Словникова робота Рима (від грецького rhythmos - «розміреність», «плавність») - це повтор звуків, що пов'язують закінчення двох або більше рядків у поетичному творі. Ритм - це упорядковане чергування ненаголошених і наголошених складів у рядку.Інтонація – основні виражальні засоби мовлення, які дають можливість відтворити ставлення мовця до певного предмета чи співрозмовника. Види інтонації: оклична, питальна, розповідна, таємнича, схвильована, мрійлива…
Робота в групах Завдання для І групи. Прочитайте вірш. Подумайте, які почуття викликає у героя спогад про Батьківщину. Складіть словник почуттів ліричного героя. Завдання для ІІ групи. Прочитайте вірш. Подумайте, чи змінюється настрій у вірші. Якщо так, то як? Складіть словник настроїв ліричного героя
Пам’ятка Правила виразного читання віршів напам'ять1. Назвіть ім'я автора та назву вірша.2. Читайте напам'ять текст вірша, чітко вимовляючи слова та правильно відтворюючи зміст (слідкуйте за інтонацією).3. Розставте логічні наголоси в тексті.4. Спробуйте передати думки і почуття, що наповнюють текст. Пам'ятайте, що своїм читанням ви показуєте, наскільки зрозуміли твір.5. Пам'ятайте про паузи, про висоту вашого голосу при читанні, не поспішайте та не кричіть.6. Будьте щирими, в міру емоційними, намагайтеся розкрити глибину думок і почуттів автора та його ліричного героя.7. Доречно використовуйте жести та міміку.8. Намагайтеся при читанні відтворити інтонаційний малюнок вірша.9. Не забувайте про риму й ритм вірша - вони роблять поезію музичною.
Домашнє завдання Для всіх учнів.1. Прочитати уривки з поеми Г. Лонгфелло «Пісня про Гайявату».2. Повторити поняття «поема», жанрові ознаки поеми. Індивідуальне завдання.1. Підготувати повідомлення про головного героя «Пісні про Гайавату». Для всіх учнів*. Прочитати поезію Д. Родарі «Листівки з видами міст». Розказати про свої враження.Індивідуальне завдання. Підготувати стисле повідомлення про Д. Родарі.