Презентація до уроку з математики для 5 класу на тему «Дії з десятковими дробами. Історія виникнення десяткових дробів»

Про матеріал
Презентація до уроку у форматі брейн-рингу. Мета: ознайомити дітей із історією виникнення дробів ; удосконалити навички виконання дій з десятковими дробами під час розв'язування прикладів та задач; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, сприяти розвитку уваги, кмітливості та уяви; виховувати самостійність, наполегливість, вміння працювати у групах, культуру математичних міркувань, взаємоповагу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дії з десятковими  дробами. Історія виникнення десяткових дробів

Номер слайду 2

Конкурс капітанів1 завдання

Номер слайду 3

Коли первісна людина з полювання приносила здобич у свою печеру, то їй потрібно було її розділити, а без дробового поділу це зробити було неможливо. Вполювавши одну тварину, потрібно було цю здобич поділити на декілька мисливців. Тому історія виникнення дробів ведеться майже з самого початку розвитку людства.

Номер слайду 4

«Далі, далі…»2 завдання

Номер слайду 5

У Європі сучасний запис дробів у 1200 році ввів італієць Фібоначчі. Він першим ужив термін "дріб". Назви "чисельник" і "знаменник" у XIIIст. зустрічаються у грецького математика М. Плануда.

Номер слайду 6

«Спрогнозуй і перевір »3 завдання

Номер слайду 7

Мама у супермаркеті купила 6 кг рису за ціною 37,82 грн. Яку суму заплатила мама?Бабуся купила 12 кг пшеничної крупи за ціною 18,91 грн. Яку суму заплатила бабуся?

Номер слайду 8

Якщо історія виникнення звичайних дробів почалася в Єгипті, то десяткові вперше з'явилися в Китаї. У Піднебесній імперії їх стали використовувати приблизно з III століття до нашої ери. Історія десяткових дробів почалася з китайського математика Лю Хуея. У III столітті нашої ери десяткові дроби в Китаї стали застосовуватися при розрахунку ваги та об'єму. 

Номер слайду 9

 «Заморочки з бочки»4 завдання

Номер слайду 10

Вважається, що першим ввів поняття десяткових дробів та правила дії з ними видатний середньоазіатський математик та астроном аль-Каші, який працював у 20-30рр. у Самаркандській обсерваторії. Аль-Каші є автором книги «Ключ арифметики», де вченим був використаний спеціальний запис десяткових дробів: ціла і дробова частини писалися рядком, але ціла частина – чорним чорнилом, а дробова – червоним або ціла частина відокремлювалась від дробової вертикальною рискою.

Номер слайду 11

«Математична естафета»5 завдання

Номер слайду 12

24,5 : 10 = аа : 5 = бб :7 = вв + 25,53 = гг : 16 = дд — 1,2 = ее + 5,6 = єє : 6 = ж1,38 • 10 = аа : 2 = бб - 3,5 = вв • 0,1 = гг : 0,2 = дд + 6,1 = ее : 6 = єє : 1,3 = жІ командаІІ команда

Номер слайду 13

Приблизно через півтора сторіччя, у 1585 році, фламадськиий учений Симон Стевін (1548-1620), який викладав математику в славнозвісному Лейденському університеті (Голландія), присвятив свою книгу «Десятина» десятковій системі мір і десятковим дробам. Так було започатковано використання десяткових дробів у Європі. Симон Стевін, як і аль-Каші, писав десятковий дріб у рядок, але відокремлював цілу і дробову частини цифрою нуль, узятою в кружечок.

Номер слайду 14

Смішинки. Завдання від 1 класу

Номер слайду 15

Одного разу Евкліда запитали:- Чому б ти віддав перевагу - двом цілим яблукамчи чотирьом половинкам?- Чотирьом половинкам, - відповів Евклід.- Але хіба це не одне й те саме?- Звичайно, ні. Адже обравши половинки, я відразу побачу, червиві ці яблука чи ні.

Номер слайду 16

«Вверх-вниз»6 завдання

Номер слайду 17

0,23; 41,05; 3,04; 1,03; 13,09; 0,99; 9,09; 1,17; 14,1; 63,14; 0,02.

Номер слайду 18

Вперше кома розділила дві частини десяткового дробу тільки в 1592 році. В Англії, однак, замість неї стали застосовувати точку. На території США досі десяткові дроби пишуть саме таким чином.

Номер слайду 19

Встановити відповідність7 завдання

Номер слайду 20

Завдання для ІІ команди. Завдання для І команди65,24-35,6                                              35,6+1,04                                                35,6-6 43,17+35,6  А.29,6 Б.36,64 В.29,64 Г.46 Д.78,7773,34-35,635,6+2,06     35,6-856,19+35,06 А.37,66 Б.91,25 В.27,6 Г.37,74 Д.56,08

Номер слайду 21

Ту систему запису, якою ми користуємося і сьогодні запропонував німецький астроном Йоганн Кеплер.

Номер слайду 22

«Вперед-вперед»8 завдання

Номер слайду 23

0,3; 0,6; 1,2 . . .0,4; 0,8; 1,6 . . .

Номер слайду 24

Варто пам’ятати, що на відміну від нашої країни, де сьогодні дробову частину десяткового дробу відокремлюють комою, у США, Великій Британії відокремлюючий знак інший – крапка. Коми у цих країнах в запису чисел використовують для відокремлення класів. Наприклад, число 1200345,29 у США буде записано так: 1,200,345.29, а число 0,58 там матиме вигляд такий: 0.58 або .58.

Номер слайду 25

Розв’яжи задачу. Туристи вирушили катером за течією річки зі швидкістю 25,6 км/год. З якою швидкістю туристи будуть повертатися, якщо власна швидкість катера становить 22,9 км/год.?Швидкість катера за течією річки 37,6 км/год. Яка швидкість катера проти течії річки , якщо власна швидкість катера 35,9 км/год?

Номер слайду 26

Рефлексія

Номер слайду 27

Вітаємо переможців!

pptx
Додано
31 січня
Переглядів
472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку