Сьогодні на уроці:1. Різниця між Антарктидою і Антарктикою. Особливості географічного положення, їх вплив на природу материка.2. Дослідження материка. «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка.3. Тектонічна будова, рельєф, клімат. 4. Рослинність і тваринний світ. 5. Природні багатства, їх використання.6. Екологічні проблеми материка.
Члени експедиції Р. Скотта. Місце поховання Р. Скотта і його товаришів. На честь першовідкривачів Південного полюсу була названа американська полярна станція Амундсен-Скотт, що знаходиться майже на самому полюсі.18 січня 1912р. полюсу досягла група, очолювана англійським дослідником Робертом Скоттом.
Антон Омельченко (мал. Р. Скотта)У допоміжному загоні англійської антарктичної експедиції Скотта був і українець, полтавчанин, Антон Омельченко. В експедиції Антон Омельченко на конях провів її учасників до середини шельфового льодовика Росса. На честь першого українця, що побував на Південному полюсі, названа одна з бухт в Антарктиді
Станція «Фарадей» була розташована на невеличкому острові Голіндез. Заснована в 1947 р. Уряд Великобританії підтримав нашу країну, подарувавши їй у 1995 році англійську станцію «Фарадей». Тепер ця станція має назву «Академік Вернадський». Передача станції УкраїніАнглійські полярники на ст. «Фарадей»1947 р.
Колись Антарктиду вкривав не лід, а високі і пишні ліси. Було це близько ста мільйонів років тому, коли Земля знаходилась в лещатах надзвичайного парникового ефекту. В ті часи крига на обох полюсах розтала, і на звільненій від льоду Антарктиді з'явилися населені динозаврами тропічні ліси.
Закінчується 24-ий СЕЗОН ДОСЛІДЖЕНЬ НА СТАНЦІЇ «АКАДЕМІК ВЕРНАДСЬКИЙ»Працює 26 дослідників та інженерів. «Антарктида – це те місце, де ми можемо докласти зусиль для збереження нашої планети. Дані, отримані з «Академіка Вернадського», дозволяють краще зрозуміти, що діється з глобальним потеплінням, зі зміною біорізноманіття під його впливом. Усе це охоплює нова антарктична програма [до 2030 року]», директор Національного антарктичного наукового центру Євген Дикий.1. Антарктида отримує майже стільки сонячної енергії, як і екватор2. Альбедо льоду — 90% сонячної енергії крижана білосніжна поверхня відбиває назад у космічний простір.4. Якщо ж весь лід розтопити, рівень Світового океану підніметься на 50-60 м6. Охорона природи Антарктиди — це проблема міжнародна.5. Зараз лише наукові станції, але існує проект будівництва міст майбутнього на крижаному материку. 3. Озонова проблема «зависла» над полюсом, ультрафіолет без перешкод проривається на Землю. І робить це Людина, а точніше, речовина, яку вона використовує скрізь — фреон.
«Закінчи речення»: Я зрозумів сьогодні для себе, що …,· сьогодні я дізнався…· мені було цікаво…· мені було важко опрацьовувати...· я виконував завдання...· я зрозумів, що…· теперь я можу…· я відчув, що…· я навчився…· у мене вийшло…· я спробую...· мене здивувало…· ці знання я зможу використати (поза уроками)...· мене здивувало… · мені захотілося... Серед однокласників хочу відзначити роботу…, тому що… Яку мету я ставив перед собою, чи досягнув її? Ви отримали відповіді на свої запитання? Самооцінювання