Презентація до уроку ЯДС у 2 класі. Тема: Повітря. Дослідження властивостей повітря.

Про матеріал
Презентація до уроку ЯДС у 2 класі за підручником Бібік. Пропонований у презентації матеріал допоможе вам пояснити дітям властивості повітря дослідним шляхом; розвине вміння проводити прості досліди, робити висновки, планувати свою діяльність, визначити значення повітря для людини, тварин і рослин. Підготує дітей до вивчення наступної теми про збереження повітря.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Повітря. Дослідження властивостей повітря. Підготувала: вчитель початкових класів Запорізької гімназії № 80 Шатунова Алла Федорівна

Номер слайду 2

Привітання. Вітаю вас, мої любі!Я дуже рада всіх вас бачити. Дітки, сьогодні ми з вами знов поринемо у світ природи, у її безмежні простори. Я бажаю, щоб ця зустріч була для вас цікавою, веселою та корисною. Тож розпочинаємо нашу подорож …

Номер слайду 3

Мотивація. Діти, на нашій планеті існують океани. Може ви чули про них? Так, це Атлантичний, Тихий, Північно Льодовитий, Індійський океани. Але крім них є у світі ще один океан – самий найбільший з усіх. І ви кожний день, кожну годину, кожну хвилину, самі того не помічаючи, «купаєтесь» у ньому. І перехожі, і коти, собаки, голуби, навіть автобуси й автомобілі день і ніч «купаються» у ньому. Океан цей не солоний, не прісний, й до того ж без берегів та води. Як великі шматки вати, пливуть по його просторам хмари. Давайте відгадаємо його ім'я.

Номер слайду 4

Відгадай, що це?Через ніс проходить в грудиІ зворотній має шлях. Воно невидиме повсюди, І без нього ми ніяк.{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Як ви вважаєте, діти, про який океан йдеться?

Номер слайду 5

Діти, скажіть, яке відношення ці предмети мають до теми повітря?{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Що допомогло людині здогадатися і створити ці речі для себе?

Номер слайду 6

Мої любі, а що ви знаєте про повітря?... Отже, сьогодні на уроці ми підтвердимо, або, навпаки спростуємо, всі ваші знання за цією темою

Номер слайду 7

Діти, до нас у гості завітав Котигорошко. Він хоче перевірити вашу кмітливість. Може бути таке ? Й чому? Одного разу, під час подорожі, я опинився посеред великого болота. Запах був нестерпний, дихати було просто неможливо. Тоді я зав'язав рот і ніс щільною тканиною, скрізь яку зовсім не потрапляло повітря. Цілих 4 години я йшов по болоту і не відчував ніяких запахів. Проте вже потім в лісі віддихався. Чи може таке бути? Чому?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Спробуйте затримати дихання і порахуйте про себе. Який час ви змогли обійтися без повітря?{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Без їжі людина може обійтися декілька тижнів, без води – декілька днів, а ось без повітря – декілька хвилин.

Номер слайду 8

А чи може бути таке?Одного разу ми пливли по океану на вітрильному кораблі. Була тиха погода без вітру і наш чудовий корабель на всіх вітрилах «летів» до далеких, таємничих, невідомих берегів. Ви згодні? Чому?{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Що відбувається в природі, коли повітря починає швидко рухатися?{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}Помахайте долоньками біля обличчя. Ви відчуваєте легкий вітерець- це рух повітря.{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Як ще ми можемо відчути повітря? Докажіть, що повітря є біля вас.

Номер слайду 9

Друзі, давай те з вами відшукаємо невидимку- повітря. Для цього ми перетворимось на дослідників.{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Почнемо наші досліди

Номер слайду 10

Друзі, давай те з вами відшукаємо невидимку- повітря. Для цього ми перетворимось на дослідників. Досліди 1,2.{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Що за невидимка підняв кульку вгору?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Що за невидимка сидів у пляшці? Кого виказали пухирці?

Номер слайду 11

Давайте проведемо дослід № 3. Як ви вважаєте, повітря має запах та смак? Давайте перевіримо… Закрийте оченятка і не відкривайте. Понюхайте повітря. Зараз воно пахне чим-небудь?А тепер відкрийте матусині духи та натисніть разочок на дозатор. Знов закрийте оченята й понюхайте повітря. Щось змінилося? Зробіть висновок.{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}Позначимо результат в таблиці

Номер слайду 12

Проведемо дослід № 4 На столі стоїть склянка з водою і трубочкою. Що трапиться, якщо ми будемо дути у трубочку, не дістаючи її з води? Що ми побачимо?

Номер слайду 13

Дослід № 5 « Надуй мене»Надуйте повітряну кульку. Зав’яжіть. Отже в середині кульки тепер знаходиться повітря, котре повністю заповнило об'єм кульки. Чим більше надувається кулька, тим більше в ній повітря. Спробуйте стиснути кульку долоньками. Легко стискається кулька? Який висновок можемо зробити? Повітря пружне.{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}А якщо ми відпустимо наповнену повітрям, але незав'язану кульку, Що відбудеться?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Чому кулька вирветься та стримко полетить?

Номер слайду 14

Дослід № 6 Поставте відкриту пластикову пляшку в холодильник. Потім надягніть на її шийку кульку, та поставте у миску з гарячою водою. Повітрю стало спекотно й тісно. Воно розширилось та виходить з пляшки прямісінько до кульки. Тому кулька надувається. Зробіть висновок, чому кулька надулася? Тепле повітря легше, ніж холодне.

Номер слайду 15

Мої маленькі науковці, давайте позначимо результат наших досліджень у таблиці{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Робота у друкованому зошиті с.20

Номер слайду 16

Дійсно, дітки, повітря завжди знаходиться у русі. Отже давайте підіб'ємо підсумки: про які властивості повітря ми дізнались?

Номер слайду 17

Діти, яку мету ми ставили перед собою на уроці. Чи досягли ми її. Що нам у цьому допомогло? Із чого складається повітря?Всього 200 років тому вчені встановили, що повітря – це суміш газів, яка виглядає приблизно так: азоту в повітрі більш всього, кисню – поменш, а вуглекислого газу - зовсім мало. Як ви вважаєте, діти, який з газів в повітрі самий важливий для живої природи?

Номер слайду 18

Ми вже знаємо, що таке діаграма, тож можемо подивиться, яка кількість кисню у складі повітря.

Номер слайду 19

Знов повернемось до дослідів. Як би ми з надутої повітряної кульки декілька разів вдихали повітря, то дихати нам з кожним разом ставало б все важче та важче. А якби всередині кульки була б мишка, то вона б там задихнулася б. Який висновок зробимо?

Номер слайду 20

Проведемо ще дослід Дивіться, діти, Я підпалила на блюдці папірець. Він горить. А зараз я накрию його склянкою. Що відбулося? Папірець згас. Чому? Він ще не згорів до кінця, але нестача кисню не дає вогню завершити свою роботу.

Номер слайду 21

Зробимо висновок Вогонь не може горіти без кисню. Ми вдихаємо повітря, в якому є кисень, а видихаємо повітря вже без кисню. Проте у повітрі стає більш вуглекислого газу, який непридатний для дихання. Дихають люди, звіри, птахи і всі видихають вуглекислий газ. Горить вогонь – він теж забирає кисень, а вуглекислого газу стає все більше й більше. Труби заводів, фабрик, електростанцій випускають в повітря цілі хмари вуглекислого газу. Тож, який з газів повітря самий важливий?

Номер слайду 22

Підсумки уроку. З'єднайте рядок лівої частини із рядком правої{073 A0 DAA-6 AF3-43 AB-8588-CEC1 D06 C72 B9}ВЛАСТИВОСТИ ПОВІТРЯ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ЗАВЖДИ ЗНАХОДИТЬСЯ У РУСІ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ПРУЖНІСТЬ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ПОГАНО ПРОВОДИТЬ ТЕПЛО{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ГАРЯЧЕ ПОВІТРЯ ПІДІЙМАЄТЬСЯ ВГОРУ{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}ПРОВІТРЮВАННЯ КІМНАТИ, ПОВІТРЯНИЙ ЗМІЙ{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}АВТОМОБІЛЬНІ ШИНИ, БАТУТ, М’ЯЧ{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}ПОВІТРЯНІ КУЛЬКИ{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}ПОДВІЙНІ ВІКОННІ РАМИ {F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}СПОСІБ ВИКОРИСТАННЯ{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35} А от як зберегти повітря чистим, ми дізнаємось на наступному уроці.

Номер слайду 23

Обери свій настрій

pptx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
14 січня
Переглядів
512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку