смужці лісу. Він накивав п’ятами. А тепер будемо вечеряти всі разом.
Допоміжні слова в складеному дієслівному присудку. Дієслова стати, могти, починати, продовжувати, закінчувати, хотіти, бажати, прагнути, вирішити та ін. Прикметники ладен, згоден, повинен, радий. Дієприкметники змушений, покликаний, приречений, зобов’язаний Присудкові прислівники треба, можна, необхідно, слід, соромно, шкода, жаль, пора. Стійкі сполучення слів не в силі, не в змозі, мати можливість, мати намір
Визначити складений дієслівний присудок. Поет мусить постійно враховувати рівень читача. Потім уже Софійка стала розглядати Заболотного спокійно. Я готовий винести всі випробування. Я зобов’язаний допомогти старому. Треба твердо нам в бою стояти. Ти матимеш змогу перевірити кожен мій запис.
Складений іменний присудок. Дієслово-зв’язка (бути, ставати, вважатися, називатися, видаватися, являти собою, становити). Або нульове допоміжне слово, якщо це слово пропускається.Іменна частина (іменник, прикметник, дієприкметник, займенник, числівник, порівняльний зворот, прислівник, фразеологізм)
Визначити складений іменний присудок. Книги – морська глибина. Земля бралась ожеледицею. Ніч була тиха й темна.І в школі, і в інституті він був першим. Хлопець зостався сам. Ти між зірками – одна. Гай був чимось наче збентежений. Мені стало прикро. У землянці було жарко. Ці слова стали для Якова як холодний душ. Ми стали наче вищими.
Якою частиною мови виражені додатки?Прошкандибала осінь по стерні. Вони не знайшли нічого. Соломія зробила хворому ложе. Хлопці вирішили чекати своїх. Семеро одного не ждуть. Категоричного «ні» від нього не почули. А «ура» не кричать. Гнат виніс теляті їсти. Вона зробила два бутерброди. На горі ми побачили групу туристів. Добре вчитись – завдання кожного із нас.
Якими частинами мови виражені непоширені означення?Над морем мріли білі вітрила. Перший день війни видався найдовшим. На цій землі все мужнє і натхненне. А вві сні я бачив сонце, і поля безмежні, і стежку безкраю в достиглих хлібах. Тут розгорнулися санітарні взводи двох батальйонів. Він не лагодив нічиїх годинників.
Поставити питання, визначити вид обставин Тече вода з-під явора, яром на долину. В понеділок вранці щось дуже рано засвітилось у Хомишиній хаті. Полудень люто шолом пропіка. Вона вміла дуже добре куховарити. Од переляку на його лобі виступив холодний піт. Бурлаки завернули в яр на відпочинок. Усупереч хворобі хлопець продовжував навчання. Весело проходить свято при щасті, при достатках.
Групова робота:підкреслити члени речення. По діброві вітер виє, гуляє по полю, край дороги гне тополю до самого долу. Молодь заповнила невеличку кімнату вчительки. Теплий краплистий дощ застав птахів і людей серед поля. Він заговорив дрібно і сердито, наговорив синам сім мішків гречаної вовни, незважаючи на святу п’ятницю. Величезна калюжа заросла травами, ліловими дзвониками. У мене нема тут знайомих. Перехрестився неборак, коня найкращого сідлає і скаче в Київ.Іду майданом, розгортаю листя і слухаю вечірній спів соборів. Знадвору веранду обплітав дикий виноград. Довкола спалахували вогники. Дорога повернула ліворуч. Кімната ліворуч була теплішою.
Самоперевірка тестових завдань{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Тест 1 Тест 2 Тест 3 Тест 4 Тест 51 Г1 В1 В1 В1 Г2 А2 Б2 Б2 Г2 Г3 В3 А3 А3 А3 Д4 Г 4 В4 Г4 Б4 Б5 В5 А5 Г5 В5 А6 Б6 В6 В6 В6 Б7 Б7 В7 Б7 А7 Д8 Г8 А8 Г8 Г8 Б1 В 2 Г 3 Д 4 Б1 Б 2 В 3 А 4 Д1 В 2 А 3 Д 4 Б1 Б 2 Д 3 Г 4 А1 А 2 Д 3 Б 4 Г