Презентація до уроку з основ здоров'я 8 клас "Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного і ненасильницького спілкування"

Про матеріал
Презентація до уроку з основ здоров'я 8 клас доповнюює матеріал викладання
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного і ненасильницького спілкування. Право на фізичну недоторканість і приватність

Номер слайду 2

Чому вас так назвали? АНАСТАСІЯ?УЛЯНА?ЯРОСЛАВ?ІЛЛЯ?ДМИТРО?ОЛЕКСАНДРА?ЄВГЕН ЧИ ЄВГЕНІЯ?

Номер слайду 3

Декілька років тому американські вчені провели експеримент. До групи людей принесли немовля у синьому комбінезоні, і попросили охарактеризувати дитину. Малюка називали сильним, мужнім, спокійним, з дорослим поглядом. А коли ту ж дитину принесли в рожевому комбінезончику, то звучали вже фрази мила, гарненька, солоденька і ніжна. Уявіть здивування групи, коли вони дізналися, що це було одне і теж немовля.3

Номер слайду 4

Стать і гендер – у сучасному світі для означення статі використовують два слова Стать визначає, є людина чоловіком чи жінкою. Вона зумовлена структурою генів і є поняттям біологічним

Номер слайду 5

Гендер (статева роль) – поняття культурне і соціальне. Воно визначає риси характеру та особливості поведінки, які вважаться характерними для чоловіків та жінок у певному суспільстві

Номер слайду 6

СТАТЬҐЕНДЕРАнатомо-фізіологічні особливості(біологічне поняття)Соціальні ролі(соціокультурне поняття)

Номер слайду 7

7 Ознаки статіз'являються самі по собі (без зовнішнього впливу);є універсальними, не залежать від країни, культури, релігії;ніколи не змінюються в історичному процесі

Номер слайду 8

Ознаки гендеру:є культурною традицією;суттєво відмінні в різних країнах і навіть в одній країні (залежно від населеного пункту чи соціального прошарку);можуть змінюватися з часом;властиві людям різної статі

Номер слайду 9

Гендер – це набір соціальних ролей. Це костюми в яких чоловік та жінка виконують свої суспільні ролі залежно від статі

Номер слайду 10

Гендерні стереотипи: жінка – берегиня домашнього вогнища, чоловік – здобувач засобів для існування

Номер слайду 11

Гендерна рівність – це співпраця та партнерство між чоловіками та жінками

Номер слайду 12

Гендерна рівність – це рівна можливість вільно обирати професію незалежно від статі

Номер слайду 13

Гендерна рівність – це рівне право вибору програми з трудового навчання для школярів

Номер слайду 14

Гендерна рівність – це рівна можливість зробити будь-яку кар'єру незалежно від статі

Номер слайду 15

Гендерна рівність – це рівний розподіл домашньої роботи незалежно від статі

Номер слайду 16

Гендерна рівність – це участь в процесах прийняття рішень і розподілі ресурсів незалежно від статі

Номер слайду 17

Гендерна рівність – це рівна оплата за рівну працю незалежно від статі

Номер слайду 18

Гендерна рівність – це можливість для татусів доглядати за своїми дітьми на рівні з матір‘ю

Номер слайду 19

Жінка – це особистість, а НЕ куховарка і НЕ лялька. Чоловік – це особистість, а НЕ гаманець і НЕ купа м'язів

Номер слайду 20

На жаль, ми живемо у світі, де існує таке явище, як насилля. Прояви насильства супроводжують людство з давніх давен. Постійно відбуваються війни, напади на людей, приниження та дискримінація. І ми вже звикли сприймати насильство, як щось неминуче. Але ми повинні задуматись, що це порушення наших прав, приниження честі та гідності людини. І коли насильство чиниться поруч з нами, у нас в домі, школі, на вулиці, не будьте байдужими, зупиніть його. Навчіться протидіяти, або хоча б не провокувати його своєю поведінкою або вчинками. Неприпустимість небажаних дотиків, образливих натяків та сексуальних домагань

Номер слайду 21

Сексуальні домагання - небажані пропозиції сексуального характеру Уміння протистояти - важливий крок у розбудові рівноправних стосунків з протилежною статтю. Іноді такі домагання є ознакою готовності до насилля. Щоб не стати жертвою злочину, потрібно уміти протидіяти, уміти і відмовлятися. Однак той, хто робить такі пропозиції, не завжди припинить одразу домагання, він буде старатися використати різні методи впливу

Номер слайду 22

Маніпуляція – прийом впливу на жертву

Номер слайду 23

НЕ МОВЧИ!!!!!!!!!!!!!

Номер слайду 24

НЕ МОВЧИ!!!!!!!!!!!!!

Номер слайду 25

У спілкуванні з дорослими підліток завжди перебуває в позиції молодшого, певною мірою підкореного, а за таких умов не всі морально-етичні норми можуть бути ним засвоєні та апробовані. І лише в стосунках з ровесниками він рівноправний, виконуючи ролі організатора та виконавця, приятеля і суперника, друга, що зберігає чиюсь таємницю і довіряє свою іншим. Спілкування в підлітковому віці ґрунтується на висловленні почуттів дружби, приязні, кохання. Якщо люди відчувають потребу у спілкуванні й сумують, коли змушені розлучатися на певний час, можна говорити про те, що між ними склалися здорові (рівноправні стосунки)Рівноправне спілкування

Номер слайду 26

Нерівноправні (нездорові) стосунки характеризуються підозрами, егоїзмом, бажанням контролювати і підкорювати. Якщо прагнете мати рівноправні стосунки з батьками, друзями чи коханою людиною, ви повинні пам’ятати золоте правило моральності : Нерівноправне спілкування «Стався до інших так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе»

Номер слайду 27

Один чоловік прийшов до старця і попросив:— Ти такий мудрий. Ти завжди в гарному настрої, ніколи не злишся. Допоможи і мені бути таким. Старець погодився і попросив чоловіка принести картоплю і прозорий пакунок.— Якщо ти на кого-небудь розлютився чи затаїв образу, — сказав учитель, — то візьми картоплину. Напиши на ній ім'я людини, з якою стався конфлікт, і поклади цю картоплину в пакунок.— І це все? — здивовано запитав чоловік.— Ні, — відповів старець. — Ти повинен завжди цей пакунок носити із собою. І щоразу, коли на кого-небудь образишся, додавати до нього картоплю. Чоловік погодився. Минув якийсь час. Його пакунок поповнився багатьма картоплинами і став досить важким. Його дуже незручно було завжди носити із собою. До того ж, та картопля, що він поклав на самому початку, почала псуватися. Вона покрилася слизьким гидким нальотом, деякі картоплини проросли. Тоді чоловік прийшов до старця і сказав:— Це вже неможливо носити із собою. По-перше, пакунок занадто важкий, а, по-друге, картопля зіпсувалася. Запропонуй щось інше. Але старець відповів:— Те саме відбувається і в людей у душі. Просто ми це одразу не помічаємо. Вчинки перетворюються на звички, звички — на характер, який народжує смердючі вади. Я дав тобі можливість поспостерігати весь цей процес і з боку. Щоразу, коли ти вирішиш образитися або, навпаки, образити когось, подумай, чи потрібен тобі цей вантаж... Висновок. У стосунках слід дотримуватися принципів толерантності, рівноправного спілкування. Притча про картопилини

Номер слайду 28

Підсумуємо: Стать визначає, є людина чоловіком чи жінкою. Вона зумовлена структурою генів і є поняттям біологічним. Гендер (статева роль) – поняття культурне і соціальне. Воно визначає риси характеру та особливості поведінки, які вважаться характерними для чоловіків та жінок у певному суспільстві

Номер слайду 29

Підсумуємо:3. Лише особисто від вас залежить, чи проявиться віктимна поведінка у ваших діях. Тільки вам вирішувати, як, де і з ким проводити час, але ви повинні завжди думати на три кроки уперед про те, які наслідки можуть бути, та намагатися не дати жодного шансу тим, хто шукає собі жертву як в психологічному, так і у фізичному аспектах

Номер слайду 30

http://autta.org.ua/ua/materials/material/Gendern--stereotipi-/Домашнє завдання:1. Переглянути відео за посиланням або використавши QR-код 2. Виконати практичне завдання

Номер слайду 31

Практичне завдання. Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки) І. Прочитайте інформацію до вправи. Ненасильницьке спілкування (або спілкування співпереживання, або спілкування співпраці) — це процес або метод спілкування, розроблений американським психологом доктором Маршалом Розенбергом на початку 1960-х років. Цей метод допомагає людині навчитися висловлювати свою думку, почути й зрозуміти іншого. Принцип ненасильницького спілкування простий — людей навчають об’єктивно описувати ситуацію й висловлювати почуття щодо неї, а також формулювати бажаний результат спілкування та передбачати реакцію партнера. У моделі ненасильницького спілкування чотири ступені: опис, почуття, потреби, прохання.

Номер слайду 32

Практичне завдання1) Опишіть ситуацію об’єктивно, утримуючись від особистих суджень. 2) Відчуйте й висловте свої емоції, що є основою конфлікту. 3) З’ясуйте і сформулюйте, чого ви хочете від спілкування. 4) Сформулюйте свої бажання у вигляді конкретного прохання. Ненасильницьке спілкування ґрунтується на емпатії, умінні психологічно стати на бік іншої людини. Ви можете навчитися усвідомлювати свої власні почуття й потреби, а потім ототожнювати себе з іншою людиною, що допоможе вам краще зрозуміти її. Ненасильницьке спілкування спрямоване на усвідомлення власного досвіду, сприйняття іншого з глибоким співпереживанням та вираження самого себе. Цей метод є корисним для вирішення конфліктів, встановлення контакту та порозуміння з іншими людьми.

Номер слайду 33

Правила ненасильницького спілкування:• безоціночні спостереження; • усвідомлення своїх почуттів;• усвідомлення почуттів співрозмовника; • визначення потреб, пов’язаних із цими почуттями; • висловлювання конкретних прохань. Треба спілкуватися так, щоб співрозмовник зміг нас почути і зрозуміти, а ми змогли почути і зрозуміти співрозмовника Практичне завдання

Номер слайду 34

ІІ. Проаналізуйте таблицю, де розглянуто дві моделі спілкування {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Модель 1: Агресивна поведінка Модель 2: Доброзичливість Негативне світосприйняття та прогнозування майбутнього Позитивне світосприйняття та прогнозування майбутнього Опір, захист, оцінювання Налаштованість на контакт Маніпуляція Задоволення своїх потреб та оточення Домінування Чуйність, емпатія Нав’язування своєї позиції Розуміння себе і бажання зрозуміти іншого Негативна інтерпретація фактів Безоціночне сприйняття фактів Автоматичне реагування на ситуацію Співчутливий аналіз ситуації Практичне завдання

Номер слайду 35

ІІІ. Дайте відповіді на запитання Чи траплялися вам такі моделі спілкування? Наведіть приклади. Яку модель ви найчастіше використовуєте? Як, на вашу думку, яка модель є більш ефективною? Чому?Яка модель більш придатна для встановлення довготривалих стосунків? Чи потрібно опанувати навички ефективного спілкування? Поясніть свою думку. ІV. Створіть пам’ятку «Правила рівноправного й ненасильницького спілкування». Презентуйте її класу. V. Зробіть висновки щодо необхідності формування навичок рівноправного й ненасильницького спілкування Практичне завдання

Номер слайду 36

Проти всього можна встояти, але не проти доброти. Ж.-Ж. Руссо

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 10
Оцінки та відгуки
  1. Юзьвяк Любов Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ковальова Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Domanetska Valentina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Domanetska Valentina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Солом'яна Альона
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Дудченко Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Шулик Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Чайковська Віталіна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Кузьменко Tетяна Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Заяць Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 7 відгуків
pptx
Додано
16 січня 2023
Переглядів
13281
Оцінка розробки
5.0 (10 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку